Citat:
Ursprungligen postat av
Tompa81
Så du lever fortfarande i villfarelsen att Sverige idag är som Sverige för 30 år sedan?
Vi är inte längre en civiliserad nation, den stationen passerade vi för många år sedan. Vi är ett mångkulturellt samhälle styrt av globalister. Den som vägrar anpassa sig får skylla sig själv helt enkelt. Personligen vill jag inte ha detta skitsamhälle, men svenska folket vill och har demokratiskt beslutat att det är bra med det förfall som pågår. I det "Nya Sverige" råder helt andra spelregler än tidigare, oavsett om du tycker om det eller inte.
Ja, peppar peppar, men här i min norrländska by så lever vi fortfarande efter gammalsvenska normer och värderingar, behöver fortfarande inte låsa dörren till mitt hus, alla känner alla och "utsocknes" måste bevisa deras värdighet innan acceptans mm.
Vi är nog egentligen på samma linje, och din ståndpunkt om att hon måste skyla sig har jag förståelse för. men någonstans gnager det i mig att vi skall behöva flytta tillbaka positionerna 1000 år för att blidka samhällsutvecklingen