2021-03-31, 18:02
Medlem
Ni som har problem med åldersskillnaden mellan Gurra och EA, anser ni också att Hugh Hefner är en massvåldtäktsman?
Citera
2021-03-31, 18:04
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ja, om man är 40 år äldre och något av en mentor till kvinnan så är en ursäkt inte alls konstig när man nyktrat till. I synnerhet om man som GL hade anledning att tro att kvinnan i fråga utsatts för våldtäkt tidigare, och han dessutom visste om hennes knepiga bakgrund.

Det finns noll och intet i denna ursäkt som styrker våldtäkt, snarare tvärtom. Om GL hade våldtagit EA hade han vetat att radiotystnad var a och o.

Nu överdriver du mentorskapet kraftigt. EA och Lambertz har setts en handfull gånger och känt varandra i mindre än 6 månader när julafton kom. Det är dessutom sannolikt att EA spelat på sin sexualitet och "lockat" Lambertz in i fällan. Det ursäktar dock inte att Lambertz satte på slinkan. Han borde naturligtvis inte gjort det.

Att sätta på en psykiskt sjuk slinka är dock varken olagligt eller särskilt omoraliskt, men det tyder på dåligt omdöme, vilket är klassiskt Lambertzianskt, som vi alla vet.

Du har dock helt rätt i sista stycket och det var en bra summering om efterspelet av de två sinsemellan.

Personligen så är jag glad över att detta skedde just Lambertz av alla. Det är en man som blivit förnedrad i offentligenheten då han drivit obetydliga frågor och haft fel i sak. Nu kan kan Lambertz både revanschera sin person samt lämna avtryck i en väldigt viktig fråga för all framtid.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-31 kl. 18:08.
Citera
2021-03-31, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Ni som har problem med åldersskillnaden mellan Gurra och EA, anser ni också att Hugh Hefner är en massvåldtäktsman?

Har någon hävdat att åldersskillnaden gör sexet till våldtäkt?
Citera
2021-03-31, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll

Japp, i princip.
Men du kan ta ditt ordmärkande och tramsa med någon annan.
Citera
2021-03-31, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Det är tänkbart om man är övertygad om EAs manipulationer i alla lägen. Men vad var det för ansvar han tog på sig?
Att han var dum och gick på när den lömska kvinnan la upp sig? EA är ett rovdjur -farligt sådant vars intresse är att förstöra männens liv. Det var tur hennes skit flög in i fläkten ( Lambertz) så det blir tydligt för svenska folket att kvinnor rider på brister i vårt rättsystem.

Det absurda försvaret för den riggade våldtäcken görs undantagslöst av trasiga kvinnor som identifierar sig med EA.
Senast redigerad av 90510 2021-03-31 kl. 18:15.
Citera
2021-03-31, 18:09
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ja, om man är 40 år äldre och något av en mentor till kvinnan så är en ursäkt inte alls konstig när man nyktrat till. I synnerhet om man som GL hade anledning att tro att kvinnan i fråga utsatts för våldtäkt tidigare, och han dessutom visste om hennes knepiga bakgrund.

Det finns noll och intet i denna ursäkt som styrker våldtäkt, snarare tvärtom. Om GL hade våldtagit EA hade han vetat att radiotystnad var a och o.

Det kan röra sig om grov oaktsamhet som han blivit medveten om när han nyktrat till.
Citera
2021-03-31, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Japp, i princip.
Men du kan ta ditt ordmärkande och tramsa med någon annan.

Det jag skrev var definitivt inte att märka ord.
Men det var ju en lätt utväg för dig att skriva så.
Citera
2021-03-31, 18:10
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll

Om inte, varför tjatar ni så om det, då är det OT.
Citera
2021-03-31, 18:11
Medlem
Sandkakas avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är naturligtvis uppseendeväckande att 17 människor som till yrket driver inom juridik, väljer att debattera offentligt när de har totalt fel i sak. Ska du låtsas som att du inte förstår detta också?

Jag upplever det problematiskt att besvara dina inlägg i regel, då de oftast är väldigt grumliga och har en stark ton av passiv aggressivitet samt viktigast av allt;

Du försöker medvetet spela dum och dribbla bort både faktum och sanning för att din agenda skall sätta sig i tråden. Det är extremt genomskinligt.

Tyvärr, det har inte fungerat och det kommer fortsättningsvis inte fungera.
Okej. Eftersom du påstår att de som skrivt debattartikeln har "totalt fel i sak" är det din sak att motivera din åsikt.

Jag har inte uttryckt någon åsikt om debattartikeln. På vilket sätt har jag då "låtsats som att jag inte förstår" att de har "fel i sak"?

Du upprepar om och om igen att debattartikeln har fel I sak, men som alla kan se kan du inte ge ett enda exempel på vad det är du grundar den åsikten på. Alla förstår ju att du inte ens läst artikeln. Här är länken:

https://www.svd.se/vem-vagar-anmala-ett-sexualbrott

Jag har ingen agenda. Har du?

Citat:
När det kommer till t.ex. machiavellianism och dissociation så är det begrepp som är starkt kopplat till det feminina imperativet. Så även att (försöka) rationalisera bort sanning och faktum för att skydda sitt ego och självbild. Som du är ett ytterst lämpligt exempel på. Tack för att du styrker min poäng.

EA är naturligtvis nära essensen av machiavellianism och dissociation och andra s.k. dark triad-personlighetsdrag. Hon är verkligen ett skolboksexempel på hur illa det kan gå, med dessa kort på handen.
Då kan du väl länka vetenskapliga texter om den där kopplingen? För jag antar att du har utbildning inom området med tanke på hur tvärsäkert du uttalar dig om människans psyke och om MÄ i synnerhet. Med utbildning menar jag inte någon kurs på gymnasiet. Nej, det har du naturligtvis inte. För om du hade det skulle du ha insett att det är trams att dra de slutsatser du gör om en enskild person utifrån det underlag som finns.
Citera
2021-03-31, 18:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Det kan röra sig om grov oaktsamhet som han blivit medveten om när han nyktrat till.

Uppenbarligen inte eftersom han förnekade våldtäkt från honom. Ursäkten handlar alltså bevisligen inte om det.
Citera
2021-03-31, 18:15
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Uppenbarligen inte eftersom han förnekade våldtäkt från honom. Ursäkten handlar alltså bevisligen inte om det.

Du menar att förnekande av brott utgör bevis?
Citera
2021-03-31, 18:20
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Du menar att förnekande av brott utgör bevis?

Ja det är bevis för att ursäkten inte handlade om våldtäkt. Han kan förstås inte be om ursäkt för det, sedan förneka det och dessutom därefter bli släppt ur häktet eftersom det saknas bevis för våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in