2020-07-06, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old.Hector
Är det bekräftat att han är fri och att han är bosatt i krokarna kring Lund?
Att han är fri är väl helt klart eftersom strafftiden gått ut. Hade han dömts igen hade vi vetat det.
Han är skriven i Kolsva, det ligger i höjd med stockholm, född 19631106, lätt att hitta. Finns ju inget som säger att han måste bo där han e skriven. Han lär ju inte åtalas för att ha betalat inkomstskatt i fel kommun.
Citera
2020-07-06, 22:35
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindstege
Att han är fri är väl helt klart eftersom strafftiden gått ut. Hade han dömts igen hade vi vetat det.
Han är skriven i Kolsva, det ligger i höjd med stockholm, född 19631106, lätt att hitta. Finns ju inget som säger att han måste bo där han e skriven. Han lär ju inte åtalas för att ha betalat inkomstskatt i fel kommun.

han är alltså skriven på en adress c/o Ander*son men det intressanta är att den personen i sig inte osannolikt har skyddad identitet, för det finns ingen med det efternamnet på den adressen på Ratsit. Måttligt kul att ha skyddad identitet och sedan bli uthängd med adress genom en person som ett stort antal personer garanterat söker på.
Citera
2020-07-07, 07:54
Medlem
Romanias avatar
Och natten som gick så brann det återigen i närheten. Nu är det ju inte helt sällan skolor brinner. Men det börjar bli en hel del anlagda bränder i trakterna.

”Runt halv två började taket på Lerbäcksskolan i Lund brinna.– Jag utgår från att vi kommer skriva en anmälan om mordbrand, säger Peter Martin, befäl vid polisens regionledningscentral, till Sydsvenskan.”
Citera
2020-07-07, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
han är alltså skriven på en adress c/o Ander*son men det intressanta är att den personen i sig inte osannolikt har skyddad identitet, för det finns ingen med det efternamnet på den adressen på Ratsit. Måttligt kul att ha skyddad identitet och sedan bli uthängd med adress genom en person som ett stort antal personer garanterat söker på.
Ärligt talat. Är det på ren vana man skriver * i namn eller va ere som pågår?
Den här Ander*son bor nån annanstans och namnet är kvar på dörren, eller finns personen inte alls. Det är väldigt osannolikt att det skulle vara nån med skyddad identitet, bara för att man kan lä*a en c/o på Rat*it.
Citera
2020-07-07, 09:06
Medlem
imcereals avatar
Som jag förstått så bör Ulf fortfarande sitta inne. Han begick brotten under sin prövotid från ett tidigare straff och därav plussades det på ca ett år. Han beräknas släppas tidig vår 2021 (alternativt sent 2020 kanske med någon forboje-lösning).

Han har stått skriven i Kolsva under hela sin fängelsevistelse så vitt jag vill minnas.
Senast redigerad av imcereal 2020-07-07 kl. 09:14.
Citera
2020-07-07, 11:28
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindstege
Ärligt talat. Är det på ren vana man skriver * i namn eller va ere som pågår?
Den här Ander*son bor nån annanstans och namnet är kvar på dörren, eller finns personen inte alls. Det är väldigt osannolikt att det skulle vara nån med skyddad identitet, bara för att man kan lä*a en c/o på Rat*it.

Ja, ren vana.

Men frågan är om det är möjligt att skriva sig på en c/o adress i folkbokföringen om den person man skriver sig hos inte själv är legitim innehavare av adressen. Däremot kan Andersson givetvis vara skriven på något helt annat ställe eller hyra ut i andra hand. Den möjligheten tänkte jag inte på.
Citera
2020-07-09, 12:00
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imcereal
Som jag förstått så bör Ulf fortfarande sitta inne. Han begick brotten under sin prövotid från ett tidigare straff och därav plussades det på ca ett år. Han beräknas släppas tidig vår 2021 (alternativt sent 2020 kanske med någon forboje-lösning).

Han har stått skriven i Kolsva under hela sin fängelsevistelse så vitt jag vill minnas.
Han är redan ute.
Citera
2020-07-09, 22:23
Medlem
anre24s avatar
Jag tror Borgström håller på. Hoppas han inte ger sig på lägenhetshus.
Citera
2020-07-10, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Han är redan ute.
Hur vet du det?
Citera
2020-07-12, 10:16
Medlem
imcereals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Han är redan ute.

Jag har nu fått det bekräftat av säkra källor att Ulf, precis som jag tidigare skrev, fortfarande sitter inne.
Citera
2020-07-12, 13:56
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imcereal
Jag har nu fått det bekräftat av säkra källor att Ulf, precis som jag tidigare skrev, fortfarande sitter inne.
Då har dina säkra källor Helt fel
Citera
2020-07-12, 16:49
Medlem
Kan nån av er säga något som går att kolla? Exempelvis adress eller vilken anstalt.
Två som bara säger att de har säkra uppgifter åt olika håll, är helt utan värde. Antingen bor han i lundtrakten och då är det antagligen han. Bor han någon annanstans eller i fängelse, är det nån annan dåre som har börjat, vilket är ännu sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in