Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Ja, det är lite rörande att se vilka överord som nu används när deras juridiska och samhälleliga könsprivilegier hotas. Med näbbar och klor försöker man bita sig fast i tidigare uppfattning, att det är kvinnor som har 100%-igt tolkningsföreträde på detta område. Det är lustigt att en rörelse - feminismen - som började som ett jämlikhetssträvande mellan könen, på sin ytterkant idag handlar om att bibehålla orättvisa privilegier.
Det är riktigt skönt att det finns krafter som är beredda att städa ur den onyanserade feministiska hatsvansen. Jag är dessutom säker på att det även är de flesta kvinnor till godo, eftersom det kommer att avväpna den hatsvans riktade mot kvinnor som finns bland män.
Det som retar mig till max är att dessa kvinnor får uppbackning från större delen av samhället då det anses vara kutym att titulera sig själv feminist, annars är man inte politiskt korrekt. Iallafall hos de som syns och hörs mest.
Jag blir vansinnig på alla artiklar och krönikor om Soran & Lambertz & alla andra män som folkdomstolen har dömt.
Eftersom feminismen egentligen skall handla om jämställdhet så skulle det vara väldigt intressant om man vände på steken och tittade på hur krönikor och tidningsartiklar om odömda kvinnor florerade vilt i media, där man utmålar dem som äckliga, klandervärda och brottsliga.
Vilket jävla ramaskri det skulle bli.