2021-04-21, 18:34
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Manshat, Gudrun Schyman, elda upp pengar som man inte arbetat ihop själva. Ja, det finns en hel del. DU kan läsa deras senaste partiprogram här (ja, de finns faktiskt kvar): https://feministisktinitiativ.se/wp-content/uploads/2020/09/partiprogram_feministiskt-initiativ_2019-2021.pdf

Kanske är det annorlunda om gården redan gått i släkten i flera led. Jag har några sådana bekanta.

Det går inte att säga så tvärsäkert. Gärna barnbarn, när den tiden kommer, men givetvis inte så att det är oviktigt vilka föräldrar de barnbarnen har. Självklart är det viktigt att svensk etnicitet överlever. Så jag svarar litet folkpartistiskt; gärna barnbarn, men helst skall ingen av föräldrarna vara italienare.
Hur många har gårdar? Hemman tenderar att bli sommarstugor.

Jag har inte lust att läsa deras partiprogram för att få gissa vad du tycker är vänsterextremistiskt.

Tänker du lägga dig i dina barns val av partner? Då förlorar du dina barn, kanske tycker du det är värt det, det skulle jag aldrig göra.

Tillägg igen
Att Gudrun eldade pengar var en reklamkupp som hon hade fått pröjsa guld för.

En reklamkampanj med samma spridning hade kostat multum.
Det var väl använda reklampengar.
Men jag har glömt vad de symboliserade.
Senast redigerad av pollenper 2021-04-21 kl. 18:36.
Citera
2021-04-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper

Jag har inte lust att läsa deras partiprogram för att få gissa vad du tycker är vänsterextremistiskt.

Tänker du lägga dig i dina barns val av partner? Då förlorar du dina barn, kanske tycker du det är värt det, det skulle jag aldrig göra.

Tillägg igen

Det var Benny Anderssons pengar. Alltså en man som betalade 8som vanligt). Inte för att Gunsan är pank, hon har bra med kosing, men männen bjuder.

De symboliserade alla de skattepengar som männen tillör statskassan mer än kvinnor... eller vänta nu, det måste vara något annat för det är flera miljoner per skalle.

Om SD är extremister.... så är det många fler som är det... har extrema åsikter alltså....

Man klagar på Jimmies språkbruk, han säger Give èm hell... den fulingen. Palme sa efter förlusten -76 "Vi skall ge dem ett helvete".

Så Palme använde ett extremistiskt språkbruk, det står helt klart.
Citera
2021-04-21, 22:21
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Vi får allt färre, men allt större brukningsenheter, vilket för med sig att mera gammaldags hemman håller på att dö ut som brukningsform. Det är förstås inte bra. Småskalighet har sitt eget värde.

Nja, jag försöker upplysa om vad att tänka på vid partnerval nu i barnaåren, när frågan kommer upp. Jag har ännu inte kommit till olika aspekter på skilsmässostatisk.

Citat:
Tillägg igen

För oss som inte är uppväxta under så stora omständigheter är det ett väldigt förakt för de i samhället som fått arbeta ihop sina egna pengar. Pengar och mat skall man använda på ett ansvarsfullt sätt och att göra reklam för sig med att elda upp pengar man dessutom inte arbetat ihop själv, anser jag är ett extremistiskt beteende. I detta fall vänsterextremisitiskt.
Citera
2021-04-22, 08:42
Medlem
Citat:
Idag har majoriteten av svenska män under 50 år inte gjort militärtjänst. En majoritet i samma ålder är inte gifta, eller kommer att bli skilda. Även i ett jämställt samhälle, måste män vara män, utveckla en god manlighet och inte enbart vara "kvinnor utan livmoder". Män måste i högre grad stå upp för goda värden och inte låta sig toppridas av feminister och andra samhällsfiender. De behöver nog också informeras om att de kvinnor som är värda att anstränga sig för, i huvudsak attraheras av manliga män.
Vilket mögligt sexistiskt trams.
Män och kvinnor är inte
1. Varandras motsatser
2. Isolerade enheter vars egenskaper m.m totalt utesluter varandra.

Att en man tar hand om barn gör alltså INTE honom till ”en kvinna utan livmoder”
Sånt jävla barnsligt trams.

Och feminism är en av de bästa samhällsförändringarna vi haft.

Citat:
Det är ingen tvekan om att kvinnliga intressen kostar betydligt mer i offentliga utgifter, t ex områden där kvinnor är i majoritet avde anställda och/eller områden där traditionellt kvinnliga värden är av intresse.

Du menar sånna (enbart) ”kvinnliga intressen” som barnomsorg, sjukvård och åldringsvård ex?

Nä vi vet ju alla att män föds fix färdiga från början och sen aldrig blir sjuka eller gamla, de är därför aldrig ”intresserade”, och de stackarna offrar sen alla sina skattepengar på saker som enbart gäller och ”intresserar” kvinnor. Vilka hjältar!

Citat:
Ja, Du har helt enkelt fel. Du fokuserar på extremsituationer, medan jag fokuserar på önskvärda, eller i alla fall någorlunda drägliga, situationer.
Oönskat graviditet är alltså ”extremsituationer”.
Kvinnor som har sex är ”extremt”
Ja, du gamle möglige gubbe.

Citat:
Inte i något av ovanstående fall skulle Du föreslå att hjälpen består i ett huvudskott. En graviditet är inte en sjukdom, utan en naturlig och önskad konsekvens av livet. I normalfallet behöver inte en gravid någon vård, även om sådant förekommer och då tillhandahåller vi detta. Hjälp bör självklart tillhandahållas; mödravård, barnavård, vaccinationer mm. Till och med sociala insatser när detta behövs. Men att erbjuda död som hjälp till en gravid tycks synnerligen omoraliskt.

En graviditet kan absolut vara icke önskad och en fullständigt katastrof i en kvinnas liv, för att inte tala om katastrofen som uppkommer om det inte går att åtgärda och det vet du också, så sluta tramsa.

Citat:
Så, Du vill återvända till 1600-talets sexuallagstiftning? Jag skall överväga implikationerna av det förslaget.

Nej jag föreslog bara en omvänd politik än din, skjuta allt ansvar på män istället för att skjuta allt på kvinnor för en gångs skull.
Kvinnor ska i detta scenarie självklart ha rätt till både fri aborträtt, sex samt OM hon vill reproducera sig men inte har lust vara morsa kunna via lagens hjälp tvinga mannen ta hela bördan.

Varför inte Uven? Det går ju likväl ändra samhället till detta.

Citat:
Varför gifte hon sig med honom? Det är påfallande mycket som går att förutsäga. En del kvinnor har "serieförhållanden" med misshandlare, en del kvinnor är fanatiska kriminalitetsgroupies. Så, jo visst har kvinnorna fritt val, men inte så få väljer tydligen fel. Det gör förmodligen män också. Det tycks därtill som att det är flickor som till stor del orsakar skilsmässor: https://kvartal.se/artiklar/vad-gor-dottrarna-med-oss/

Så? När män visar sig vara våldsamna, kriminella, börjar spela bort alla pengar, super, knarkar etc etc så är detta kvinnans fel, för ”hon är dålig på relationer” och har valt ”fel man”

I see.

Citat:
Att förvänta sig ett större ansvarstagande i graviditetsfrågor är givetvis inte att behandla "kvinnor som skit". Att slentrianabortera fullt friska foster ger däremot anledning att ifrågasätta omdöme och förmåga hos en del kvinnor. Nylig forskning visar fö att vänsterextrema kvinnor har problem med sin psykiska hälsa. Detta är illavarslande när det gäller nationell pålitlighet hos ett farligt segment av kvinnor.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenska-kvinnliga-extremister-i-unik-kartlaggning

Ännu mera trams.

Det av könen som uppvisar MINST ansvar över graviditetsfrågan är män Uven, och inte kvinnor. De måste ta ansvar för denna fråga oavsett vilket val de gör.

De som använder minst preventivmedel, som ägnar dig åt mest sexuellt våld, utnyttjande etc, som mest skiter i sina barn eller om de skapat foster är män.

Sen förslag till dig, börja LÄS dina egna länkar så slipper du framstå så oerhört pinsam.

Denna länk rör en studie där manupptäckt att det finns fler kvinnliga extremister, av alla slag, höger, IS och vänster etc. hela 15% visar sig vara kvinnor, än vad man tidigare trott.
Men så klart. 15% slår ju alla gånger 85%, eller hur?

Så klart ska man uppröras rejält och anklaga just kvinnor för all sorts extrdmism när det visar sig att hela 15%! Och fortsättatotalt ignorera faktorn att 85% är män.

Boys have to be boys.

Den säger nada om psykisk hälsa, din nöt.
Senast redigerad av Merapi 2021-04-22 kl. 09:34.
Citera
2021-04-22, 10:55
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vilket mögligt sexistiskt trams.
Män och kvinnor är inte
1. Varandras motsatser
2. Isolerade enheter vars egenskaper m.m totalt utesluter varandra.

Att en man tar hand om barn gör alltså INTE honom till ”en kvinna utan livmoder”
Sånt jävla barnsligt trams.

Och feminism är en av de bästa samhällsförändringarna vi haft.

Män och kvinnor är varandras komplement, och det hade varit bra om feministerna kunde begripa det någon gång. Just genom att könen är komplementära så är även deras respektive egenskaper komplementära, det ligger s a s i sakens natur.

Det är inte "att ta hand om barn" som skiljer män och kvinnor åt, utan att vi i flera avseenden har olika inställningar. Detta är inte vattentäta skott, utan mera generella drag män och kvinnor emellan. Detta visar sig t ex i att kvinnor är överrepresenterade i sympatier för ytterkantspartierna V och MP, men också i mäns och kvinnors prioriteringar i sakfrågor, och i olika livsval. Det är t ex ingen som tvingar fram att en majoritet av de som väljer vårdyrken är kvinnor, och en majoritet av de som väljer maskintekniska yrken är män. På makronivå gör vi olika val för att vi vill det.

Citat:
Du menar sånna (enbart) ”kvinnliga intressen” som barnomsorg, sjukvård och åldringsvård ex?

Nä vi vet ju alla att män föds fix färdiga från början och sen aldrig blir sjuka eller gamla, de är därför aldrig ”intresserade”, och de stackarna offrar sen alla sina skattepengar på saker som enbart gäller och ”intresserar” kvinnor. Vilka hjältar!

Nja, vi ser en kvinnlig dominans i skolans värld, bland präster i Svenska Kyrkan och om jag förstått det rätt även bland åklagare numera. Män dominerar teknikvärlden, sjöfart, skogsnäring osv.

Citat:
Oönskat graviditet är alltså ”extremsituationer”.
Kvinnor som har sex är ”extremt”
Ja, du gamle möglige gubbe.

Jag vågar påstå att många graviditeter årligen kommer oväntat. En bekant till mig är föräldraledig just nu, av precis det skälet. Att en oönskad graviditet i regel är en extremsituation finns det ingen anledning att anta, det är nog mera "Aj då, det var litet olägligt", och abort görs i de flesta fall för att det är en enkel väg att slippa hantera ett bekymmer.

Citat:
En graviditet kan absolut vara icke önskad och en fullständigt katastrof i en kvinnas liv, för att inte tala om katastrofen som uppkommer om det inte går att åtgärda och det vet du också, så sluta tramsa.

Det kan det säkert i ett fåtal fall, men inte i paritet med de aborttal som Sverige uppvisar år efter år, särskilt inte om vi beaktar återfallsaborternas antal.

Citat:
Nej jag föreslog bara en omvänd politik än din, skjuta allt ansvar på män istället för att skjuta allt på kvinnor för en gångs skull.
Kvinnor ska i detta scenarie självklart ha rätt till både fri aborträtt, sex samt OM hon vill reproducera sig men inte har lust vara morsa kunna via lagens hjälp tvinga mannen ta hela bördan.

Varför inte Uven? Det går ju likväl ändra samhället till detta.

Nej, Din sida i politiken har redan raserat mer än nog av det som en gång fungerade i Sverige. Inga fler vänsterexperiment, tack.

Citat:
Så? När män visar sig vara våldsamna, kriminella, börjar spela bort alla pengar, super, knarkar etc etc så är detta kvinnans fel, för ”hon är dålig på relationer” och har valt ”fel man”

I see.

Ja, på samma sätt som att en man kan välja "fel kvinna". Vi har både människor som är fel i största allmänhet (och som bör undvika parbildning helt och hållet) och relationer som är fel, där de ingående parterna inte passar tillsammans. Detta måste var och en känna av innan man engagerar sig för djupt i en relation. Alla egenskaper uppenbarar sig inte på en gång, och människor kan förändras, men att ca 50% av äktenskapen spricker tyder på att parterna dels inte känt varandra tillräckligt väl, dels att för få har ansträngt sig tillräckligt. Att en majoritet av skilsmässorna initieras av kvinnor säger naturligtvis något om att det nog är kvinnor som borde vara noggrannare inledningsvis.

Citat:
Ännu mera trams.

Det av könen som uppvisar MINST ansvar över graviditetsfrågan är män Uven, och inte kvinnor. De måste ta ansvar för denna fråga oavsett vilket val de gör.

De som använder minst preventivmedel, som ägnar dig åt mest sexuellt våld, utnyttjande etc, som mest skiter i sina barn eller om de skapat foster är män.

Sen förslag till dig, börja LÄS dina egna länkar så slipper du framstå så oerhört pinsam.

Denna länk rör en studie där manupptäckt att det finns fler kvinnliga extremister, av alla slag, höger, IS och vänster etc. hela 15% visar sig vara kvinnor, än vad man tidigare trott.
Men så klart. 15% slår ju alla gånger 85%, eller hur?

Så klart ska man uppröras rejält och anklaga just kvinnor för all sorts extrdmism när det visar sig att hela 15%! Och fortsättatotalt ignorera faktorn att 85% är män.

Boys have to be boys.

Den säger nada om psykisk hälsa, din nöt.

Du måste se klippet (ca 2,3 min) för att förstå helheten.

Den allmänna "mytbildningen" kring extremister är att det enbart skulle vara män. Kanske är det IS-kvinnorna som skapat medvetenhet om att även kvinnor ägnar sig åt våldsextremism av olika slag, och kvinnor är alls inte enbart offer, utan även aktörer. På svensk botten har det varit litet tyst om sådant tidigare. Vad gäller den kvinnliga psykiska ohälsan så var den påfallande bland vänsterextremister, vilket knappast borde vara väldans överraskande.
Citera
2021-04-22, 11:41
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Vi får allt färre, men allt större brukningsenheter, vilket för med sig att mera gammaldags hemman håller på att dö ut som brukningsform. Det är förstås inte bra. Småskalighet har sitt eget värde.

Nja, jag försöker upplysa om vad att tänka på vid partnerval nu i barnaåren, när frågan kommer upp. Jag har ännu inte kommit till olika aspekter på skilsmässostatisk.

För oss som inte är uppväxta under så stora omständigheter är det ett väldigt förakt för de i samhället som fått arbeta ihop sina egna pengar. Pengar och mat skall man använda på ett ansvarsfullt sätt och att göra reklam för sig med att elda upp pengar man dessutom inte arbetat ihop själv, anser jag är ett extremistiskt beteende. I detta fall vänsterextremisitiskt.
Reklamkupper är inget för dig?
Jag bränner mina pengar på onödigt dyr hobby, onödigt dyr bil och husbil är förnämliga sparbössor.
Säkert insatta , de går aldrig att plocka ut

Småskaligheten är en konstform, värd att bevara.

Om det nu var Benny som donerade kosingen, så var det hans egna pengar, som han tyckte fyllde sin uppgift.
Medge att det gav bättre eko än ett fyrverkeri för samma pris.
Citera
2021-04-22, 11:50
Medlem
Citat:
Män och kvinnor är varandras komplement, och det hade varit bra om feministerna kunde begripa det någon gång. Just genom att könen är komplementära så är även deras respektive egenskaper komplementära, det ligger s a s i sakens natur.

Nej, män och kvinnors personligheter, förmågor, egenskaper etc etc både delas och överlappar varandra. Så människor kompletterar varandra, inte könen.
Detta är för länge sen vetenskapligt bevisat Uven.
Och att du tragglar vidare i patriarkalt bibliskt nonsens säger verkligen ALLT om dig och din ideologi.

Dumheter kort sagt.

Citat:
Det är inte "att ta hand om barn" som skiljer män och kvinnor åt, utan att vi i flera avseenden har olika inställningar. Detta är inte vattentäta skott, utan mera generella drag män och kvinnor emellan. Detta visar sig t ex i att kvinnor är överrepresenterade i sympatier för ytterkantspartierna V och MP, men också i mäns och kvinnors prioriteringar i sakfrågor, och i olika livsval. Det är t ex ingen som tvingar fram att en majoritet av de som väljer vårdyrken är kvinnor, och en majoritet av de som väljer maskintekniska yrken är män. På makronivå gör vi olika val för att vi vill det.

Försök ta in att kvinnor har inte inställningen:
Föda barn mot min vilja är det enda som intresserar mig.
Allright?

Citat:
Nja, vi ser en kvinnlig dominans i skolans värld, bland präster i Svenska Kyrkan och om jag förstått det rätt även bland åklagare numera. Män dominerar teknikvärlden, sjöfart, skogsnäring osv.

Ja visst! Sorry glömde detta, män har ju heller inget ”intresse” av att gå i skola, existerande rättsväsende eller kyrka.

Män lever enkom av fisk, mekanik och skogsbruk.
Är det enda som män behöver och därför enkom borde behöva lägga sina sura skattepengar på.
Nått sånt Uven

Citat:
Jag vågar påstå att många graviditeter årligen kommer oväntat. En bekant till mig är föräldraledig just nu, av precis det skälet. Att en oönskad graviditet i regel är en extremsituation finns det ingen anledning att anta, det är nog mera "Aj då, det var litet olägligt", och abort görs i de flesta fall för att det är en enkel väg att slippa hantera ett bekymmer.

Javisst, att förutsätta att kvinnor gör abort är ju strategin för väldigt många män.
För att bu inte tala om din egen inställning att förutsätta att kvinnor tar hand om allt.

Citat:
Det kan det säkert i ett fåtal fall, men inte i paritet med de aborttal som Sverige uppvisar år efter år, särskilt inte om vi beaktar återfallsaborternas antal.

Ja självklart har ju du insikt i 100% av alla kvinnors liv så du kan slå fast detta antagande. Och lika självklart så ska detta antagande ”fåtal” tvingas mot allt förnuft att tvångsutveckla celler till barn som alka vet seb ska fara rejält illa. Blir jättebra samhälle av detta.

Citat:
Nej, Din sida i politiken har redan raserat mer än nog av det som en gång fungerade i Sverige. Inga fler vänsterexperiment, tack.

Sverige är 100 fallt mer fungerande idag än det någonsin varit i dina idealtider av misär, dumheter, fattigdom och förtryck.

Men just ja äger man varken förmågan att förstå historia och statistik eller inse att även andra grupper förutom män faktiskt också är människor som ska ingå i bilden så får man just din typ av inskränkt tänkande.

Citat:
Ja, på samma sätt som att en man kan välja "fel kvinna". Vi har både människor som är fel i största allmänhet (och som bör undvika parbildning helt och hållet) och relationer som är fel, där de ingående parterna inte passar tillsammans. Detta måste var och en känna av innan man engagerar sig för djupt i en relation. Alla egenskaper uppenbarar sig inte på en gång, och människor kan förändras, men att ca 50% av äktenskapen spricker tyder på att parterna dels inte känt varandra tillräckligt väl, dels att för få har ansträngt sig tillräckligt. Att en majoritet av skilsmässorna initieras av kvinnor säger naturligtvis något om att det nog är kvinnor som borde vara noggrannare inledningsvis.

Idiotiskt. Vi ska alla ha lagliga, ekonomiska och praktiska möjligheter att kunna komma ur dåliga relationer, OAVSETT vad vi har mellan benen.

Ochvi ska lägga ansvaret, skulden och helst konsekvenserna för dåligt beteende hos den som FAKTISKT beter sig illa.

Och sluta ständigt försöka skjuta detta på andra.

Beter sig någon illa i en relation så får hen ta konsekvenserna av detta, nämligen att hend partner kan skilja sig.

Och att skilja sig om man har en partner som inte sköter sin del eller beter sig illa är just! att ”sköta sin relation bra”.

Citat:
Den allmänna "mytbildningen" kring extremister är att det enbart skulle vara män. Kanske är det IS-kvinnorna som skapat medvetenhet om att även kvinnor ägnar sig åt våldsextremism av olika slag, och kvinnor är alls inte enbart offer, utan även aktörer. På svensk botten har det varit litet tyst om sådant tidigare. Vad gäller den kvinnliga psykiska ohälsan så var den påfallande bland vänsterextremister, vilket knappast borde vara väldans överraskande.

Visst, men faktan återstår, män dominerar rejält.
Och nä psykisk ohälsa kanske är något överrepresenterad, eller alternativt vänsternänniskor har större tilltro till vården så de söker hjälp oftare, men det säger inte ett skit om något av intresse i denna diskussion.

En ideologi är inte ”sämre” pga sina anhängares ev. sjukhetsgrad.

Så du kan lägga ner tramset.
Citera
2021-04-22, 12:12
Medlem
Citat:
Nej, män och kvinnors personligheter, förmågor, egenskaper etc etc både delas och överlappar varandra. Så människor kompletterar varandra, inte könen.
Detta är för länge sen vetenskapligt bevisat Uven.
Och att du tragglar vidare i patriarkalt bibliskt nonsens säger verkligen ALLT om dig och din ideologi.

Dumheter kort sagt.

Försök ta in att kvinnor har inte inställningen:
Föda barn mot min vilja är det enda som intresserar mig.
Allright?

Ja visst! Sorry glömde detta, män har ju heller inget ”intresse” av att gå i skola, existerande rättsväsende eller kyrka.

Män lever enkom av fisk, mekanik och skogsbruk.
Är det enda som män behöver och därför enkom borde behöva lägga sina sura skattepengar på.
Nått sånt Uven

Javisst, att förutsätta att kvinnor gör abort är ju strategin för väldigt många män.
För att bu inte tala om din egen inställning att förutsätta att kvinnor tar hand om allt.

Ja självklart har ju du insikt i 100% av alla kvinnors liv så du kan slå fast detta antagande. Och lika självklart så ska detta antagande ”fåtal” tvingas mot allt förnuft att tvångsutveckla celler till barn som alka vet seb ska fara rejält illa. Blir jättebra samhälle av detta.

Sverige är 100 fallt mer fungerande idag än det någonsin varit i dina idealtider av misär, dumheter, fattigdom och förtryck.

Men just ja äger man varken förmågan att förstå historia och statistik eller inse att även andra grupper förutom män faktiskt också är människor som ska ingå i bilden så får man just din typ av inskränkt tänkande.

Idiotiskt. Vi ska alla ha lagliga, ekonomiska och praktiska möjligheter att kunna komma ur dåliga relationer, OAVSETT vad vi har mellan benen.

Ochvi ska lägga ansvaret, skulden och helst konsekvenserna för dåligt beteende hos den som FAKTISKT beter sig illa.

Och sluta ständigt försöka skjuta detta på andra.

Beter sig någon illa i en relation så får hen ta konsekvenserna av detta, nämligen att hend partner kan skilja sig.

Och att skilja sig om man har en partner som inte sköter sin del eller beter sig illa är just! att ”sköta sin relation bra”.

Visst, men faktan återstår, män dominerar rejält.
Och nä psykisk ohälsa kanske är något överrepresenterad, eller alternativt vänsternänniskor har större tilltro till vården så de söker hjälp oftare, men det säger inte ett skit om något av intresse i denna diskussion.

En ideologi är inte ”sämre” pga sina anhängares ev. sjukhetsgrad.

Så du kan lägga ner tramset.

Han vill ha ett samhälle som på Martin Luthers tid! Han är luthersk extremist!
Citera
2021-04-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achel

Han är gravt reaktionär. Och ja delar värderingar med en mängd patriarkala religioner.
Citera
2021-04-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achel

Jag tänker han är som på kung Oskars tid. Längre än så behöver vi inte gå tillbaka i tiden. Vi är väl alla lutheraner? Flit, plikt, hederlighet, ansvar... det är inte negativa värden.

Ordet extremist säger inte så mycket annat än att man avviker från hur existerande samhälle fungerar på ett radikalt vis. på så sätt är många i vänstern just extrema då de vill ha ett radikalt annorlunda samhälle.

Det är ett retoriskt icke-ord, som går i båda riktningar. Avsett att kränka men bidrar inte ett dyft till ett meningsfullt meningsutbyte.
Citera
2021-04-22, 13:16
Medlem
Citat:
Han är gravt reaktionär. Och ja delar värderingar med en mängd patriarkala religioner.

Reaktionär är ett sådant där stalinistiskt kommunistuttryck som avser att identifiera fienden. En fiende som skall bekämpas.

Stalin visste hur man behandlade reaktionen, det var hans signum.
Citera
2021-04-22, 13:24
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Reklamkupper är inget för dig?
Jag bränner mina pengar på onödigt dyr hobby, onödigt dyr bil och husbil är förnämliga sparbössor.
Säkert insatta , de går aldrig att plocka ut

Småskaligheten är en konstform, värd att bevara.

Om det nu var Benny som donerade kosingen, så var det hans egna pengar, som han tyckte fyllde sin uppgift.
Medge att det gav bättre eko än ett fyrverkeri för samma pris.

Reklamkupper kan man visst göra, men skall agera ansvarsfullt. Allt är inte en fråga om effekt, ty då hamnar vi i det jesuitiska att ändamålet helgar medlen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in