Har nu erhållit svar från Svenska Volvoklubben som bl. a. låter så här:
"Jag sitter i styrelsen i Svenska Volvoklubben och vi har inga som helst uppgifter om denna bil. Som jag ser det är din enda chans att ta kontakt med landsarkivet som ansvarar för fordonsuppgifter innan 1973 då de nya reg. skyltarna vidtog . Vi önskar dig lycka till !"
Precis det svar som jag misstänkte att jag skulle få. Landsarkivet har ett flertal kontakter tagits med under årens lopp ang. bilen och de har heller inga uppgifter om den efter den 29 juli 1965. Förutom att den aldrig erhöll en ny registreringsskylt, att reg. numret O 18920 aldrig mera fick användas samt att Dahlsjös äldre bror fick betala skatt för bilen 1966.
Publicerat den 30 april 2018:
https://coolinterestingstuff.com/the...disappearances
Citat:
"Three strange things coincided on July 29, 1965, in the city of Gothenburg in Sweden. All in all four young men and one Volvo car disappeared that day. It is Sweden’s only unsolved mass disappearance, and the rabbit hole is very deep, confusing and full of conflicting information. This is just an attempt to provide the basic information of the three separate cases."