[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
Vaxad
Det är naturligtvis uppseendeväckande att 17 människor som till yrket driver inom juridik, väljer att debattera offentligt när de har totalt fel i sak. Ska du låtsas som att du inte förstår detta också?
Jag upplever det problematiskt att besvara dina inlägg i regel, då de oftast är väldigt grumliga och har en stark ton av passiv aggressivitet samt viktigast av allt;
Du försöker medvetet spela dum och dribbla bort både faktum och sanning för att din agenda skall sätta sig i tråden. Det är extremt genomskinligt.
Tyvärr, det har inte fungerat och det kommer fortsättningsvis inte fungera.
Okej. Eftersom du påstår att de som skrivt debattartikeln har "
totalt fel i sak" är det din sak att motivera din åsikt.
Jag har inte uttryckt någon åsikt om debattartikeln. På vilket sätt har jag då "
låtsats som att jag inte förstår" att de har "fel i sak"?
Du upprepar om och om igen att debattartikeln har fel I sak, men som alla kan se kan du inte ge ett enda exempel på vad det är du grundar den åsikten på. Alla förstår ju att du inte ens läst artikeln. Här är länken:
https://www.svd.se/vem-vagar-anmala-ett-sexualbrott
Jag har ingen agenda. Har du?
Citat:
När det kommer till t.ex. machiavellianism och dissociation så är det begrepp som är starkt kopplat till det feminina imperativet. Så även att (försöka) rationalisera bort sanning och faktum för att skydda sitt ego och självbild. Som du är ett ytterst lämpligt exempel på. Tack för att du styrker min poäng.
EA är naturligtvis nära essensen av machiavellianism och dissociation och andra s.k. dark triad-personlighetsdrag. Hon är verkligen ett skolboksexempel på hur illa det kan gå, med dessa kort på handen.
Då kan du väl länka vetenskapliga texter om den där kopplingen? För jag antar att du har utbildning inom området med tanke på hur tvärsäkert du uttalar dig om människans psyke och om MÄ i synnerhet. Med utbildning menar jag inte någon kurs på gymnasiet. Nej, det har du naturligtvis inte. För om du hade det skulle du ha insett att det är trams att dra de slutsatser du gör om en enskild person utifrån det underlag som finns.