Citat:
Det handlar ju inte om att man enbart ska ha pengarna, det handlar om vad man får för dessa slantar med. Bara för att något är inom ett visst prissegment innebär inte det per automatik att det är värt det priset.
Således finns det folk som lägger alltför stor del av sin inkomst/besparingar på t.ex. boenden där det inte är värt det. Eller, lånar till det.
Citat:
Det har du visserligen rätt i, men ett år går ju sjukt fort ändå.
Det är ju väldigt bra med lägenhetsbyte att man kommer åt objekt man förmodligen aldrig skulle vara nära annars.
Jag avböjde ett byte i den här fastigheten för x år sedan, jag frågade kvinnan hur livat det var där (det ligger ju i stan så givetvis finns ett visst skrål) och hon sa att man behöver nog vara OK med grannar som sjunger och partar och sen så ligger ju lägenheten ovanpå två krogar och det gör väl sitt.
Jag såg den som ett potentiellt bytesobjekt men sen kände jag att jag aldrig skulle orka bo ett år mitt i stan.
Hade det varit när man var 20-23 så hade man förmodligen slagit till utan att blinka.
Rent arkitektoniskt är dessa hus dock vackra.
https://www.google.se/maps/@57.69953...7i16384!8i8192
Det är ju väldigt bra med lägenhetsbyte att man kommer åt objekt man förmodligen aldrig skulle vara nära annars.
Jag avböjde ett byte i den här fastigheten för x år sedan, jag frågade kvinnan hur livat det var där (det ligger ju i stan så givetvis finns ett visst skrål) och hon sa att man behöver nog vara OK med grannar som sjunger och partar och sen så ligger ju lägenheten ovanpå två krogar och det gör väl sitt.
Jag såg den som ett potentiellt bytesobjekt men sen kände jag att jag aldrig skulle orka bo ett år mitt i stan.
Hade det varit när man var 20-23 så hade man förmodligen slagit till utan att blinka.
Rent arkitektoniskt är dessa hus dock vackra.
https://www.google.se/maps/@57.69953...7i16384!8i8192
Det är något av det tråkigaste egentligen med innerstaden nu, alla dessa fina vackra hus som inte går att bo i p.g.a. allt stök och då menar jag inte bara krogarna nära inpå.
Det är skräniga vagnar nära på hela dygnet, det är högljudda kroggäster (iaf normala år), det är massa patrask när man går ut på gatorna etc.
Citat:
Du talar dig ju alltid så varm om hur fantastiskt det är att bo i stan... Måste ju vara drömläget för dig där. Kom inte och säg att du kommit till sans och insett att man inte ska bo i stan.