2021-04-27, 18:13
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Om hon gillar att visa stortuttarna, så låt henne göra det. Men kom inte och gnäll sedan när hormonstinna grabbar ballar ur!

Det var väl nått sånt dom den omtänksamma personalen försökte förhindra och bespara henne ifrån.

Varför bekräftar du vad feminazis säger om att män är djur och inte kan tänka logiskt?
Citera
2021-04-27, 18:15
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield

Jag tycker mamman (som jag helt ärligt trodde var en klasskamrat först) ser sydamerikansk ut, hon är kanske Chilen-svensk och dottern har en persisk pappa.

Flickan heter Donya Karimi Fredriksson och mamman Haleh Fredriksson. Haleh är ett persiskt kvinnonamn (och turkiskt, men stavas då Hale) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Haleh Donya är också ett persiskt kvinnonamn (betyder "världen").

Min gissning är att denna persiska mamma i yngre år fick Donya med en persisk pappa med efternamn Karimi (också persiskt efternamn, som förnamn blir det Karim). Så skilde hon sig, och gifte senare om sig med en svensk man Fredriksson.
Citera
2021-04-27, 18:17
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Varför bekräftar du vad feminazis säger om att män är djur och inte kan tänka logiskt?

Därför att verkligheten ser ut så, hur mycket vi än protesterar och önskar att den inte gör det!!

Vakna för helvete!
Citera
2021-04-27, 18:21
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlataPlomo
Jag avskyr vänster själv, men jag vill fan inte ha såna som dig på min sida. Du resonerar som en sann slamist.

Men skärp dig! Om fler levde i verkligheten och inte någon jävla saga/utopi så skulle fler bli mindre chockad när sånt här händer.
Citera
2021-04-27, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Tycker inte morsan ser påtagligt orientalisk ut, men med svartfärgat hår. Hon kan ju heta Fredriksson från födseln och fått barn med någon från Mellanöstern.

Blusen är utmanande, men inget att anmärka på, tycker jag. Hon kanske kan få sommarjobb på Hofbräuhaus.
Fast svenskar heter sällan Haleh.
Tycker nog mamman ser mer arabisk ut än svensk.
Citera
2021-04-27, 18:22
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Finns det inget mellanting? Bara för att jag föredrar att mitt barn inte är porrigt klädd i skolan, betyder det ju inte att jag förordar burka-klädsel.
Eller tar man det för givet, om jag tycker så?

Nej,
Men allt gnäll om hur tjejerna klär sig får mig att spy.
Detta skit med klagan om just klädseln har kommit de senaste åren och är för mig en direkt orsak av massinvandringen av muslimer.
Citera
2021-04-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Nej,
Detta skit med klagan om just klädseln har kommit de senaste åren och är för mig en direkt orsak av massinvandringen av muslimer.
Nej det är en orsak av att tokfeministisk PK-media väljer att vinkla ett sånt här litet påpekande kring proper klädsel i skolan, till att läraren varit elak/kränkande. Tror du det här hade blivit en "nyhet" för 20 år sen?
Citera
2021-04-27, 18:29
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Nej,

Håller faktiskt inte med dig. Jag har vistats mycket på sociala medier sen 15 år tillbaka typ.
Och på t ex sajten Familjeliv diskuterade vi (mest kvinnor i det forumet) att det är inte roligt att för unga tjejer klär sig "sexualiserat" så att säga. Synd om det kryper ner i åldrarna.

Denna synpunkt kan man ha utan att vara vare sig taliban eller konservativ tråk-gubbe på flashback.
Senast redigerad av dialektiker 2021-04-27 kl. 18:40.
Citera
2021-04-27, 18:29
Medlem
Klantigt av skolan även om deras syfte säkert inte var illa menat. Den verkliga frågan är rimligtvis varför hennes föräldrar inte sätter ned foten och ser till att hon har mer lämpliga kläder på sig. Kläder som passar på skolan, och inte på någon strippklubb.

Även om hon är för omogen för att inse det kommer hennes desperata försök för att få uppmärksamhet knappast gynna henne särskilt väl. Unga kvinnor och tjejer måste förstå att alla sätt att få attention inte är bra. Tyvärr verkar även föräldrar allt för ofta totalt missa detta.
Citera
2021-04-27, 18:30
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Nej det är en orsak av att tokfeministisk PK-media väljer att vinkla ett sånt här litet påpekande kring proper klädsel i skolan, till att läraren varit elak/kränkande. Tror du det här hade blivit en "nyhet" för 20 år sen?

Räcker med en hucklebärande muslimfitta så kommer gnället.

Dessa hucklen är överallt....
Citera
2021-04-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Aha! Det uråldriga tänket att "boys will be boys" och de därför ska avskrivas alla former av ansvar inför sina egna känslor och pubertala idéer om kvinnor som de helt uppenbart hämtat från porrens misogyna universum.

Halmgubbe.

Citat:
Sanningen är denna - det är inte kvinnor som sexualiserar sig själva eller sina bröst

Det är klart att hon sexualiserar sig själv. Hon klär sig på detta sätt för att väcka sexuell uppmärksamhet. Det är hela syftet med att klä sig så, det är knappast för att det skulle vara mer bekvämt. Och det är ett aktivt val hon gör.
Citera
2021-04-27, 18:32
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Kan du vara så vänlig och ge exempel på åtminstone 1 (ett) styck fall där en manlig joggare gråtit ut i massmedia om att "waaaah, kvinnor tittar på min röv - det är fruktansvärt, jag är kreeeeeenkt! Hemska förtryckande kvinnogrisar!!!", tack.

Nej, det kan jag inte och det var ju precis detta som också utgjorde min poäng i det citerade inlägget

Män får sällan höra att de ska skyla sin torso eller låta bli att bära tajta byxor som framhäver konturerna av dingelidonglet.

Ej heller ser du arga frustrerade kvinnor starta trådar på Flashback där de anklagar snygga män för att vara "horiga" eller att de beter sig som männen i porrfilm så fort de går med bar överkropp. Finns ju annars massvis med bara överkroppar i porr

Anledningen till allt detta är också tydlig - kvinnor i allmänhet besitter inte det där sjuka behovet av att kontrollera människors fulla rättighet till sin egen kropp, klädsel, personliga frihet och individualitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in