2021-04-12, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomthen
Vilken kommun får han husera i under tiden med fotboja?

Kolsva
Citera
2021-04-12, 17:54
Medlem
Han bränner ju ner saker mer för hämnd mot samhället. Och han har ju uppenbart smaken för eld.
Han kan ju inte vara på bra humör när han muckar.
Citera
2021-04-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spygatt
Herregud, kan ingen enskild, person ta beslut på att sätta stopp för denna mupp, en gång för alla? Jag menar, således inte att ta livet utav han, utan det finns mer, mindre spektakulära sätt som... Bjud han på fest, när han slocknar, utför Lobotomi på han, and "problem solved" 🤭, kan inte ens anses vara dråp,för karln dör ju inte, utan blir väldigt lugn bara🥱, kanhända mer"grov misshandel"vilket ger 3 månader-2 år på skalan, är du till på köpet "grön" blir det bara 3 månader(ute efter 2 månader) , och därtill skyddstillsyn..som bonus däremot är möjligheterna stora att du får en staty upprest utav dig i egen hög person, och att du blir en respekterad person framöver i samhället.

Ja, gör det.
Citera
2021-04-12, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Han bränner ju ner saker mer för hämnd mot samhället. Och han har ju uppenbart smaken för eld.
Han kan ju inte vara på bra humör när han muckar.

Nä, han är nog som en tickande bomb. Och den här gången kommer det att smälla. Ordentligt.

Inget toapapper och stearinljus utan nu blir det dynamit.

Man får hoppas att han håller sig till området kring Köping. Den där vill man inte ha i centrala Västerås en lördag eftermiddag.....
Citera
2021-04-12, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Nä, han är nog som en tickande bomb. Och den här gången kommer det att smälla. Ordentligt.

Inget toapapper och stearinljus utan nu blir det dynamit.

Man får hoppas att han håller sig till området kring Köping. Den där vill man inte ha i centrala Västerås en lördag eftermiddag.....
Risken är ju att någon dör i hans bränder nästa gång. Om jag inte minns fel så tände han väl eld uppe på någon vind i ett hyreshus? Så han bryr sig knappast om någon omkommer.
Nej, livsfara ute och ränner. Man får ju ta skydd nästan om man ser han! Psykfall.
Citera
2021-04-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solrosen2018
Kolsva

Stämmer inte BBL/AT skriver VÄSTERÅS
Citera
2021-04-12, 18:54
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han HAR fotboja i ett år, läste jag någonstans.

Det läste jag med, i samma intervju sa han att den kommer han manipulera nu när han får vad han kallar kommunarrest.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/ulf-borgstrom-slapps-fri-hotet-gor-vad-jag-vill/

Tyvärr är artikeln bakom betalvägg nu.

”När Ulf Borgström släpps ut från fängelset kommer han vara försedd med fotboja och tvingad till vad han kallar för kommunarrest.
I ett brev skriver han att han kommer bli sinnessjuk om han kastas ut på gatan.
”När jag friges kommer jag bara skratta när jag avreagerar mig mot samhället. Nu har jag fått nog”. ”
Senast redigerad av GastonLeMan 2021-04-12 kl. 19:02.
Citera
2021-04-12, 20:55
Medlem
EggBoxJuans avatar
Konstigt att ingen under alla dessa år, i mindre samhällen där han huserat, inte samlats och slagit skiten ur honom.
Sett till så han hamnat i rullstol, eller totalförlamat honom.
Vore underbart om han var bunden till en säng där hemtjänsten kunde komma och bränna honom med cigaretter varje dag.

Det är så korkat när de i dokumentärer pekar ut honom som så intelligent, en intelligent person slösar inte bort sitt liv på detta sättet.
Som om hämnd på samhället gör någon skillnad för honom i slutet.
En riktig förlorare är det.
Citera
2021-04-12, 20:57
Medlem
Groggnaks avatar
Uppgifter: Ulf Borgström frihetsberövad – efter timmar på fri fot

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/wez6w4/uppgifter-ulf-borgstrom-frihetsberovad--efter-timmar-pa-fri-fot

Så vart det med den saken.
Citera
2021-04-12, 21:00
Medlem
Han är nu omhändertagen igen efter att ha valt att inte bära den fotboja som var föreskriven.

Ur Aftonbladets artikel:

” På måndagsmorgonen fick Ulf Borgström lämna fängelset som villkorligt frigiven.
Tidigt i*kväll, efter en halv dag på fri fot, frihetsberövades Gryningspyromanen igen, uppger flera källor för Aftonbladet. Han är nu inlåst i Kriminalvårdens förvar.”

Och

”Han ska brutit mot Kriminalvårdens föreskrifter. De kontaktade i sin tur polisen. Patrull åkte ut och omhändertog honom, säger en uppgiftslämnare.
Källor: Plockades in efter ”insats Tyko 2”
Bakgrunden är att Kriminalvården beslutade om att Ulf Borgström ska vara under övervakning fram tills prövotiden går ut. Han måste då anmäla sig hos frivården en gång i veckan, och ska också bära fotboja.
Anledningen är att man bedömer risken för återfall i brottslighet som hög.
– Men han valde att inte följa föreskrifterna om elektronisk övervakning (fotboja reds.anm.) och plockades därför in, säger en källa till Aftonbladet.”

https://www.aftonbladet.se/a/wez6w4
Citera
2021-04-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Uppgifter: Ulf Borgström frihetsberövad – efter timmar på fri fot

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/wez6w4/uppgifter-ulf-borgstrom-frihetsberovad--efter-timmar-pa-fri-fot

Så vart det med den saken.

Han klippte väl fotbojan så fort han hittade en avbitare...
Citera
2021-04-12, 21:17
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Typisk haschmissbrukare.

Bittra, snarstuckna och väldigt barnsliga.

Är det en följd av missbruket eller ramlar såna personlighetstyper ofta in gräs/hasch-träsket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in