2011-03-16, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nu har jag förvisso bara hört enstaka uttalanden av gryningspyromanen i radio (igår) och utifrån det kan jag säga att han varken framstod som intelligent eller sympatisk när han svor åt åklagaren och vräkte ur sig att han varken brydde sig om det ena eller andra (vilket i slutändan endast drabbar honom själv). Han framstod snarare som en tjurig och antisocial åttaåring och är han verkligen oskyldig torde det vara mycket ostrategiskt att framställa sig själv i så ofördelaktig dager. Ja, störd är han säkerligen.

Får nog rätta till att han nog inte ibland spelar dum längre utan faktiskt är det ibland, på grund av lång uppmärksamhet, samt återigen vill jag återkomma till hasch.
Han är tyvärr väldigt skicklig i en rättssal, så vi vet inte om det är ett planerat beteende?
Senast redigerad av Gryningsbror 2011-03-16 kl. 11:04.
Citera
2011-03-16, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsbror
Magnus, vi är släkt, skadade hästar. Hur vi är besläktade vill jag inte gå in på.
Ja, han hade stulit en glassmaskin i en kiosk där 1985?, det finns fler förklaringar. Vilken du specifikt menar vet jag inte. Finns många anledningar.
Maria A var polis, politiskt.
Ja, ring mig då? ta mobilen men inte 00 utan 01 istället så svarar jag för att bekräfta om du vill.
Psykvård kanske ev. tillsammans med att jag kontaktar honom.

För mig finns det inte längre någon tvekan gryningspyromanens bror är hans bror. Inget troll
Han klarade de tre frågorna.
Citera
2011-03-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
1. Skulle du säga att hans hat är riktat mot hela mänskligheten, dvs att han i princip ser alla människor som skyldiga till den situation han är i, eller är det på något sätt en hämnd mot människorna i det område han växte upp i?

Lite konstig fråga, 2. har han någon gång i livet varit tillsammans med en kvinna (eller man för den delen, ja du förstår vad jag menar) i något slags kärleksförhållande som även varit fysiskt?

3. Går hans hat i perioder som typ flammar upp, dvs så att han lugnar ner sej i perioder och blir mer normal, eller är hans sinnesstämning mer konstant?

4. Har han någonsin misshandlat någon? 5. Har han på något sätt sadistiska tendenser?

6. Kan han känna tillgivenhet till djur, t.ex en hundvalp, 7. eller skulle du säga att han i viss mån är känslomässigt avtrubbad?

8. Har han någon gång uttryckt ånger på något sätt?

Du ställer mycket bra frågor. Tack. Tar bara lite lång tid att svara på dem men ska försöka. Svårt när det är så många frågor i ett inlägg. Numrerar dina frågor och tar mig den felaktiga rätten att ändra i ett citat. Hoppas du har överseende med det.

1. Inte hela mänskligheten kanske, men han vill straffa de som han anser gjort honom illa och det är bl.a. polisen som ju är en företrädare för rättssamhället och staten, därigenom straffas de om statens invånare, folket straffas. Staten invånare ifrågasätter ju rättssamhället genom detta och det är kanske hans syfte. Kan inte gå inpå detaljer, men så är det i stort.

2 Ja.

3. Han är väldigt upptagen med sina "uppdrag". Han är yrkeskriminell och planerar och tänker inte på mycket annat, stor del av hans vakna tid.

4. Nej, inte vad jag vet.

5. Nej

6. ja. Har sett det själv.

7. Ja, han är känslomässigt avtrubbad, helt uppenbart.

8. Ja. Oftast när han åkt fast dock, men även i andra sammanhang.

Får återigen tacka för bra frågor , men lite väl många på en gång. Ni får gärna begränsa inläggen till två, tre frågor. Svårt att svara annars. Tar längre tid. Tid som jag egentligen inte har.

Återkommer i kväll och svarar på fler frågor då. Måste arbeta nu. Läs gärna inlägg 866, så att ni inte fortfarande tror att jag är ett troll.

En fråga Krimreporter. Jag tror mig bestämt veta vet vem du är. Du ÄR ju kriminalreporter.
Senast redigerad av Gryningsbror 2011-03-16 kl. 11:44.
Citera
2011-03-16, 11:38
Medlem
vattholma-2s avatar
Vad tycker din bror om Seinfeld? Anledningen att jag frågar är att jag tycker han ser ut som någon karaktär man förväntar sig se i serien.

Har han haft några intressen eller mål i livet förutom att bränna ner saker?

Om han kommer ut i samhället, tror du att han skulle sluta med sitt destruktiva beteende?
Citera
2011-03-16, 11:48
Medlem
gryningsbror

är du rädd för Ulf? Han fick besöksförbud, tror du han fortsatte trakassera dig med skadegörelse eller liknande efter det? Tror du att någon av bränderna på Österlen var avsedda som enform av kryptisk markering mot dig?
Citera
2011-03-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
gryningsbror

är du rädd för Ulf? Han fick besöksförbud, tror du han fortsatte trakassera dig med skadegörelse eller liknande efter det? Tror du att någon av bränderna på Österlen var avsedda som enform av kryptisk markering mot dig?

Nej, jag är inte rädd för honom längre. Är i så fall räddare för allmänheten.

Måste arbeta nu.

Får återigen förklara att det inte är de brott han är misstänkt för och ev. gjort jag vill diskutera.

Jag kanske mycket väl vet, eller i så fall varför, om det nu var så att det var han som gjorde det, men vill hänvisa till ovanstående.

Regeln säger att man inte får "outa" någon, men vill du bekräfta min tidigare fråga. Jag tror mig veta med stor sannolikhet vem du är och i så fall är du en relativt seriös kriminalreporter. Ursäkta uttrycket, syftar på nedanstående.

Du borde veta bättre än att ställa sådana frågor och förvänta dig ett svar. Men varför inte prova, tänkte du kanske?
Citera
2011-03-16, 12:05
Medlem
Midnights avatar
Citat:
2. Han spelar dum. Hans IQ överstiger garanterat 125-130. Finns f.ö. undersökning som pekar på över 122 om jag minns rätt. Troligen har han dock blivit något sönderhaschad.

Kan man inte få något exempel på hur hans begåvning märks?

Jag betvivlar absolut inte att han har högt IQ så tolka inte mina frågor så.

Sedan undrar jag även, vet du om han har problem med ångest? Alltså inte ångest för det han gör utan mer ångest som ett psykiskt problem. Tänker att det här känns som typiskt sådana brott som kan framkallas av svår ångest. Begår brott för att lindra sitt eget lidande.

Får han hjälp av psyk på något sätt? Om inte varför inte?
Senast redigerad av Midnight 2011-03-16 kl. 12:09.
Citera
2011-03-16, 13:05
Bannlyst
Vad hände i Sturup? Vad stal polisen?
Citera
2011-03-16, 13:35
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Magnus, vi är släkt, skadade hästar. Hur vi är besläktade vill jag inte gå in på.
Ja, han hade stulit en glassmaskin i en kiosk där 1985?, det finns fler förklaringar. Vilken du specifikt menar vet jag inte. Finns många anledningar.
Maria A var polis, politiskt.
Ja, ring mig då? ta mobilen men inte 00 utan 01 istället så svarar jag för att bekräfta om du vill.
Psykvård kanske ev. tillsammans med att jag kontaktar honom.

Varför vill du inte gå in på hur ni är besläktade? Magnus är Ulfs son, dvs. din brorson. Och ni har väl dessutom barn med samma kvinna?
Citera
2011-03-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoi!
Vad hände i Sturup? Vad stal polisen?

Skurup menar du förstår jag, inte Sturup.

Har jag inte redan svarat på det?
Senast redigerad av Gryningsbror 2011-03-16 kl. 13:51.
Citera
2011-03-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Varför vill du inte gå in på hur ni är besläktade? Magnus är Ulfs son, dvs. din brorson. Och ni har väl dessutom barn med samma kvinna?

Varför kommer du med sådana felaktigheter. 0 rätt. Du är helt fel ute. Var har du fått det ifrån?

Blev lite upprörd, så kände att jag var tvungen att svara.

Återkommer i kväll.
Citera
2011-03-16, 13:52
Bannlyst
Citat:
Har jag inte redan svarat på det?

Jo, men jag är nyfiken - och jag fattar inte varför det skulle vara hemligt - (Are you taking the 5th?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in