2021-03-10, 12:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett genuint intresse.

Citat:
Ursprungligen postat av P3nnyWiz3
Ja, det är ju ett faktum. Det är då händelsen på Liseberg, Lidköpingsincidenten, tre män i en vit PV och...vilken glömmer jag?

Utöver dessa tre vittnesuppgifter av folk som kände Kjell-Åke innan han försvann så förekommer ytterligare två i polisutredningen.

Bekanta till familjen Johansson meddelade familjen att de hade sett Kjell-Åke ensam komma gående på en gata på Stora Essingen i Stockholm. Vittnesiakttagelsen gjordes ca den 15 augusti 1965. En person uppgav att han i slutet av september 1965 hade sett honom på Bergsgatan i Göteborg. Den här personen visste mycket väl vem Kjell-Åke var. Detta var Janne Dahlsjös äldre bror, han som troligtvis sålde bilen till honom. Den äldre brodern kom körande i sin bil och talade inte med honom. Kjell-Åke var då ensam.

Utöver vittnesmålen från personer som hade känt honom innan han försvann förekommer även en del från personer som inte hade känt honom under åren 1965-66.

Du verkar ha ett genuint intresse för Sveriges enda massförsvinnande. Förstår att du har många frågor som du vill få svar på men som varken jag eller någon annan kan svara på. Jag skulle råda dig till att försöka komma i kontakt med personer som vet vad som hände och varför. Dessa är Kjell-Åkes äldre bror och Kjell-Åkes dåvarande flickvän 1965. Den ene bor i Vänersborg och den andre i en förort till Göteborg.

Kanske kommer du att ha större tur än vi andra och de besvarar dina frågor?
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-03-10 kl. 12:49.
Citera
2021-03-13, 01:26
Medlem
Bra kämpat Skaraborg.

Läste hela tråden för några år sedan, läste ikapp mig nu.
Tycker det faktiskt kommit fram mycket de senaste åren.

Förhoppningsvis är vi vi ännu närmare om 5 år.

Kämpa på alla!
Senast redigerad av Towwies 2021-03-13 kl. 01:57.
Citera
2021-03-13, 13:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
Café Auto 1965.

Citat:
Ursprungligen postat av Towwies
Bra kämpat Skaraborg.

Läste hela tråden för några år sedan, läste ikapp mig nu.
Tycker det faktiskt kommit fram mycket de senaste åren.

Förhoppningsvis är vi vi ännu närmare om 5 år.

Kämpa på alla!

Tack för uppskattningen men jag är inte ensam med att ha "kämpat" med det här fallet.

Det är helt riktigt att det har framkommit mycket under de senaste åren. Bara att hoppas att det fortsätter att framkomma ytterligare intressanta uppgifter.

Följande är ett inlägg, # 564, postat 2009-07-30 efter att h*n själv för första gången samtalade med Kjell-Åke äldre bror:

(FB) Dahlsjö-fallet, Göteborg, 1965.

Den här personen hade telefonkontakt med honom vid ett flertal tillfällen och allt såg s. a. s. "bra ut". Tyvärr ändrades detta vid deras sista samtal. H*n ringde alltid via växeln till broderns dåvarande arbete. Vid det sista telefonsamtalet så sa någon i växeln "Det är väldigt vad han är eftersökt idag". Under detta samtal var brodern då i stället gråtmild och ville inte längre prata om sin yngre bror. Han avslutade samtalet med orden "Hej då leverpastej" och la sedan på luren. Minns att vi diskuterade detta att någon, eller några, mycket väl kunde ha ringt upp brodern och givit honom det "goda rådet" att inte prata med någon om Kjell-Åke.

En annan intressant anteckning i polisutredningen är följande som jag citerar: "14/10-65. Anonym person ringer till familjen Johansson och säger att Kjell-Åke sitter på Kafé Auto i Göteborg. Kjell-Åkes fader och syster beger sig omedelbart dit. De finner ej Kjell-Åke där. Ingen på kaféet har sett Kjell-Åke eller någon som liknade Kjell-Åke."

Här verkar det tyvärr vara som så att någon behagade "skämta" med familjen Johansson.

Uppgifter om TV-filmen Nattcafé som är just Café Auto. Är osäker på när denna spelades in under 1965.

Senast redigerad av Skaraborg2 2021-03-13 kl. 14:11.
Citera
2021-04-09, 19:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan Kjell-Åke fortfarande vara i livet?

Idag den 9 april 2021 fyller Kjell-Åke 72 år - om han fortfarande befinner sig bland de levandes antal.

Med mycket stor sannolikhet var han i livet så sent som i november 2012 men mycket kan förstås ha hänt under de år som har gått sedan dess.

TV - filmen Nattcafé hade premiär 1965-01-18, så den måste ha blivit inspelad året innan.
Citera
2021-04-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Idag den 9 april 2021 fyller Kjell-Åke 72 år - om han fortfarande befinner sig bland de levandes antal.

Med mycket stor sannolikhet var han i livet så sent som i november 2012 men mycket kan förstås ha hänt under de år som har gått sedan dess.

TV - filmen Nattcafé hade premiär 1965-01-18, så den måste ha blivit inspelad året innan.

Han lever än.
Citera
2021-04-11, 08:52
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Han lever än.

Jaha; och om du vill bli trodd; då är det ju högst intressant att få mer information:
1. Hur vet du det?
2. Var lever han?
3. Vad har han sysslat med under alla år?
4. Hur har han lyckats "hålla sig undan"?
5. Hur lever han nu?

Om du verkligen vet; lägg korten på bordet. Ge oss något som bevisar att du faktiskt sitter inne med kunskap som vi andra inte har.
Citera
2021-04-11, 10:27
Medlem
Såg ett program på youtube som heter motornörd, senaste avsnittet handlade om Harry i falköping och han hade en midnattsblå 56 inne som var för bra för att skrota
Citera
2021-04-11, 12:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Motornörden Harry i Falköping.

Citat:
Ursprungligen postat av Puch
Såg ett program på youtube som heter motornörd, senaste avsnittet handlade om Harry i falköping och han hade en midnattsblå 56 inne som var för bra för att skrota

Här har vi Harry i Falköping med alla sina bilar och reservdelar.

När programmet gjordes hade han fortfarande kvar mycket reservdelar i Floby.

11:44 in i videon dyker den här bilen upp med en bra kaross. Tyvärr är det inte "vår" bil.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-04-11 kl. 12:06.
Citera
2021-04-12, 15:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Rent åldersmässigt skulle han kunna vara i livet.

Citat:
Han lever än.

Rent åldersmässigt så skulle Kjell-Åke mycket väl kunna vara i livet.

Detta är dock ingenting som varken du eller jag vet. Själv har jag inga trovärdiga av varandra oberoende UL som har berättat att han skulle vara i livet 2021. Knappast någon alls i tråden lär veta detta med säkerhet.
Citera
2021-04-12, 20:19
Medlem
Han lever i det dolda, kan inte säga mer.
Citera
2021-04-12, 21:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan vara möjligt men inget vi vet med säkerhet.

Citat:
Han lever i det dolda, kan inte säga mer.

Kan vara fullt möjligt.

Han har åtminstone gjort detta fram till hösten 2012. Efter allt som har framkommit under de år sedan trådstarten gjordes, så kan vi säga att vi "vet" detta men går inte att bevisa.

Så du kan ha rätt men det är inget som någon av oss vet. Jag vet i a f inte det och kan inte på något sätt heller styrka att Kjell-Åke fortfarande skulle vara i livet.
Citera
2021-04-12, 22:30
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Här har vi Harry i Falköping med alla sina bilar och reservdelar.

När programmet gjordes hade han fortfarande kvar mycket reservdelar i Floby.

11:44 in i videon dyker den här bilen upp med en bra kaross. Tyvärr är det inte "vår" bil.
Hur länge hsr Harry hållt på? Han var ju inte riktigt en åldring i filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in