2021-04-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Är VK fortfarande på fri fot? Eller har han behövt ställa in sig?
Nån som vet vilken anstalt han hamnade på?
Har han tjejen kvar?
Citera
2021-04-12, 16:23
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Har han tjejen kvar?

Jag hörde via en bekant att det var slut mellan de. Hon hade visst träffat nån annan under året som han satt häktad. Kan tänka mig att hon inte trodde att han skulle komma tillbaka inom närmaste taget
Citera
2021-04-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Känns som ett slag för vinden men han är ju en duktig adv så det kanske finns en juridisk aspekt att luta sig emot. V har haft en osannolik tur i.o.m att åklagaren klantade sig vad gäller åtalet.

Vad borde åklagaren gjort istället?
Citera
2021-04-12, 16:37
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Vad borde åklagaren gjort istället?

Åtalat både C och V för mord.
Citera
2021-04-12, 16:39
Medlem
Citat:

Båda var väl åtalade för mord?
Citera
2021-04-12, 16:41
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Båda var väl åtalade för mord?

Nej tydligen inte , endast C. Det finns info om det tidigare i tråden.
Citera
2021-04-12, 18:14
Medlem
Citat:

Instämmer till fullo, Det finns ingen som helst skillnad mellan C och V i gärningsögonblicket, Bägge två är mördare och skall dömas som sådana. Rån domen kan jag gå med på om det var så att V stack därifrån innan morden, men nu var bägge kvar och lika delaktig.
Citera
2021-04-12, 18:27
Medlem
Citat:
Nej tydligen inte , endast C. Det finns info om det tidigare i tråden.
Ångrade sig åklagaren då? De blev ju båda dömda för mordet på S i första instans, kom åklagaren på att V var oskyldig efteråt då?
Citera
2021-04-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Ångrade sig åklagaren då? De blev ju båda dömda för mordet på S i första instans, kom åklagaren på att V var oskyldig efteråt då?
Ja, som du skriver blev båda dömda för mordet på Susanne i första instans. MEN, åklagaren ändrade åtalet från ”gemensamt och i samförstånd” för båda morden till att endast åtala CÖ för mordet på Lars mitt under pågående rättegång i tingsrätten. Istället försökte åklagaren ta stöd från VK:s utsaga och motivbilden att styrka att CÖ var ensam förövare för mordet på Lars. Domaren i tingsrätten monterade ned värdet av VK:s vittnesmål. Både gällande mordet på Lars samt hotbilden mot VK. Resultatet blev att ingen dömdes för mordet på Lars i tingsrätten. Åklagaren skulle ha åtalat båda två för båda morden ”gemensamt och i samförstånd”. Så dags av åklagaren att grina och hålla med de två mest seniora domarna i hovrätten att även VK borde ha dömts för morden. Han kanske hade blivit dömd om åklagaren inte gjort decenniets dikeskörning.
Citera
2021-04-12, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Både åklagare och CÖ greppar efter halmstrån. Förstnämnda drar brott mot tystnadsplikten och den andre drar jävskortet via sitt ombud. Båda lika desperata men den mest nedbrutna är åklagaren som helt och hållet klantat sig rakt igenom.

Har åklagaren överklagat till HD?
Citera
2021-04-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Jag hörde via en bekant att det var slut mellan de. Hon hade visst träffat nån annan under året som han satt häktad. Kan tänka mig att hon inte trodde att han skulle komma tillbaka inom närmaste taget

Konstigt nog kör hon VK Audi ....KDU ... så slut är det nog inte.
Citera
2021-04-12, 20:48
Medlem
Citat:
Om jag får gissa så tror jag att C Ö är ganska apatisk just nu. Han är överbevisad av sin egen dumhet. Att försöka belasta V med skuld hjälper inte C ett dyft. Den enda som har något att förlora på en ny juridisk prövning är V. Det skulle vara om C har någon form av hämndbegär på V men det tror jag inte , om han har något iq och har vaknat upp ur sin drog tillvaro så inser han nog att livet är kört och borta för honom nu under lång tid. Inte mkt han kan göra åt det.

Finns ingen teknisk bevisning i det här fallet och försvaret har nu begärt prövningstillstånd pga jäv. Om det är som jag tror att Cullberg efter avslutad HUF och överläggning lämnat in kompletterande utredning men fick ett nej. Hovrätten ansåg att kompletteringen inte var av värde för utgången. Cullberg vil nu i och med läckan ha prövningstillstånd av HD där försvaret påpekar att hovrättens beslut var felaktigt och det mycket tack vare nämndemannen. Men det kan ju även vara så att försvaret fick gehör för de nya kompletteringarna men hovrätten ansåg att huvudförhandlingen kunde återupptas med samma domare och nämndemän.

Läs min länk , speciellt dom 16 första punkterna så förstår du med vad jag talar om i stycket ovan.

https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2020-03/2019-04-25_b_184-19_beslut.pdf

CÖ kan mycket väl veta av teknisk bevisning men då han skyddar sig själv just och vill ha ny huvudförhandling kan han inte ”prata"" .... än! Finns inget apatisk i CÖ över huvudtaget, CÖ kämpar så pass att han är beredd att åter och igen sätta sig i hovrätten. Så agerar ingen med kraftlöshet.

#Megabambino, dumma meningslösa frågor får inga svar. Jag går inte på sånt där simpelt trams, jag vet precis vad du försöker med. Pinsamt!
Senast redigerad av iLivid 2021-04-12 kl. 20:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in