2020-11-22, 16:03
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansbandsDanne
Är rätt säker på att namnen på listan är hans egna knarkskulder till folk...
Tror också det är därför han inte kan köpa något åt sig själv utan skickar VK på t.ex. nyår.

Sen har de nog försökt sälja och även sålt lite granna.
Jag skulle gissa att delar av blancolånen är för att köpa in en större mängd pulver för att banka och sälja vidare.
Det mesta verkar dock ha dagits in i CÖs egna ormbo.

Tänk även på att polisen inte kommit in i deras Wickr där deras knarkdeals mest troligt finns.
Tillägger det kan även använt Signal, meddelanden raderas när de är lästa.
C erkänner i FUP att de sålt en del, köpt större kvantiteter. Han säger dock att det var ett tag sedan.
Bilaga 154 vad jag minns står det i. Där finns även bilder på hans hyrda förråd med en hink med narkotika, våg, zip påsar osv.
Citera
2020-11-22, 17:09
Medlem
DansbandsDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tillägger det kan även använt Signal, meddelanden raderas när de är lästa.
C erkänner i FUP att de sålt en del, köpt större kvantiteter. Han säger dock att det var ett tag sedan.
Bilaga 154 vad jag minns står det i. Där finns även bilder på hans hyrda förråd med en hink med narkotika, våg, zip påsar osv.
Aah det kan de ha gjort.
Men det framgår i den tekniska bevisningen att wickr finns.
Men båda vägrar ge ut lösenordet till det.
Jag vet också att VK har betalat pengar till åtminstone ett av namnen på listan, det framgår i förhören om man pusslar lite.
Citera
2020-11-22, 18:52
Medlem
Ursäkta för irrelevant fråga, men framkommer det i något förhör varför CÖ döpt Lången till Hjärtat i mobilen?
Jag har inte tagit mig igenom alla "ingen kommentar"-förhör ännu.
Kände CÖ mer än vänskapskänslor för honom?

Hur som... Kan fortfarande inte smälta eller förstå hur fan dom tänkte när de kläckte dessa idiotiska idéer....
Senast redigerad av uncommon-name 2020-11-22 kl. 19:09.
Citera
2020-11-22, 19:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Och nu tio år till minst. Det tvärlutar för CÖ som det ser ut när VK fattar galoppen, men det blir ju liksom inte rimligare att ha ihjäl mänskor för att nån ljuger ihop en historia. Det är ju därför man aldrig ska göra det. Vad får man för straff för dålig självbild?

Det går ju liksom inte heller ge folk frikort för att nån lurat dem. Det gör ju att folks tröskel sänks för vad de ställer upp på. Nä. Lås in båda. Livstid kan ju tidsbestämmas. Det kan väl passa för VK.

Det finns en gräns som man inte överskrider. Sen spelar det igen roll vad ens lokala genier tutar i en för lögner. Det måste ju vara principen. Annars måste ju nån bo inhägnad i ghetto på riktigt. Det går ju liksom på ett ut då: fatta eller inte fatta. Sitt inne till du fattar. Det är förbjudet att knalla över till grannen o mörda. Cash or no cash. Betrakta det som ett gott råd. Då blir det enklare.

Hade VK vart 17 eller nåt så hade man kanske kunnat förstå om det var svårt att se klart. Sen rinner ju tiden ut vad gäller mordisk dumhet.

Väl talat!
Citera
2020-11-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag går inte in i fällan om att VK är en bättre person än CÖ. I domstol ska det bara handla om gärningar, och inte inte om orden av en brottsling som vill komma undan. VK var med från början och planeringen visar på att de visste att det var nödvändigt med tortyr för att få pengar. VK visste vad ärendet gick ut på när han och CÖ attackerade Lars och hans sambo i hemmet.

VK har inte skyddat någon annan brottsling än sig själv.Han hoppas på straffet för medhjälp och advokaten driver denna absurda påföljd eftersom det är ett jobb han gör, där han vill bli anlitad av fler brottslingar. Jag ser VK som lika ond som CÖ, men i snyggare förpackning, och han är därför en stor fara för omgivningen när skenet så kan bedra. Att tro sig kunna snacka sig ur saken med köpta ord från en advokat, visar på att han är mycket kallhamrad.

Jag skulle bli mycket besviken om inte båda dessa uslingar döms till livstid. Det VK kan hoppas på är medhjälp, om domstolens ledamöter får hjärnsläpp. Detta är mycket ett allvarligt brott, när det är folk man känner till och haft med att göra där man är bosatt kommer och mördar. Det sprider skräck överallt i Sverige.

Intressant är att i Sverige går det att skylla på varandra i domstol förutom när poliser mördas.

Mal Alexandermorden borde vara prejudicerande. Ingen mår dåligt av att Arklöv sitter där han sitter. Tvärtom.

VK är äckligt medverkande: jag kan inte tänka mig att det är en person som har dödat båda offren på två olika sätt.. Det funkar inte så i stundens hetta !
En som dödar den ene med kniv fortsätter på samma sätt med det andra offret.. Det är helt ologiskt att han använder först kniv.. och så tar en rast liksom och kommer på ett annat sätt att mörda nästa i samma hus i samma stund.. Både ÖHen och Virren är brottslingar och ganska mördare.. de delade på sig på brottsplatsen.. var och en av de utförde sitt den olyckliga dagen..
Ingen kommentar grejen: försökte de vara strateger plötsligt? typ lyssna på vad polisen har för fakta och bevis , gå ner till cellen, komponera en bra version för att rädda sitt skinn..
Allt pekar på att dessa två är totalt korkade.. det är de som mördar för det mesta.. oavsett planering och det så går allt åt skogen och så visar det sig att all planering har varit fel..
Livstid för både: tack
Citera
2020-11-22, 21:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Håller med och vill minnas V öppnade sig efter att polisen berättade att C.Ö skyller morden på V.

Nja, det började nog med att Polisen berättade att CÖ gjort av med 60000 på en hora i Spanien fastän han sagt 6000 till VK. Då började han nog fundera på att CÖ kanske ljuger om annat också.

VK kör "ingen kommentar" längre än CÖ. I förhör efter förhör kräver han att utredarna skall ta reda vem Teodore Arkas är. Polisen nonchalerar detta i flera förhör och vill bara ha hans berättelse. Han vägrar.

Polisen börjar kolla upp personerna via IT-spaning. Man får fram att meddelanden från Arkas kommer från CÖs egna konto/mobil/dator. VK blir nästan övertygad men kräver ändå att andra personer ska kollas upp. CÖ har sagt att fyra personer har tillgång till ett konto, han själv, VK och två andra.

VK har ingen aning vad det är för konto så han ger sig inte innan polisen avslöjat de andra som har kontot så att ingen ska kunna hota hans familj.
Polisen avslöjar person efter person som ej existerande och så småningom ramlar poletten ner och VK börjar berätta sin version. Men i det längsta förstår han inte varför CÖ lurat just honom.

Det verkar som folk i tråden och media gått på CÖs skildring av vad som hände rakt av.
Jag tycker ni ska ta del av båda och göra en egen bedömning av vad som är troligast. Även läsa anhörigas förhör.

Ytterligare en liten historia ur FUP:
CÖ säger till VK att han ska hämta två pistoler som de haft nergrävda någonstans.
De packar upp paketet och CÖ, påtänd, börjar mixtra med pistolerna och ett skott går av. Det satt ett skott i loppet.

VK tar med pistolerna hem och "glömmer" ta med dem till rånet. Han passar också på att "glömma" en kofot som CÖ tyckte han skulle ta med.

Man undra ju vad dessa pistoler varit inblandade i.

Jag tycker det finns paralleller till Knutby. Forsmo hotade med GUD och CÖ med Arkas.
Utgången blir liknande.
Senast redigerad av PeterNoster 2020-11-22 kl. 21:40.
Citera
2020-11-22, 21:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ursäkta för irrelevant fråga, men framkommer det i något förhör varför CÖ döpt Lången till Hjärtat i mobilen?
Jag har inte tagit mig igenom alla "ingen kommentar"-förhör ännu.
Kände CÖ mer än vänskapskänslor för honom?

Hur som... Kan fortfarande inte smälta eller förstå hur fan dom tänkte när de kläckte dessa idiotiska idéer....

Det var för att retas med VK för att han kallar Ida det eller om det var tvärtom.
CÖ tycker han är en kärring. Något homosexuellt är det inte. Det är hot om avrättning av VKs familj, en efter en. Teodor Arkas sitter i toppen på pyramiden i den organiserade brottsligheten och styr allt.

CÖ är naturligtvis kompis med honom och de har skype-möten där CÖ berättar om VK misskött sig.
CÖ talar naturligtvis TA till rätta så VK med familj ska skonas.

Man tror fan själv är med i detta..

C: Om man pratar med han så han är skittrevlig du vet så där
L: Ja, han är jätte, han var jättetrevlig
C: Jävligt, du vet, dumlojal. Skulle jag säja såhär ”du måste åka till Åkersberga och slå av knäna på
Lasses son”
L: Aaa
C: Du skulle han åka och göra det han skulle inte ifrågasätta varför, han skulle bara åka och göra det direkt
L: (skrattar)
C: Nä men det är en sån här riktigt…
C: Nä men sån här riktig polare, du vet, skulle jag skriva till honom ”Jag och Lasse sitter häktade nu, fan, i Polen liksom. Du måste komma hämta oss”. Då skulle han sätta sej i en bil och hämta
L: Aaa, såna polare är guld värda. Dom är..
C: Men han vet att jag skulle göra det för honom också ju, så att det..
Senast redigerad av PeterNoster 2020-11-22 kl. 22:02.
Citera
2020-11-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DansbandsDanne
Är rätt säker på att namnen på listan är hans egna knarkskulder till folk...
Tror också det är därför han inte kan köpa något åt sig själv utan skickar VK på t.ex. nyår.

Sen har de nog försökt sälja och även sålt lite granna.
Jag skulle gissa att delar av blancolånen är för att köpa in en större mängd pulver för att banka och sälja vidare.
Det mesta verkar dock ha dagits in i CÖs egna ormbo.

Tänk även på att polisen inte kommit in i deras Wickr där deras knarkdeals mest troligt finns.

OK, jag vet inte. Men en annan forummedlem har berättat för mig hur en affe- och ladd-hjärna funkar.

Jag har inte varit där och kommer inte att vara där. Håller mig till alkohol.

Men allting i aktbilaga 154 visar ju att VK och CÖ höll på med knarkhandel. Det är klockrent, även om det kanske är så att mobilrensningen av CÖ:s mobil visar på fantasier eller verklighet. Jag skiter i vilket.

Båda ska dömas till livstid.
Citera
2020-11-22, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nja, det började nog med att Polisen berättade att CÖ gjort av med 60000 på en hora i Spanien fastän han sagt 6000 till VK. Då började han nog fundera på att CÖ kanske ljuger om annat också.

VK kör "ingen kommentar" längre än CÖ. I förhör efter förhör kräver han att utredarna skall ta reda vem Teodore Arkas är. Polisen nonchalerar detta i flera förhör och vill bara ha hans berättelse. Han vägrar.

Polisen börjar kolla upp personerna via IT-spaning. Man får fram att meddelanden från Arkas kommer från CÖs egna konto/mobil/dator. VK blir nästan övertygad men kräver ändå att andra personer ska kollas upp. CÖ har sagt att fyra personer har tillgång till ett konto, han själv, VK och två andra.

VK har ingen aning vad det är för konto så han ger sig inte innan polisen avslöjat de andra som har kontot så att ingen ska kunna hota hans familj.
Polisen avslöjar person efter person som ej existerande och så småningom ramlar poletten ner och VK börjar berätta sin version. Men i det längsta förstår han inte varför CÖ lurat just honom.

Det verkar som folk i tråden och media gått på CÖs skildring av vad som hände rakt av.
Jag tycker ni ska ta del av båda och göra en egen bedömning av vad som är troligast. Även läsa anhörigas förhör.

Ytterligare en liten historia ur FUP:
CÖ säger till VK att han ska hämta två pistoler som de haft nergrävda någonstans.
De packar upp paketet och CÖ, påtänd, börjar mixtra med pistolerna och ett skott går av. Det satt ett skott i loppet.

VK tar med pistolerna hem och "glömmer" ta med dem till rånet. Han passar också på att "glömma" en kofot som CÖ tyckte han skulle ta med.

Man undra ju vad dessa pistoler varit inblandade i.

Jag tycker det finns paralleller till Knutby. Forsmo hotade med GUD och CÖ med Arkas.
Utgången blir liknande.

Jag förstår vad du menar men det mest troliga är väl att båda försöker rädda sig själva.

Och jag kan ha missat det men var kan man läsa om alla hot? Jag hittade bara VKs berättelser
och det kan man väl utgå ifrån att vara påhittat
Citera
2020-11-23, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
OK, jag vet inte. Men en annan forummedlem har berättat för mig hur en affe- och ladd-hjärna funkar.

Jag har inte varit där och kommer inte att vara där. Håller mig till alkohol.

Men allting i aktbilaga 154 visar ju att VK och CÖ höll på med knarkhandel. Det är klockrent, även om det kanske är så att mobilrensningen av CÖ:s mobil visar på fantasier eller verklighet. Jag skiter i vilket.

Det får vi hoppas. Ida kan börja dejta redan nu. Unnar henne något bättre.
Citera
2020-11-23, 11:28
Medlem
DansbandsDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy

Precis, men de ska också hämta knarket från någon innan de har något knark att sälja vidare.
Citera
2020-11-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det var för att retas med VK för att han kallar Ida det eller om det var tvärtom.
CÖ tycker han är en kärring. Något homosexuellt är det inte. Det är hot om avrättning av VKs familj, en efter en. Teodor Arkas sitter i toppen på pyramiden i den organiserade brottsligheten och styr allt.

CÖ är naturligtvis kompis med honom och de har skype-möten där CÖ berättar om VK misskött sig.
CÖ talar naturligtvis TA till rätta så VK med familj ska skonas.

Man tror fan själv är med i detta..

C: Om man pratar med han så han är skittrevlig du vet så där
L: Ja, han är jätte, han var jättetrevlig
C: Jävligt, du vet, dumlojal. Skulle jag säja såhär ”du måste åka till Åkersberga och slå av knäna på
Lasses son”
C: Du skulle han åka och göra det han skulle inte ifrågasätta varför, han skulle bara åka och göra det direkt
L: (skrattar)
C: Nä men det är en sån här riktigt…
C: Nä men sån här riktig polare, du vet, skulle jag skriva till honom ”Jag och Lasse sitter häktade nu, fan, i Polen liksom. Du måste komma hämta oss”. Då skulle han sätta sej i en bil och hämta
L: Aaa, såna polare är guld värda. Dom är..
C: Men han vet att jag skulle göra det för honom också ju, så att det..

Ok, tack för svar..!
Gällande idéerna, så tänkte jag mer på idiotin att överföra pengar till eget konto osv.. Dom hade ju lika gärna kunnat lagt en lapp på köksbordet med sina kontaktuppgifter.

Känslan jag får är att CÖ är en feg jävel som skickar VK på diverse uppdrag för att minimera risken att åka dit själv. Känns ju som att han ändå hade någon form av plan för att hålla sig undan (tänker på googlingen om USA och utlämningsavtal osv..)??? Var det även därför han drog till Barcelona för att ha ett försprång utifall att...? Han satt ju på pengarna medan VK kammade noll, i princip..?

Aja.. vad vet jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in