2021-04-21, 15:58
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
I
Inte i något av ovanstående fall skulle Du föreslå att hjälpen består i ett huvudskott. En graviditet är inte en sjukdom, utan en naturlig och önskad konsekvens av livet. I normalfallet behöver inte en gravid någon vård, även om sådant förekommer och då tillhandahåller vi detta. Hjälp bör självklart tillhandahållas; mödravård, barnavård, vaccinationer mm. Till och med sociala insatser när detta behövs. Men att erbjuda död som hjälp till en gravid tycks synnerligen omoraliskt.

Varför gifte hon sig med honom? Det är påfallande mycket som går att förutsäga. En del kvinnor har "serieförhållanden" med misshandlare, en del kvinnor är fanatiska kriminalitetsgroupies. Så, jo visst har kvinnorna fritt val, men inte så få väljer tydligen fel. Det gör förmodligen män också. Det tycks därtill som att det är flickor som till stor del orsakar skilsmässor: https://kvartal.se/artiklar/vad-gor-dottrarna-med-oss/

Att förvänta sig ett större ansvarstagande i graviditetsfrågor är givetvis inte att behandla "kvinnor som skit". Att slentrianabortera fullt friska foster ger däremot anledning att ifrågasätta omdöme och förmåga hos en del kvinnor. Nylig forskning visar fö att vänsterextrema kvinnor har problem med sin psykiska hälsa. Detta är illavarslande när det gäller nationell pålitlighet hos ett farligt segment av kvinnor.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenska-kvinnliga-extremister-i-unik-kartlaggning
du påstår att en graviditet är en önskad konsekvens av livet.

Hur kan det då finnas kvinnor som är beredda att dö för att bli av med sitt foster?

Vilka kallar du för vänsterextrema?
Jag misstänker att du anser alla som säger emot dig är vänsterextrema.
Merapi och jag, förmodligen de andra som debattera emot dig är vanliga svensson.

Vänsterextrema är Rote arme fraktion, dvs såna som tar till terror som vapen.
Ingen av dina debattfiender är vänsterextrema.
Citera
2021-04-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achel
Palestinierna från Libanon är ej libanesiska medborgare utan kallas statslösa i svensk statistik!

Folk får själva välja om de identifierar sig som hazar eller pashtun! Självidentifikation som sagt! Det är det enda rimliga!

Språk är alldeles för trubbigt! Gott om människor i Sverige talar svenska som förstaspråk utan att se sig som etniska svenskar!

I Libanon finns gott om kristna som har arabiska som modersmål men ej identifierar sig som araber!

Jag vet inte vilken libanesisk grupp det var, men det var ju inte olika som samarbetade eftersom de låg i inbördeskrig, eller hur? Det var därför de kom hit, remember??

Ja, precis. Håller vi koll menar du?? de är reggade som födda libanon oavsett vilken minoritet i hemlandet de tillhör.

Så kan vi sitta här och gissa, eller så kan vi regga deras etnicitet, och då räcker det inte med landet.

Samtidigt måste de kunna bli svenska, den dörren bör ju inte stängas om hela grejen är att undvika sekterism.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2021-04-21 kl. 16:02.
Citera
2021-04-21, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag vet inte vilken libanesisk grupp det var, men det var ju inte olika som samarbetade eftersom de låg i inbördeskrig, eller hur? Det var därför de kom hit, remember??

Ja, precis. Håller vi koll menar du?? de är reggade som födda libanon oavsett vilken minoritet i hemlandet de tillhör.

Så kan vi sitta här och gissa, eller så kan vi regga deras etnicitet, och då räcker det inte med landet.

Samtidigt måste de kunna bli svenska, den dörren bör ju inte stängas om hela grejen är att undvika sekterism.

Vill man kartlägga etnicitet så är det självidentifiering som man måste ta till!
Citera
2021-04-21, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achel
Vill man kartlägga etnicitet så är det självidentifiering som man måste ta till!

Ptja, kanske.

det viktiga är att samhället vaknar till liv och förstår hur vi ser ut idag.

Vi är inte 8 miljoner i ett homogent samhälle utan vi liknar USA alltmer för varje dag som går.

En verklighetsanpassning och en skärpning av tillsynen av gällande regelverk.
Citera
2021-04-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper

Hur kan det då finnas kvinnor som är beredda att dö för att bli av med sitt foster?

Merapi och jag, förmodligen de andra som debattera emot dig är vanliga svensson.

Vänsterextrema är alla som inte är högerextrema. I nutidens språkbruk.
Citera
2021-04-21, 16:32
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Vänsterextrema är alla som inte är högerextrema. I nutidens språkbruk.

Äh, den här behövs nog också.
Citera
2021-04-21, 17:05
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Det är utan tvekan en mänsklig önskan att mänskligheten fortlever. Det är för de flesta kvinnor (och män) en stark önskan att fortplanta sig. Det är också en stark önskan att få barnbarn, så att släkten överlever långsiktigt. Att bilda familj och få barn anses också av många som ett kriterium på att vara lyckad som människa. Av detta följer så klart inte att det inte finns enstaka kvinnor som inte vill ha barn alls, eller som inte vill ha barn vid en viss tidpunkt.

Sedan har vi en mindre mängd kvinnor vars rationalitet vi har svårt att förklara. Mer så än bland män. Inte ens kvinnor själva kan förklara varför det finns kvinnor som inleder serieförhållanden med ett flertal våldsamma män, varför det finns kvinnor som starkt dras till kriminella män eller varför det finns kvinnor som använder självmordsförsök som "ett rop på hjälp". På samma sätt är det svårt att förklara varför man är beredd att dö för att bli av med ett foster. Du närmar Dig en, i alla fall för män, tidlös och förbryllande materia.

Citat:

Nå, jag har blivit kallad "högerextrem" av Merapi ett flertal gånger. Du är nog liberal, i vilket det möjligen kan finnas vissa extrema sidor, men i regel inte. Merapi, som är feminist och långt ut i den röd-gröna träskmarken, kan mycket väl vara vänsterextremist. Vi har inte diskuterat hela det politiska landskapet ännu, så helt säker är jag inte.
Citera
2021-04-21, 17:17
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Det är utan tvekan en mänsklig önskan att mänskligheten fortlever. Det är för de flesta kvinnor (och män) en stark önskan att fortplanta sig. Det är också en stark önskan att få barnbarn, så att släkten överlever långsiktigt. Att bilda familj och få barn anses också av många som ett kriterium på att vara lyckad som människa. Av detta följer så klart inte att det inte finns enstaka kvinnor som inte vill ha barn alls, eller som inte vill ha barn vid en viss tidpunkt.

Sedan har vi en mindre mängd kvinnor vars rationalitet vi har svårt att förklara. Mer så än bland män. Inte ens kvinnor själva kan förklara varför det finns kvinnor som inleder serieförhållanden med ett flertal våldsamma män, varför det finns kvinnor som starkt dras till kriminella män eller varför det finns kvinnor som använder självmordsförsök som "ett rop på hjälp". På samma sätt är det svårt att förklara varför man är beredd att dö för att bli av med ett foster. Du närmar Dig en, i alla fall för män, tidlös och förbryllande materia.

Nå, jag har blivit kallad "högerextrem" av Merapi ett flertal gånger. Du är nog liberal, i vilket det möjligen kan finnas vissa extrema sidor, men i regel inte. Merapi, som är feminist och långt ut i den röd-gröna träskmarken, kan mycket väl vara vänsterextremist. Vi har inte diskuterat hela det politiska landskapet ännu, så helt säker är jag inte.
Många vill fortplanta sig och få barnbarn. Det är bara adeln som vill få ätten att leva vidare, vi andra gillar barnbarn.

Det finns män som ägnar sig åt självskadebeteende också, men det ser inte likadant som hos kvinnor.
Självskadebeteende kan vara missbruk och utlevnad i kriminalitet

Kopplingen mellan feminism och rödgrön träskmark är det bara kvinnohatarna på flashback som gör.
Som du kanske märkt så är hatarna i majoritet här.

För kännedom så kallar jag inte dig för hatare.

Tillägg
Tycker du det är viktigare att svensk etnicitet överlever eller gläds du mest åt barnbarn?
Jag struntar i etniciteten, om mina barn skulle "mångkulturera sig" är det deras beslut och jag gillar deras barnbarn också.
Senast redigerad av pollenper 2021-04-21 kl. 17:32.
Citera
2021-04-21, 17:32
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Många vill fortplanta sig och få barnbarn. Det är bara adeln som vill få ätten att leva vidare, vi andra gillar barnbarn.

Inte så få jordbrukare vill gärna att gården skall gå vidare i släkten. Det är inte bara en adelsönskan.

Citat:
Det finns män som ägnar sig åt självskadebeteende också, men det ser inte likadant som hos kvinnor.
Självskadebeteende kan vara missbruk och utlevnad i kriminalitet

Säkert, och inte sällan beror det på att dessa män inte lyckas bilda stabila relationer och fortplanta sig, och därmed befinner sig utanför det manliga "meningen med livet".

Citat:
Kopplingen mellan feminism och rödgrön träskmark är det bara kvinnohatarna på flashback som gör.
Som du kanske märkt så är hatarna i majoritet här.

För kännedom så kallar jag inte dig för hatare.

Ingalunda! I ett flertal allmänna val har det vänsterextrema Fi ställt upp och stundom fått orimligt många röster. Vi har falanger inom både V och MP som befinner sig just i den träskmarken. Till och med inom delar av S återfinns sådana verksamheter, SS-U t ex.
Citera
2021-04-21, 17:37
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Inte så få jordbrukare vill gärna att gården skall gå vidare i släkten. Det är inte bara en adelsönskan.

Säkert, och inte sällan beror det på att dessa män inte lyckas bilda stabila relationer och fortplanta sig, och därmed befinner sig utanför det manliga "meningen med livet".

Ingalunda! I ett flertal allmänna val har det vänsterextrema Fi ställt upp och stundom fått orimligt många röster. Vi har falanger inom både V och MP som befinner sig just i den träskmarken. Till och med inom delar av S återfinns sådana verksamheter, SS-U t ex.

Min hemmansägare farfar bryr sig inte längre om var gården går, han är död sedan länge.
Min morbror söp ihjäl sig men efterlämnade ett barn.

Vari bestod det vänsterextrema i F!?

Jag gjorde ett tillägg som du troligen missade. bläddra bakåt ett steg.

Tillägg här också
Han ägde gården i fyrtio år, han byggde den inte själv, den köptes färdig.
Senast redigerad av pollenper 2021-04-21 kl. 17:39.
Citera
2021-04-21, 17:42
Medlem
Citat:
Min hemmansägare farfar bryr sig inte längre om var gården går, han är död sedan länge.

Tillägg här också

Åh fyfan! Beklagar verkligen! ❤️
Citera
2021-04-21, 18:18
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Manshat, Gudrun Schyman, elda upp pengar som man inte arbetat ihop själva. Ja, det finns en hel del. DU kan läsa deras senaste partiprogram här (ja, de finns faktiskt kvar): https://feministisktinitiativ.se/wp-content/uploads/2020/09/partiprogram_feministiskt-initiativ_2019-2021.pdf

Citat:

Tillägg här också

Kanske är det annorlunda om gården redan gått i släkten i flera led. Jag har några sådana bekanta.

Citat:
Tillägg
Tycker du det är viktigare att svensk etnicitet överlever eller gläds du mest åt barnbarn?
Jag struntar i etniciteten, om mina barn skulle "mångkulturera sig" är det deras beslut och jag gillar deras barnbarn också.

Det går inte att säga så tvärsäkert. Gärna barnbarn, när den tiden kommer, men givetvis inte så att det är oviktigt vilka föräldrar de barnbarnen har. Självklart är det viktigt att svensk etnicitet överlever. Så jag svarar litet folkpartistiskt; gärna barnbarn, men helst skall ingen av föräldrarna vara italienare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in