2021-04-26, 23:33
Medlem
Blus var allt för utmanande, menade skolpersonalen.

Byt om och skyl dig. Den uppmaningen fick 15-åring av personal på Raoul Wallenbergskolan i Skövde.

– De förklarade att jag har kommit längre i puberteten än mina klasskompisar och erbjöd mig att låna en fleecetröja.

Hon vägrade och lämnade arg och ledsen rummet

Bild 1 Bild2

https://sverigesradio.se/artikel/15-ariga-donya-for-utmanande-kladd-for-skolpersonalen

Skolan erkänner att de brustit i sina rutiner och flickans mamma har gjort en anmälan till Skolinspektionen.
Senast redigerad av AnkiJon 2021-04-27 kl. 00:26.
Citera
2021-04-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
Blus var allt för utmanande, menade skolpersonalen.

Byt om och skyl dig. Den uppmaningen fick 15-åring av personal på Raoul Wallenbergskolan i Skövde.

– De förklarade att jag har kommit längre i puberteten än mina klasskompisar och erbjöd mig att låna en fleecetröja.

Hon vägrade och lämnade arg och ledsen rummet

https://sverigesradio.se/artikel/15-ariga-donya-for-utmanande-kladd-for-skolpersonalen

fyfan va vidrigt, hon ska ju kunna ha på sig vilka kläder hon vill utan att killarna ska säga något
Citera
2021-04-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanna4855
fyfan va vidrigt, hon ska ju kunna ha på sig vilka kläder hon vill utan att killarna ska säga något
Problemet är nog inte hennes jämnåriga, dom bryr sig inte om en sådan här sak, kan nog va värre bekymmer för +50 taggarna i skolan, som vägrar acceptera, att detta kan vara ett helt normalt sätt för en tjej i hennes ålder att klä sig på idag.Hoppas skolan får en anmärkning.
Citera
2021-04-26, 23:50
Medlem
FladderFarfars avatar
Om hon gillar att visa stortuttarna, så låt henne göra det. Men kom inte och gnäll sedan när hormonstinna grabbar ballar ur!

Det var väl nått sånt dom den omtänksamma personalen försökte förhindra och bespara henne ifrån.
Citera
2021-04-26, 23:50
Medlem
franges avatar
Det var ju en helt okej hylla för en femtonåring
Citera
2021-04-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Om hon gillar att visa stortuttarna, så låt henne göra det. Men kom inte och gnäll sedan när hormonstinna grabbar ballar ur!

Det var väl nått sånt dom den omtänksamma personalen försökte förhindra och bespara henne ifrån.
Det verkar rimligt, eller? Neanderthalare där. Är det ok för dig att ”balla ur” om du får se lite kvinnohud?
Citera
2021-04-27, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar

Hur tänkte du nu🤔? Typ alltså att är man en hormonstinna tonårsgrabb, som ser ett par fullvuxna bröst på en jämnårig tjej, ja då e man en potentiell våldtäktsman,eller🤔? Det betyder typ att du menar att dagens tonårstjejer, helst ska gå klädda i angoratröjor, pösiga t-shirt, å slappa joggingbyxor, kanske burka oxå, heller🤔?.. Oj, oj, är glad att jag inte delar din syn på kvinnlig frihet.
Citera
2021-04-27, 01:25
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spygatt
Hur tänkte du nu🤔? Typ alltså att är man en hormonstinna tonårsgrabb, som ser ett par fullvuxna bröst på en jämnårig tjej, ja då e man en potentiell våldtäktsman,eller🤔? Det betyder typ att du menar att dagens tonårstjejer, helst ska gå klädda i angoratröjor, pösiga t-shirt, å slappa joggingbyxor, kanske burka oxå, heller🤔?.. Oj, oj, är glad att jag inte delar din syn på kvinnlig frihet.

Men din jävla trötting!

I en perfekt värld så vore allt bullar och hallonsaft. Men det ser kanske inte ut så eller?!!

Tjejen ifråga hängde ju ut båda tuttarna ordentligt... så jag gissar att personalen bara ville undvika gorillabeteende från blattar och annat ouppfostrade drägg.

Men neeeej, vi gör det här till en fittstim grej, där den stackars blivande strippan förtrycks!
Senast redigerad av FladderFarfar 2021-04-27 kl. 01:28.
Citera
2021-04-27, 04:07
Medlem
Suecotes avatar
Ja det är ju inte direkt ansiktet som är iögonfallande...

Jag kommer aldrig att förstå detta. Kvinnor låter pattarna nästan ramla ut och blir förvånade att killar tittar på dem! Och det är naturligtvis hela poängen också. Sedan ska de spela förnärmade fast de älskar uppmärksamheten! Hycklande hyndor.
Citera
2021-04-27, 06:16
Medlem
Måste man ha på sig en för liten tröja så tuttarna nästan hänger utanför?
Om flickstackar´n inte förstår det här med smak, vett o etikett så måste ju någon lära henne detta.
Anständighet i all sin ära. Är man ute bland folk så kan man faktiskt klä sig lite bättre än sådär.
Ja, hon har fått ett par bröst, men måste man trycka upp dem i nyllet på alla man möter?
Dessutom sedan kontakta en tidning där man fortsätter o trycka ut brösten.

Som om jag skulle sy en kroppsstrumpa med en snabel för snorren och sedan gå runt o tycka det är ledsamt att folk vill att jag skall skyla mig.
Efterblivet delux.
Citera
2021-04-27, 06:37
Medlem
Deagle66s avatar
Är det nyanlända parasiter på den skolan?
Hur många blatters o negers går där?

Sverige blir en jävla babanrepublik då alla ska tydligen anpassas efter burkamodet...
Citera
2021-04-27, 06:52
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Måste man ha på sig en för liten tröja så tuttarna nästan hänger utanför?
Om flickstackar´n inte förstår det här med smak, vett o etikett så måste ju någon lära henne detta.
Anständighet i all sin ära. Är man ute bland folk så kan man faktiskt klä sig lite bättre än sådär.
Ja, hon har fått ett par bröst, men måste man trycka upp dem i nyllet på alla man möter?
Dessutom sedan kontakta en tidning där man fortsätter o trycka ut brösten.

Som om jag skulle sy en kroppsstrumpa med en snabel för snorren och sedan gå runt o tycka det är ledsamt att folk vill att jag skall skyla mig.
Efterblivet delux.
Sicket trams.

Tjejens byst ser ut att hålla sig rätt stadig och stabilt där bakom det snäva blusmaterial som också är anpassat för att ge stöd och bära upp vissa kroppsdelar.

Är ganska vanligt att kvinnor tänker mer praktiskt när det handlar om att framhäva bysten på ett snyggt och "säkert" sätt så att de inte gör just detta - trillar ut.

Sen så är det faktiskt inte oanständigt att ha en viss del av brösten synliga som en smakfull liten halvmåne.
Egentligen är inte fullt synliga bröst med hela vårtan blottad något fult eller oanständigt det heller. Åtminstone inte mer så än en svettstinkande yngling som springer runt med sin taniga bara överkropp på skolans idrottsplan under en varm sommardag.

För att inte tala om en del manliga joggare med hela bajspaketet (ja, det liknar faktiskt avföring) avgjutet under ett par svintajta träningsbyxor. Hur många - i rättvisans namn - klagar på att dessa exhibitionistiska herrar vägrat ett par fluffiga shorts över den högst "utmanande" underkroppsklädsel de valt att blotta för sin omgivning som äkta fulgubbar?

Pinsamt med den skara av aplika töntar som upprörs över något så obetydligt som ett halvt bröst utputande.

So frickin what om det skulle råka kännas sexigt och lite upphetsande för vissa att se på? Är ni just det ovannämnda? Hårlösa gorillor som inte klarar av att bevittna lite kvinnlig skönhet utan att bli alldeles ifrån er på kuppen? Där kan vi snacka lättkränkthet och känslostyrda våp i ordens rätta bemärkelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in