Citat:
Ursprungligen postat av
olofzzon
Sedan ska man komma ihåg att Gamlestan är en byteshållplats för de som åker mellan kronjuvelerna Angered och Kortedala/Bergsjön. Tror man får gå ett par 100 m för bytet om jag inte minns fel (eller om det är ombyggt nu). Så det är mycket spring och spontanhäng av "klientel" i den delen av Gamlestan.
Jag hoppas dock Gamlestaden och Kviberg lyfts, att "sminka grisen" gör inte området bättre över en natt men att blanda upp "klientelet" med "skötsamt folk" som har råd med dyra bostadsrätter och är måna om sitt närområde, kommer att göra området bättre på sikt.
Ang. bopriserna, sjukt att Gamlestan är dyrare än t.ex. Högsbo, men antar att det är kollektivtrafikavståndet till stan/centralen som är säljargumentet.
Det är dock galenskap att folk lägger pengar på BR i Gamlestan och Kviberg nu,
Extremt få om ens något område har blivit bättre när man försökt slänga in lite mer BR egentligen, så länge skiten finns kvar där och/eller så nära kommer det inte vara attraktivt att bosätta sig där ändå.
Kolla bara på Kviberg som förutom vagnarna och bussarna mot KDala/Bergsjön och det klientelet även är nära till Bergsjön (bara gångvägen ner från Bergsjövallen till Kvibergs fotbollsplaner) vilket ju gjort att området kring arenan/bostadsområdet i Kviberg inte är det trevligaste direkt..
Citat:
Ursprungligen postat av
Borka86
Skulle nog säga att det inte är mer än 30 meter mellan bytet idag
Jag tror att den stora skillnaden på gamlestaden kommer bli när viadukten rivs ( ca 2027) och hur stena omvandlar gamla skf området.
Bellevue håller redan på att ändras då, om jag inte minns fel så har staden köpt upp bellevue marknad och ska göra om det till förskola...
Likväl gör en sådan knutpunkt för den kollektivtrafiken att mycket skit samlas.
Bellevue marknad är en sak, men du har ju kvar moskén och allt det drägget, dessutom är ju helgerna pest när KVibergs Marknad normalt sett är igång fullt ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
capriola90
Biskopsgården inte bra område.
Skriv ett inlägg istället för 30...