2021-04-27, 09:48
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
Vuxna på en arbetsplats är upp till dem.

Nej, det är det inte, i stort sett alla arbetsplatser har klädkod.
Citera
2021-04-27, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Nej, det är det inte, i stort sett alla arbetsplatser har klädkod.

Tack, det kände jag inte till faktiskt
Citera
2021-04-27, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salvelinus
IS verkar vara en lämplig grupp för dig att ansluta sig till.
För mig som inte ingår i de "mångkulturellas" sällskap och försöker upprätthålla en civiliserad nation så är hon fri att klä sig som hon vill intill islamister likt dig tagit över
Så du lever fortfarande i villfarelsen att Sverige idag är som Sverige för 30 år sedan?
Vi är inte längre en civiliserad nation, den stationen passerade vi för många år sedan. Vi är ett mångkulturellt samhälle styrt av globalister. Den som vägrar anpassa sig får skylla sig själv helt enkelt. Personligen vill jag inte ha detta skitsamhälle, men svenska folket vill och har demokratiskt beslutat att det är bra med det förfall som pågår. I det "Nya Sverige" råder helt andra spelregler än tidigare, oavsett om du tycker om det eller inte.
Citera
2021-04-27, 10:13
Medlem
salvelinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Så du lever fortfarande i villfarelsen att Sverige idag är som Sverige för 30 år sedan?
Vi är inte längre en civiliserad nation, den stationen passerade vi för många år sedan. Vi är ett mångkulturellt samhälle styrt av globalister. Den som vägrar anpassa sig får skylla sig själv helt enkelt. Personligen vill jag inte ha detta skitsamhälle, men svenska folket vill och har demokratiskt beslutat att det är bra med det förfall som pågår. I det "Nya Sverige" råder helt andra spelregler än tidigare, oavsett om du tycker om det eller inte.
Ja, peppar peppar, men här i min norrländska by så lever vi fortfarande efter gammalsvenska normer och värderingar, behöver fortfarande inte låsa dörren till mitt hus, alla känner alla och "utsocknes" måste bevisa deras värdighet innan acceptans mm.

Vi är nog egentligen på samma linje, och din ståndpunkt om att hon måste skyla sig har jag förståelse för. men någonstans gnager det i mig att vi skall behöva flytta tillbaka positionerna 1000 år för att blidka samhällsutvecklingen
Citera
2021-04-27, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Är det nyanlända parasiter på den skolan?
Hur många blatters o negers går där?

Sverige blir en jävla babanrepublik då alla ska tydligen anpassas efter burkamodet...

På hemsidan läser jag att Raoul Wallenberg är en skola som erbjuder ordning och reda. Undervisning på engelska. Många sorters idrotter finns, som ridning etc. En friskola som påminner om Engelska skolan. Om det även här krävs att ens föräldrar satte en i kö som nyfödd vet jag inte.
Citera
2021-04-27, 10:21
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Men din jävla trötting!

I en perfekt värld så vore allt bullar och hallonsaft. Men det ser kanske inte ut så eller?!!

Tjejen ifråga hängde ju ut båda tuttarna ordentligt... så jag gissar att personalen bara ville undvika gorillabeteende från blattar och annat ouppfostrade drägg.

Men neeeej, vi gör det här till en fittstim grej, där den stackars blivande strippan förtrycks!
Hade det inte varit bättre i så fall att bestraffa eventuellt 'gorillabeteende från blattar och annat ouppfostrade drägg'?
Det är ju de som gör fel, inte hon.
Citera
2021-04-27, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Syftet med att klä sig sådär är ju naturligtvis att väcka sexuell uppmärksamhet. Frågan är ju om det ska vara tillåtet på en skola, eller en arbetsplats heller för den delen.

Jag tycker nog att det bör råda någon form av klädkod där man inte bör få klä sig på ett uppenbart sexuellt provokativt sätt. Och det borde gälla båda könen. Sen förstår jag att gränsen är otroligt svår att dra i många fall, men i detta fall är det ju uppenbart.

Undrar om rektor säger till killar vars långbyxor hänger så att nästan hela skinkorna exponeras också.
Citera
2021-04-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
På hemsidan läser jag att Raoul Wallenberg är en skola som erbjuder ordning och reda. Undervisning på engelska. Många sorters idrotter finns, som ridning etc. En friskola som påminner om Engelska skolan. Om det även här krävs att ens föräldrar satte en i kö som nyfödd vet jag inte.

För mig är det en gåta varför barnets föräldrar valde den skolan. Hoppas de lämnar den illa kvickt.

Mammans syn på uppfostran gör att barnet säkert skulle trivas bättre i en kommunal blatteskola.
Citera
2021-04-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salvelinus
Ja, peppar peppar, men här i min norrländska by så lever vi fortfarande efter gammalsvenska normer och värderingar, behöver fortfarande inte låsa dörren till mitt hus, alla känner alla och "utsocknes" måste bevisa deras värdighet innan acceptans mm.

Vi är nog egentligen på samma linje, och din ståndpunkt om att hon måste skyla sig har jag förståelse för. men någonstans gnager det i mig att vi skall behöva flytta tillbaka positionerna 1000 år för att blidka samhällsutvecklingen
Du anar inte vad skönt det är att höra att bitar av gamla Sverige fortfarande lever! Håll hårt i era principer. Åkerlandskap, skog och öppna vidder kommer vara den enda plats svensken kan bo på inom en snar framtid. Städerna tillhör de mångkulturella. Den stora svenskflykten av stadsbor har redan börjat.

Vi är definitivt på samma linje, det jag pratar om är ren anpassning till ett samhälle vi lämnade på medeltiden. Det är en sjuk samhällsutveckling som redan på det teoretiska stadiet är ohållbart.
Citera
2021-04-27, 10:46
Medlem
theshades avatar
Sätter fem spänn på att det är kvinnliga lärare som uppmanat tjejen att skyla sig, och att samma kvinnliga lärare haft typ "bryt sexistiska könsnormer!" på sina profilbilder på Facebook.
Citera
2021-04-27, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
Blus var allt för utmanande, menade skolpersonalen.

Byt om och skyl dig. Den uppmaningen fick 15-åring av personal på Raoul Wallenbergskolan i Skövde.

– De förklarade att jag har kommit längre i puberteten än mina klasskompisar och erbjöd mig att låna en fleecetröja.

Hon vägrade och lämnade arg och ledsen rummet

Bild 1 Bild2

https://sverigesradio.se/artikel/15-ariga-donya-for-utmanande-kladd-for-skolpersonalen

Skolan erkänner att de brustit i sina rutiner och flickans mamma har gjort en anmälan till Skolinspektionen.

På P4 Skaraborg finns ytterligare en bild, brösten tycks vara på väg att trilla ur blusen. Kan ana att tjejen är stolt!
Citera
2021-04-27, 10:49
Medlem
Vad är det för föräldrar som släpper ut sina döttrar med tuttarna blottade på sånt här vis?? Hade hennes pappa tyckt det vara ok att en värdig kvinna, hans fru, modern till barnen, gick ut på sånt här vis?

Nä, föräldrar, fäder, ta ert ansvar!! Se till att barnen är propert klädda (och nej, jag pratar inte om heltäckande säckar, men vad är det för fel i att klä sig värdigt??)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in