Citat:
Ursprungligen postat av
EjSvensk
Om jag får gissa så tror jag att C Ö är ganska apatisk just nu. Han är överbevisad av sin egen dumhet. Att försöka belasta V med skuld hjälper inte C ett dyft. Den enda som har något att förlora på en ny juridisk prövning är V. Det skulle vara om C har någon form av hämndbegär på V men det tror jag inte , om han har något iq och har vaknat upp ur sin drog tillvaro så inser han nog att livet är kört och borta för honom nu under lång tid. Inte mkt han kan göra åt det.
Finns ingen teknisk bevisning i det här fallet och försvaret har nu begärt prövningstillstånd pga jäv. Om det är som jag tror att Cullberg efter avslutad HUF och överläggning lämnat in kompletterande utredning men fick ett nej. Hovrätten ansåg att kompletteringen inte var av värde för utgången. Cullberg vil nu i och med läckan ha prövningstillstånd av HD där försvaret påpekar att hovrättens beslut var felaktigt och det mycket tack vare nämndemannen. Men det kan ju även vara så att försvaret fick gehör för de nya kompletteringarna men hovrätten ansåg att huvudförhandlingen kunde återupptas med samma domare och nämndemän.
Läs min länk , speciellt dom 16 första punkterna så förstår du med vad jag talar om i stycket ovan.
https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2020-03/2019-04-25_b_184-19_beslut.pdf
CÖ kan mycket väl veta av teknisk bevisning men då han skyddar sig själv just och vill ha ny huvudförhandling kan han inte ”prata"" .... än! Finns inget apatisk i CÖ över huvudtaget, CÖ kämpar så pass att han är beredd att åter och igen sätta sig i hovrätten. Så agerar ingen med kraftlöshet.
#Megabambino, dumma meningslösa frågor får inga svar. Jag går inte på sånt där simpelt trams, jag vet precis vad du försöker med. Pinsamt!