2021-04-11, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
Ulf Borgström släpps fri – hotet: “Gör vad jag vill” (expressen.se)
Expressenartikeln har lite nya bilder på han. Bland annat utan skägg.
Han kommer få fotboja första året och begränsas hur han får röra sig.

Så här säger han själv:
"Om du vet att jag tycker illa om att tjänstemän sätter sig på mig så sätter de sig ännu mer på mig. Du ska, du ska. Det räcker att jag manipulerar den där bojan sedan gör jag vad jag vill"
"Jag har gång på gång för Kriminalvården påtalat att om jag kastas ut på gatan en gång till så blir jag sinnessjuk. Vad händer? Självklart kastas jag ut på gatan. Detta kommer aldrig ta slut och med tanke på att jag var en ”snäll” pojke i Köping och en sinnessjuk tokdåre när jag friges kommer jag bara skratta när jag avreagerar mig mot samhället. Nu har jag fått nog”

Så..oddsen för att han ensam blir den personen som ser till att Sverige får straffet förvarning på straffskalan är nog ganska stor.

Bilderna är inte nya! Togs tidigare och har visats
Citera
2021-04-11, 07:26
Medlem
Yrkesks avatar
Hans hat gentemot auktoriteter är ju så pass inpregnerat att det inte är en fråga om det kommer brinna igen utan när. Undrar vilken byggnad han kommer tutta på, kan det vara polishuset som drabbas härnäst? En riktig samhällsfara den där dåren.
Senast redigerad av Yrkesk 2021-04-11 kl. 07:39.
Citera
2021-04-12, 07:26
Medlem
Vilken kommun får han husera i under tiden med fotboja?
Citera
2021-04-12, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomthen
Vilken kommun får han husera i under tiden med fotboja?

Någonstans i Västmanland är väl allt vi vet.
Citera
2021-04-12, 10:37
Medlem
Bromss avatar
Skulle inte bli ett dugg förvånad om polishuset brinner ett år från idag. Han kommer använda tiden till att riva på och planera för sin hämnd mot samhället.
Citera
2021-04-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han HAR fotboja i ett år, läste jag någonstans.

Tror inte det, efter frigivning är det inte möjligt att fotboja. Bojan är ju ett alternativ till fängelse så det kan ej bli aktuellt efter VF.
Citera
2021-04-12, 11:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror inte det, efter frigivning är det inte möjligt att fotboja. Bojan är ju ett alternativ till fängelse så det kan ej bli aktuellt efter VF.

Det står i Expressen i alla fall:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/kvp/ulf-borgstrom-slapps-fri-med-fotboja-jag-gor-vad-jag-vill/

Ulf Borgström släpps fri med fotboja: ”Jag gör vad jag vill”
ULF BORGSTRÖM
Publicerad 10 apr 2021 kl 07.00
”Gryningspyromanen” blir villkorligt frigiven
Ulf Borgström som tidigare kallats Gryningspyromanen, blir villkorligt frigiven efter sitt sjunde fängelsestraff. På grund av att risken finns att han gör fler brott förses han med fotboja.
Citera
2021-04-12, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det står i Expressen i alla fall:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/kvp/ulf-borgstrom-slapps-fri-med-fotboja-jag-gor-vad-jag-vill/

Ulf Borgström släpps fri med fotboja: ”Jag gör vad jag vill”
ULF BORGSTRÖM
Publicerad 10 apr 2021 kl 07.00
”Gryningspyromanen” blir villkorligt frigiven
Ulf Borgström som tidigare kallats Gryningspyromanen, blir villkorligt frigiven efter sitt sjunde fängelsestraff. På grund av att risken finns att han gör fler brott förses han med fotboja.

Okej, tackar för länken! Har jobbat lite med detta o trodde jag hade koll. Men det var ett tag sen, får skylla på det.

Från Lawline:

”Kriminalvården kan också utfärda särskilda föreskrifter som den övervakade måste följa enligt 26 kap. 16 § BrB (klicka på länken och scrolla ner till 26 kap. 16 § för att se en uppräkning av vilka föreskrifter som får utfärdas). Om det är särskilt angeläget för att minska risken att den övervakade begår nya brott får kriminalvården besluta om elektroniskt övervakning för att kontrollera att en föreskrift enligt 26 kap. 16 § följs.”
Citera
2021-04-12, 13:13
Medlem
Han var väl i Köping förut, säkert runt där igen. Ja vi kommer nog höra mer av honom.
Citera
2021-04-12, 16:48
Medlem
Frisläppt idag men ingen tidning som jag hittat skriver något om det.
Undra om han sedan kommer lyckas manipulera fotbojan på något sätt - skulle inte bli förvånad om han lyckas med det.
Citera
2021-04-12, 16:50
Medlem
Med tanke på hans diagnos hämndmordbrännare så kommer det brinna igen....tyvärr. Hoppas ingen stryker med bara
Citera
2021-04-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Med tanke på hans diagnos hämndmordbrännare så kommer det brinna igen....tyvärr. Hoppas ingen stryker med bara
Herregud, kan ingen enskild, person ta beslut på att sätta stopp för denna mupp, en gång för alla? Jag menar, således inte att ta livet utav han, utan det finns mer, mindre spektakulära sätt som... Bjud han på fest, när han slocknar, utför Lobotomi på han, and "problem solved" 🤭, kan inte ens anses vara dråp,för karln dör ju inte, utan blir väldigt lugn bara🥱, kanhända mer"grov misshandel"vilket ger 3 månader-2 år på skalan, är du till på köpet "grön" blir det bara 3 månader(ute efter 2 månader) , och därtill skyddstillsyn..som bonus däremot är möjligheterna stora att du får en staty upprest utav dig i egen hög person, och att du blir en respekterad person framöver i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in