Citat:
Ursprungligen postat av
P3nnyWiz3
Ja, det är ju ett faktum. Det är då händelsen på Liseberg, Lidköpingsincidenten, tre män i en vit PV och...vilken glömmer jag?
Utöver dessa tre vittnesuppgifter av folk som kände Kjell-Åke innan han försvann så förekommer ytterligare två i polisutredningen.
Bekanta till familjen Johansson meddelade familjen att de hade sett Kjell-Åke ensam komma gående på en gata på
Stora Essingen i Stockholm. Vittnesiakttagelsen gjordes ca den
15 augusti 1965. En person uppgav att han
i slutet av september 1965 hade sett honom på
Bergsgatan i Göteborg. Den här personen visste mycket väl vem Kjell-Åke var. Detta var Janne Dahlsjös äldre bror, han som troligtvis sålde bilen till honom. Den äldre brodern kom körande i sin bil och talade inte med honom. Kjell-Åke var då ensam.
Utöver vittnesmålen från personer som hade känt honom innan han försvann förekommer även en del från personer som inte hade känt honom under åren 1965-66.
Du verkar ha ett genuint intresse för Sveriges enda massförsvinnande. Förstår att du har många frågor som du vill få svar på men som varken jag eller någon annan kan svara på. Jag skulle råda dig till att försöka komma i kontakt med personer som
vet vad som hände och varför. Dessa är Kjell-Åkes äldre bror och Kjell-Åkes dåvarande flickvän 1965. Den ene bor i Vänersborg och den andre i en förort till Göteborg.
Kanske kommer du att ha större tur än vi andra och de besvarar dina frågor?