2021-04-27, 08:15
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
Rektorn anser inte skolpersonalen agerat felaktigt

Tjejer på Raoul Wallenbergskolan i Skövde har vid flera tillfällen uppmanats att byta kläder, bland annat för att deras urringade toppar kan ha lett till att killar sexsnackat om dem.

Skolans rektor Peter Gejervall har under måndagen samtalat med sin personal, som han anser inte har agerat felaktigt.

"Det är av omsorg och omtanke som vi agerar i detta", säger han.

omsorg och omtanke?
Hur då?

Tänker Peter Gejervall att killarna säger dubbel-hora istället för hora som de säger till de andra tjejerna?
Eller anser Peter att killarna kan ta till våldtäkter?

Peters syn på sina elever är jag nyfiken på.
Citera
2021-04-27, 08:30
Medlem
Om flickan klagar på att pojkarna är för på = helt rätt agerat att personalen ber henne tänka på detta och erbjuda tröja.

Om personalen gjort detta utan att flickan klagat = fel agerat.

F.ö hade nog de flesta sunda killar stirrat på dem brösten, de bokstavligen ramlar ut ur blusen och BHn.
Sexsnack sinsemellan gör nog de flesta grabbar då också.
Citera
2021-04-27, 08:50
Medlem
Hon ser ju ut att vara påväg till en casting couch. Bara en svart skinnsoffa som fattas. ”Busty teen tries anal for the first time” osv etc
Citera
2021-04-27, 09:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
Blus var allt för utmanande, menade skolpersonalen.

Byt om och skyl dig. Den uppmaningen fick 15-åring av personal på Raoul Wallenbergskolan i Skövde.

– De förklarade att jag har kommit längre i puberteten än mina klasskompisar och erbjöd mig att låna en fleecetröja.

Hon vägrade och lämnade arg och ledsen rummet

Bild 1 Bild2

https://sverigesradio.se/artikel/15-ariga-donya-for-utmanande-kladd-for-skolpersonalen

Skolan erkänner att de brustit i sina rutiner och flickans mamma har gjort en anmälan till Skolinspektionen.

Hennes föräldrar bör lära henne att man inte ska sexualisera det offentliga rummet, och hennes instinkt att konkurera med och göra ner sina tjejkamrater passar sig inte på en arbetsplats.
Citera
2021-04-27, 09:05
Avslutad
Inför skoluniform med kortkort kjol istället, så blir alla lika sexiga. Killarna kan också ha kjol/kilt.
Citera
2021-04-27, 09:10
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det var ju en helt okej hylla för en femtonåring

Verkligen säkert nån lärare som blivit kåt och skyller på grabbarna iställe
Citera
2021-04-27, 09:19
Medlem
Syftet med att klä sig sådär är ju naturligtvis att väcka sexuell uppmärksamhet. Frågan är ju om det ska vara tillåtet på en skola, eller en arbetsplats heller för den delen.

Jag tycker nog att det bör råda någon form av klädkod där man inte bör få klä sig på ett uppenbart sexuellt provokativt sätt. Och det borde gälla båda könen. Sen förstår jag att gränsen är otroligt svår att dra i många fall, men i detta fall är det ju uppenbart.
Citera
2021-04-27, 09:23
Medlem
MaarekSteles avatar
Borde vara samma klädkod på skolan som det är på en arbetsplats.

Tveksam om en arbetsplats hade accepterat den klädkoden.

Vidare, hon kan inte klaga om killar stirrar, så länge de bara tittar och inte rör eller angriper henne.
Citera
2021-04-27, 09:28
Medlem
Epimaness avatar
Skoluniform nästa.

Annars kommer det här att eskalera och då blir det fullkomligt jävla kaos istället för kunskapsinhämtning och utvecklande av färdigheter som bör vara skolans funktion.
Citera
2021-04-27, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Borde vara samma klädkod på skolan som det är på en arbetsplats.

Tveksam om en arbetsplats hade accepterat den klädkoden.

Vidare, hon kan inte klaga om killar stirrar, så länge de bara tittar och inte rör eller angriper henne.

Tycker att skolan bör ha striktare klädkod eftersom det är minderåriga, barn det handlar om.

Vuxna på en arbetsplats är upp till dem.

Vill bara nämna, flickan har inte klagat på att killarna eventuellt stirrar eller har sexsnack om henne.

Det hon har klagat på är att hon inte fick visa upp sina behag som på bilderna.

Det är framförallt hennes mamma som pushat (!) anmält skolan för är att hon inte fick se ut så där bland sina klasskamrater.
Citera
2021-04-27, 09:45
Medlem
salvelinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vem i helvete tillåter sin dotter att gå klädd sådär?
Tjejen utstrålar osäkerhet och de vuxna på skolan gjorde rätt i att skyla henne.

Framförallt om hon rör sig utomhus klädd sådär, utan manligt sällskap, så är hon i de mångkulturellas ögon en hora som förtjänar att våldtas. Vi får hoppas att hon bor och rör sig i ett helvitt område.
IS verkar vara en lämplig grupp för dig att ansluta sig till.
För mig som inte ingår i de "mångkulturellas" sällskap och försöker upprätthålla en civiliserad nation så är hon fri att klä sig som hon vill intill islamister likt dig tagit över
Citera
2021-04-27, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
omsorg och omtanke?
Hur då?

Tänker Peter Gejervall att killarna säger dubbel-hora istället för hora som de säger till de andra tjejerna?
Eller anser Peter att killarna kan ta till våldtäkter?

Peters syn på sina elever är jag nyfiken på.

Det är omtanke att lära unga tjejer att inte sexualisera sig själva genom att klä sig på ett sexuellt sätt, degradera sig själva till ett sexuellt objekt.

Man kan inte förvänta sig att unga människor ska förstå detta, så det är vuxenvärldens roll att steppa in, bland annat genom att sätta gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in