2021-04-08, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hur vanligt det är att modeller och wannabes använder sex för att bli fotograferade har jag ingen aning om men det förekommer säkert. Min killgissning är att det är sällsynt, liksom det säkert är sällsynt att kvinnor betalar andra hantverkare med sex.

Yrkesfotografer är nästan alltid väldigt försiktiga med att få alltför nära kontakt med sina modeller eftersom sådant har potential att helt kvadda deras företag och liv. De har ett tryck på sig att agera professionellt. Bevisligen förekommer det dock och mina kontakter inom modellbranschen säger att sådant diskuteras, modeller emellan, i olika grupper för sådana på nätet. Det förekommer att man varnar, vanligen diskret i PM, för vissa personer och rykten sprids snabbt. Kunder och modellagenturer vill inte heller bli indragna i några skandaler. Sedan är det en annan sak att tycke och attraktion då och då uppstår mellan kvinnor och män som jobbar tätt ihop.

För 15-30 år sen var det mer fritt fram enligt vad jag har hört och sett i mina yngre dagar, speciellt i USA
Citera
2021-04-08, 17:12
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Att vara skyldig innebär att bevisningen för att man har gjort något övertrumfar bevisen för att man inte har gjort något.

Om det motsatta gäller, ska man betraktas som oskyldig (oskuldspresumtionen). Detta gäller om åklagare lägger ner fallet då hen inte tror att en fällande är möjlig eller om en domstol friar.
Jo, men det var inte vad du påstod.
Du skrev " att en åklagare kommer fram till att åtal inte ska väckas, innebär ett friande, i minst lika hög grad som ett friande efter rättegång". Det är fel och visar att du har missförstått vad oskuldspresumtionen betyder.
För att anknyta till målet vi diskuterar:

Lambertz ska betraktas som oskyldig.
Att Lambertz ska betraktas som oskyldig är inte det samma som att han är oskyldig.
Frågan om Lambertz skuld har nämligen inte blivit prövad av domstol.
Det är bara domstolar som kan slå fast om en person är oskyldig eller skyldig till brott.
Eftersom åklagaren lade ner förundersökningen och valde att inte väcka åtal har frågan om Lambertz skuld inte prövats av domstol.

Om Lambertz hade blivit åtalad och friad av domstolen hade han varit oskyldig.
Eftersom förundersökningen lades ned ska Lambertz betraktas som oskyldig.
Betraktad som oskyldig är inte samma sak som att vara oskyldig.
Alltså har du fel när du likställer en nedlagd förundersökning med en friande dom.

Citat:
Fast nu resonerar du lika snurrigt som GL gjorde i förhållande till TQ. Att en åklagare kommer fram till att åtal inte ska väckas, innebär ett friande, i minst lika hög grad som ett friande efter rättegång. I alla fall fram till ett ny FU lyfts igen eller det går till hovrätten.

Annars skulle det ju räcka med en anmälan för att betraktas som skyldig, hur osannolik anmälan än är. Ett djupt rättsvidrigt tankegods.
Citera
2021-04-08, 17:26
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det är en bostad på en gata nära Hornstull, gatans namn börjar med ett kvinnligt namn och numret anses av visa föra otur med sig.

/Provokatör

Tack!

Om man läser tråden om nöjesprofilen (slarvigt?) kan man få intrycket att det var i belladonna-lokalen. Som var en vanlig plats för PAs efterfester. Men inte just denna efterfest...

Citera
2021-04-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Du skrev " att en åklagare kommer fram till att åtal inte ska väckas, innebär ett friande, i minst lika hög grad som ett friande efter rättegång". Det är fel och visar att du har missförstått vad oskuldspresumtionen betyder.

Att Lambertz ska betraktas som oskyldig är inte det samma som att han är oskyldig.
Det är bara domstolar som kan slå fast om en person är oskyldig eller skyldig till brott.
Eftersom åklagaren lade ner förundersökningen och valde att inte väcka åtal har frågan om Lambertz skuld inte prövats av domstol.

Alltså har du fel när du likställer en nedlagd förundersökning med en friande dom.
Alldeles rätt. På samma sätt som du inte kan sägas vara oskyldig för att förundersökning inte är inledd.
Även en blind höna,,,,

Du luras med att Lambertz ska betraktas som oskyldig och betraktar honom som skyldig.
Citera
2021-04-08, 17:45
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Stort, tack för att du ger oss insyn i det makabra fallet. Man kan väl tycka det inte är mer än rätt att EA får smaka på egen medicin. Det är en grym, livsförstörande hobby EA och hennes vänner ägnar sig åt.

Vad som är talande är att 3 st vuxna kvinnor (vänner sen tidigare) påstår sig blivit våldtagna i 8 timmar (02:30 -11:00)av en ensam man. Kommer osökt att tänka på Raafat El sayed,s bevingade ord på presskonferens "här ligger en gravad hund"

När "förövaren" våldtog den första så frågar man sig vad den andra och tredje gjorde när dom väntade på sin tur

Jag kan inte helt släppa tanken på att det ser ut att finnas ett "drev" som tycker att det är bra att våldtäktsanmäla män om man tycker illa om dom eller om man tycker att dom har handlat fel.

"Han hade varit på flera unga damer och jag tyckte han var äcklig" (/CW).

Kanske motbjudande, men om våldtäktslagstiftningen har utformats eller ska utformas för att vara ett bra verktyg för kvinnor som av en eller annan anledning inte tycker om vissa män, då är det åt h-e, som jag ser det.

Jag föraktar dom som våldtar, ofredar eller begår andra typer av övergrepp. Chansen för dessas offer att få upprättelse minskar om antalet felanmälningar och justitiemord ökar.

Jag kan inte utan vidare svälja att EA av en slump råkat bli våldtagen tre gånger. Då ligger det nära till hands att tänka att det är tre hundar begravna. Inte minst om man väger in inspelningar, redigering i dessa och fabriksåterställning av telefoner. Tre hundar är väl nästan en liten kennel, om man ska tänka på statistik.

Mycket har kommit fram eller grävts fram, men jag tror att det finns mer.

Lambertz bok och kommande rättegångar om skadestånd och falsk tillvitelse kommer nog att visa mer.

Citera
2021-04-08, 18:04
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Alldeles rätt. På samma sätt som du inte kan sägas vara oskyldig för att förundersökning inte är inledd.
Även en blind höna,,,,

Du luras med att Lambertz ska betraktas som oskyldig och betraktar honom som skyldig.
Jaså?!? Det är inte sant. Jag skriver ju om och om igen att jag inte tror att Lambertz gjort sig skyldig till brott under julhelgen.
Citat:
För sakens skull vill jag betona att jag inte tror att Lambertz gjort sig skyldig till brott under julhelgen.

Med andra ord betraktar Lambertz som oskyldig. Mer än så har jag inte fog för.

På vilket sätt menar du att jag luras?
Citera
2021-04-08, 18:09
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jaså?!? Det är inte sant. Jag skriver ju om och om igen att jag inte tror att Lambertz gjort sig skyldig till brott under julhelgen.

Med andra ord betraktar Lambertz som oskyldig. Mer än så har jag inte fog för.

På vilket sätt menar du att jag luras?

Ja, du skriver på ett manipulativt sätt, till att börja med.

T.ex. att du glömmer nämna att när någon häktas på sannolika skäl så är det sannolikt minst 75% chans att personen är skyldig och kommer bli dömd.

Det är alltså ytterst ovanligt att en häktning på sannolika skäl blir hävd och att åtal då inte väcks.

Dvs. i just GL-caset så tyder precis allt på att GL är oskyldig.

En stark indikator är just att anmälan kom från EA, som har en mycket problematisk historik med tvångsvård, missbruk osv. men framförallt att hon falskeligen anmält män för våldtäkt tidigare.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-08 kl. 18:12.
Citera
2021-04-08, 18:20
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ja, du skriver på ett manipulativt sätt, till att börja med.

T.ex. att du glömmer nämna att när någon häktas på sannolika skäl så är det sannolikt minst 75% chans att personen är skyldig och kommer bli dömd.

Det är alltså ytterst ovanligt att en häktning på sannolika skäl blir hävd och att åtal då inte blir väckt.

Dvs. i just GL-caset så talat alla omständigheter för att GL är oskyldig.

Med andra ord så talar det allra mest för att GL blivit utsatt för en bedragerska, som även tiden kommer utvisa när EA sitter bakom lås och bom.
Fortfarande. Eftersom Lambertz skuld inte prövats av domstol så kan man bara säga att han ska betraktas som oskyldig. Det har inget med häktningen honom att göra över huvud taget. Lambertz blev varken mer eller mindre skyldig för att han häktades.

På samma sätt ska EA betraktas som oskyldig till falsk anklagelse, falsk tillvitelse eller vad det nu kan vara eftersom hennes skuld inte prövats av domstol.

Edit.
Det verkar som att du verkligen vill att jag ska hålla med dig och säga att Lambertz är oskyldig till brott och att EA är skyldig till brott. Men jag kommer inte att göra det eftersom jag inte har fog för den saken.
Senast redigerad av Sandkaka 2021-04-08 kl. 18:27.
Citera
2021-04-08, 18:25
Bannlyst
Citat:

Åklagaren har utifrån det som inkommit via FU kommit fram till att den framlagda bevisningen inte håller för åtal. Om hon istället hade bedömt att bevisningen höll för möjlig fällande dom, hade hon åtalat GL. Således, bevisningen mot GL nådde inte ens sannolikhetsgraden för åtal.

Alla med ett rättsmedvetande anser att du gör en intellektuell kullerbytta genom att påstå att någon som inte åtalas är mer skyldig än någon som frias efter åtal.

Med samma rättsuppfattning som du framhärdar, är du mer skyldig som icke anmäld än som anmäld, eftersom det aldrig prövats av en FU och en åklagare. Även detta en barock I ställning och juridisk härdsmälta.
Senast redigerad av Krmkr 2021-04-08 kl. 18:31.
Citera
2021-04-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag kan inte helt släppa tanken på att det ser ut att finnas ett "drev" som tycker att det är bra att våldtäktsanmäla män om man tycker illa om dom eller om man tycker att dom har handlat fel.

"Han hade varit på flera unga damer och jag tyckte han var äcklig" (/CW).

Kanske motbjudande, men om våldtäktslagstiftningen har utformats eller ska utformas för att vara ett bra verktyg för kvinnor som av en eller annan anledning inte tycker om vissa män, då är det åt h-e, som jag ser det.

Jag föraktar dom som våldtar, ofredar eller begår andra typer av övergrepp. Chansen för dessas offer att få upprättelse minskar om antalet felanmälningar och justitiemord ökar.

Jag kan inte utan vidare svälja att EA av en slump råkat bli våldtagen tre gånger. Då ligger det nära till hands att tänka att det är tre hundar begravna. Inte minst om man väger in inspelningar, redigering i dessa och fabriksåterställning av telefoner. Tre hundar är väl nästan en liten kennel, om man ska tänka på statistik.

Mycket har kommit fram eller grävts fram, men jag tror att det finns mer.

Lambertz bok och kommande rättegångar om skadestånd och falsk tillvitelse kommer nog att visa mer.

Det förklarar en del av bevekelsegrunderna till deras anmärkningsvärda tokerier.

Att dom falska våltäcksanmälingarna motiveras med att straffa män som aktivistiska tjejer tycker utnyttjar och ser ner på kvinnor.

En anonym grupp som tar lagen i egna händer och rensar upp bland sexistiska män genom att serieanmäla och vid ev, frikännande hänga ut och straffa dom så att deras liv ändå blir förstört.
Senast redigerad av 90510 2021-04-08 kl. 18:37.
Citera
2021-04-08, 18:39
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Fortfarande. Eftersom Lambertz skuld inte prövats av domstol så kan man bara säga att han ska betraktas som oskyldig. Det har inget med häktningen honom att göra över huvud taget. Lambertz blev varken mer eller mindre skyldig för att han häktades.

På samma sätt ska EA betraktas som oskyldig till falsk anklagelse, falsk tillvitelse eller vad det nu kan vara eftersom hennes skuld inte prövats av domstol.

Edit.
Det verkar som att du verkligen vill att jag ska hålla med dig och säga att Lambertz är oskyldig till brott och att EA är skyldig till brott. Men jag kommer inte att göra det eftersom jag inte har fog för den saken.

Nej, jag skiter i om du håller med mig. Tycker bara det är intressant att påpeka när folk har fel sakligt och i synnerhet när det är medvetet på ett manipulativt sätt.

Citat:
Åklagaren har utifrån det som inkommit via FU kommit fram till att den framlagda bevisningen inte håller för åtal. Om hon istället hade bedömt att bevisningen höll för möjlig fällande dom, hade hon åtalat GL. Således, bevisningen mot GL nådde inte ens sannolikhetsgraden för åtal.

Alla med ett rättsmedvetande anser att du gör en intellektuell kullerbytta genom att påstå att någon som inte åtalas är mer skyldig än någon som frias efter åtal.

Med samma rättsuppfattning som du framhärdar, är du mer skyldig som icke anmäld än som anmäld, eftersom det aldrig prövats av en FU och en åklagare. Även detta en barock I ställning och juridisk härdsmälta.

Helt riktigt. Det är ju udda att Sandkaka kan ha den uppfattningen när Sandkaka dessutom studerat juridik.
Citera
2021-04-08, 19:03
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Din klick-länk till dokumentet fungerar inte
Denna fungerar: https://docdro.id/ffPyrqM

Wow, tack för detta, det tillförde faktiskt en del. Till exempel ser man på sid 41 att det där suspekta postandet (30 dec 2017) av förhoppningen att 2018 skulle innehålla "väsentligt färre våldtäktsskandaler och sexbrott" är en post hon gjort, om sitt eget fall (PA-fallet)! Hon skulle alltså ha postat om PA då, inkasserat sympatier och uppmärksamhet, för att dagen efter kokainpåverkad gå ut på krogen och bli våldtagen igen (DU-fallet).

Det bär inte direkt sanningens prägel, kan man säga. Jag måste modifiera min gissning; hon måste vara ute efter omgivningens sympati, på samma sätt som någon som fejkar självmordsförsök eller skär sig själv. Upprepade fejkade "skador", bara med sexualiteten som utlopp.

Obegripligt att denna vinkel inte uppmärksammades i fall DU.

Intressant är också att 2018 uppgavs inkomst noll men skulder på 150k.
Senast redigerad av bergsturk 2021-04-08 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in