2021-04-10, 14:29
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Sluten psykvård med särskild utskrivningsprövning borde väl vara lämpligt här, uppenbarligen är han inte som han ska i huvudet.
Om jag minns rätt så vägrar han att delta i sinnesundersökning vilket gör att han inte går att bedöma som sinnessjuk.
Han anar väl att om han deltar så kommer han dömas till rättspsykiatrisk vård ist.
Så han är beräknande och slug.
Citera
2021-04-10, 14:54
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Om jag minns rätt så vägrar han att delta i sinnesundersökning vilket gör att han inte går att bedöma som sinnessjuk.
Han anar väl att om han deltar så kommer han dömas till rättspsykiatrisk vård ist.

Han är väldigt slug. Och ja, det lär vara anledningen. På rättspsyk blir han kvar tills han anses frisk, vilket aldrig kommer hända. I fängelse blir han kvar tills han har suttit av straffet, dvs nu. Punktmarkering lär behövas!
Citera
2021-04-10, 16:04
Medlem
Av hans uttalande att döma, kan han inte föra normala förståndsresonemang. Att karusellen snurrar vidare beror på allt och alla som sysselsätts. Varor, tjänster samt en hel del skatter höjer ju BNP, även för de delar som är meningslösa. Därför drar ingen i nödbromsen och säger stopp det räcker nu.
Citera
2021-04-10, 20:54
Medlem
Svantevits avatar
Citat:
Vilket fantastiskt rättssystem vi har! Vill man inte delta, behöver man inte
Citera
2021-04-10, 21:21
Medlem
Ja han utpressar myndigheter..man vet vad han är kababel till.Med det sagt anser jag ändå att man bör ordna bostad och sysselsättning till GP. Alternativet har ett högre pris..Mkt svår fråga ...
Citera
2021-04-10, 21:54
Medlem
Citat:

Man kan inte vägra att genomgå en undersökning men man kan vägra att samarbeta genom att vägra svara på frågor mm.

Det har gjorts en tidigare på honom och då måste de ansett han varit frisk.

Problemet är att det är svårt att döma folk till Rättspsyk i Sverige. Och det är svenska folkets fel. De pressade politikerna göra det svårare.

Hur som helst han är ett levande bevis på att vi bör nog återinföra internering igen. Dessutom är han för narcissistisk göra samhället en tjänst och ta livet av sig.
Citera
2021-04-10, 21:55
Medlem
Han släpps väl villkorligt nu. Finns det verkligen inga möjligheter för Kriminalvården att få på honom en fotboja av något slag för att åtminstone kunna spåra hans rörelser?
Citera
2021-04-10, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Han blir villkorligt frigiven.
Om han nu hotar att fortsätta så är det väl bara att han får sitta tiden ut.

Problemet är att då blir han ett problem när han kommer senare. Det är bara flytta problemet fram i tiden och ingen lösning.
Citera
2021-04-10, 21:57
Medlem
Skulle jag bo i Köping så skulle jag kolla alla brandlarm, speciellt hos sociala myndigheter och hemma hos de som arbetar där.
Citera
2021-04-10, 22:26
Medlem
MrFolds avatar
Ännu ett kapitel i denna tragiska följetong. Ulf Borgström ska inte vistas ute i samhället mer, det borde vara en självklarhet. Det saknas mekanismer för att hantera den här speciella typen av brottsling, om man nu inte dömer honom till rättspsykiatrisk vård. Han borde kunna hållas inlåst enligt någon specialregel som en fara för allmänheten. Problemet även med en sån regel hade dock varit att han formellt inte är dömd för särskilt många av alla de bränder han antas ha anlagt.
Citera
2021-04-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Han släpps väl villkorligt nu. Finns det verkligen inga möjligheter för Kriminalvården att få på honom en fotboja av något slag för att åtminstone kunna spåra hans rörelser?
Skulle tro han får hjälp av kompisen som han kamperat med och suttit med. Även han dömd för grov mordbrand och aktuell igen för nya dåd.
https://mrkoll.se/person/joel-johannes-johansson-lasstorpsgatan-4-b-lgh-1102-katrineholm/puhQuerAmUxaulaTdYQacYfrcYfrcYfrkyqRaQdYQabTAQmuer A

(FB) Utvecklingsstörd vänsterpartistisk transa kampanjar mot NUs nya lokal Stacken
Senast redigerad av Skittapicka 2021-04-10 kl. 22:41.
Citera
2021-04-10, 23:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

Han HAR fotboja i ett år, läste jag någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in