2021-04-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Helt enig med dig. Tyvärr är det inget jag/vi? som män kan påverka. Det krävs att de andra kvinnorna höjer sina röster och stöter ut dessa jävla ullfabriker. Tjejerna får helt enkelt hålla fast dem, raka musen på dem, och be dom ställa sig sist i ledet, tysta. Först då kommer något hända.
Efterblivna blattar har vi ju importerat tillräckligt åt dessa gnidnare, så där är det redan kört, tyvärr.
Fördelen med blattarna är att kvinnan oftast tystnar efter en tid i deras sällskap, det är nästan som att dom får yppandeförbud, märkligt

Jag är kvinna och jag kämpar på med min omgivning och försöker få folk att se saker ur en annan synvinkel. (Alla synvinklar utom de förorättade feministernas)
Det är lite som att skotta medan snön öser ner men det skiter jag i.
Att feminismen har blivit en rörelse som vill utrota män med CW och EA i täten är en disgrace för det kvinnliga könet.
Och de våp till män som också kallar sig feminister.
Efter att ha läst igenom FUP i förtalsbrottet mot EA är jag ännu mer övertygad om vilken skev och farlig kvinna detta är.
Citera
2021-04-08, 19:10
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nej, jag skiter i om du håller med mig. Tycker bara det är intressant att påpeka när folk har fel sakligt och i synnerhet när det är medvetet på ett manipulativt sätt.
Jag kommer aldrig att dela din uppfattning om EA. Om det innebär att jag har fel I sak så får du gärna tycka det.
Vi vet ju att du är expert i psykiatri.
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Min ställning är att gravt empatistörda individer likt EA antingen skall straffas med döden eller med förvaring för alltid. Det går dessvärre inte att vårda dem, vilket all forskning på ämnet styrker.

Personligen anser jag då att dödsstraff är bäst, eftersom det dels besparar individen och anhöriga i fråga lidande, samt så är det billigast. Dvs. ett effektivt och rimligt alternativ att lösa problemet.

Citat:
Helt riktigt. Det är ju udda att Sandkaka kan ha den uppfattningen när Sandkaka dessutom studerat juridik.
Har jag?!? Det var mer än jag visste
Edit:
Det kan ju vara så att Grisbrottaren har rätt när han säger att jag är ett troll. Eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jag har redan tidigare i tråden sett att du är ett troll, som går på person och konstruerar halmgubbar – som ovan – som du angriper, så jag låter dig tramsa i fred.

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Åklagaren har utifrån det som inkommit via FU kommit fram till att den framlagda bevisningen inte håller för åtal. Om hon istället hade bedömt att bevisningen höll för möjlig fällande dom, hade hon åtalat GL. Således, bevisningen mot GL nådde inte ens sannolikhetsgraden för åtal.

Alla med ett rättsmedvetande anser att du gör en intellektuell kullerbytta genom att påstå att någon som inte åtalas är mer skyldig än någon som frias efter åtal.

Med samma rättsuppfattning som du framhärdar, är du mer skyldig som icke anmäld än som anmäld, eftersom det aldrig prövats av en FU och en åklagare. Även detta en barock I ställning och juridisk härdsmälta.
En person som inte är dömd för brott betraktas som oskyldig. Lambertz blev varken mer eller mindre skyldig till våldtäkt när han polisanmäldes eller när han häktades. Är det så svårt att förstå?
Senast redigerad av Sandkaka 2021-04-08 kl. 19:15.
Citera
2021-04-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja, det är lite rörande att se vilka överord som nu används när deras juridiska och samhälleliga könsprivilegier hotas. Med näbbar och klor försöker man bita sig fast i tidigare uppfattning, att det är kvinnor som har 100%-igt tolkningsföreträde på detta område. Det är lustigt att en rörelse - feminismen - som började som ett jämlikhetssträvande mellan könen, på sin ytterkant idag handlar om att bibehålla orättvisa privilegier.

Det är riktigt skönt att det finns krafter som är beredda att städa ur den onyanserade feministiska hatsvansen. Jag är dessutom säker på att det även är de flesta kvinnor till godo, eftersom det kommer att avväpna den hatsvans riktade mot kvinnor som finns bland män.

Det som retar mig till max är att dessa kvinnor får uppbackning från större delen av samhället då det anses vara kutym att titulera sig själv feminist, annars är man inte politiskt korrekt. Iallafall hos de som syns och hörs mest.
Jag blir vansinnig på alla artiklar och krönikor om Soran & Lambertz & alla andra män som folkdomstolen har dömt.
Eftersom feminismen egentligen skall handla om jämställdhet så skulle det vara väldigt intressant om man vände på steken och tittade på hur krönikor och tidningsartiklar om odömda kvinnor florerade vilt i media, där man utmålar dem som äckliga, klandervärda och brottsliga.
Vilket jävla ramaskri det skulle bli.
Citera
2021-04-08, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
En person som inte är dömd för brott betraktas som oskyldig. Lambertz blev varken mer eller mindre skyldig till våldtäkt när han polisanmäldes eller när han häktades. Är det så svårt att förstå?

Antingen förstår du inte hur fel du hamnade i vårt meningsutbyte eller så klarar ditt ego inte av att erkänna det för dig själv.

Regardless får du höja nivån om du vill diskutera med mig framgent. Helt ointresserad av att lägga mer tid på din barocka rättsuppfattning eller dåliga självkänsla.
Citera
2021-04-08, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Det som retar mig till max är att dessa kvinnor får uppbackning från större delen av samhället då det anses vara kutym att titulera sig själv feminist, annars är man inte politiskt korrekt. Iallafall hos de som syns och hörs mest.
Jag blir vansinnig på alla artiklar och krönikor om Soran & Lambertz & alla andra män som folkdomstolen har dömt.
Eftersom feminismen egentligen skall handla om jämställdhet så skulle det vara väldigt intressant om man vände på steken och tittade på hur krönikor och tidningsartiklar om odömda kvinnor florerade vilt i media, där man utmålar dem som äckliga, klandervärda och brottsliga.
Vilket jävla ramaskri det skulle bli.

Ja, det märks inte minst nu när några medier faktiskt försöker belysa båda perspektiven. Då väljer somliga att gå autism all in och låna sig till rättshaverism, istället för att faktiskt bejaka det goda i att rättssäkerhet är något eftersträvansvärt. Jag tror dock att nu när stenen är i rullning, kommer det att var svårt att stoppa den och att den onyanserade och oresonliga kritiken av viljan till nyansering stärker uppfattningen om att rättssamhället hamnat snett.
Senast redigerad av Krmkr 2021-04-08 kl. 19:48.
Citera
2021-04-08, 19:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Lambertz blev varken mer eller mindre skyldig till våldtäkt när han polisanmäldes eller när han häktades. Är det så svårt att förstå?
Schrödingers Knullkung.
Citera
2021-04-08, 19:38
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Schrödingers Knullkung.
Precis. Vem hade kunnat gissa att Lambertz var så svår på damerna?!?
Undrar om han bjöd in någon av damerna som demonstrerade utanför hans hus.
Citera
2021-04-08, 19:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Precis. Vem hade kunnat gissa att Lambertz var så svår på damerna?!?
Undrar om han bjöd in någon av damerna som demonstrerade utanför hans hus.
Svår & svår. Om en 40 år yngre kvinna kommer hem till dig & agerar sexuellt inbjudande så är det nog svårt för många att stå emot. Dvs. om man inte har förkunskaper om borderlinehäxor, för då går man inte i fällan.
Citera
2021-04-08, 20:08
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Svår & svår. Om en 40 år yngre kvinna kommer hem till dig & agerar sexuellt inbjudande så är det nog svårt för många att stå emot. Dvs. om man inte har förkunskaper om borderlinehäxor, för då går man inte i fällan.
Jag kan väl tycka att det tyder på allmänt dåligt omdöme om man bjuder in en person (kvinna eller man) som man inte känner till sin bostad för att fira jul med övernattning på tu man hand med generösa mängder alkohol. Det får nog kallas för snudd på ett högriskbeteende eller i alla fall omdömeslöst. Om personen man bjuder in dessutom är en mycket yngre kvinna och man själv har en kvinnlig särbo är det närmast obegripligt agerande från Lambertz sida.

Sannolikt har Lambertz klarat sig undan så pass bra som han gjort eftersom han levt ett skyddat familjeliv fram tills hans hustru avled härom året. Lambertz agerande efter att han släpptes ur häktet har ju också visat att han har dåligt omdöme och inte förstår hur andra människor tänker och känner.

Jag kan tänka mig att han såg en chans att få ligga och tog den. Inget fel med det överhuvudtaget. Men det borde inte ha varit någon alkohol inblandad då eftersom det är i fyllan och villan saker och ting går fel. Särskilt när den man har att göra med är en problematisk person som också saknar omdöme.
Citera
2021-04-08, 20:16
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Heleneborgsgatan 13. Synd att man inte kan vinna en trisslott.
Vad är det som hänt där ?
Är född och uppväxt på den gatan.
Senast redigerad av Jagersro 2021-04-08 kl. 20:23.
Citera
2021-04-08, 20:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag kan väl tycka att det tyder på allmänt dåligt omdöme om man bjuder in en person (kvinna eller man) som man inte känner till sin bostad för att fira jul med övernattning på tu man hand med generösa mängder alkohol. Det får nog kallas för snudd på ett högriskbeteende eller i alla fall omdömeslöst. Om personen man bjuder in dessutom är en mycket yngre kvinna och man själv har en kvinnlig särbo är det närmast obegripligt agerande från Lambertz sida.

Sannolikt har Lambertz klarat sig undan så pass bra som han gjort eftersom han levt ett skyddat familjeliv fram tills hans hustru avled härom året. Lambertz agerande efter att han släpptes ur häktet har ju också visat att han har dåligt omdöme och inte förstår hur andra människor tänker och känner.

Jag kan tänka mig att han såg en chans att få ligga och tog den. Inget fel med det överhuvudtaget. Men det borde inte ha varit någon alkohol inblandad då eftersom det är i fyllan och villan saker och ting går fel. Särskilt när den man har att göra med är en problematisk person som också saknar omdöme.
Jag tror Lambertz är rätt naiv när det gäller kvinnor. Får lite aspie-vibbar av honom. Han såg inte varningstecknen, för han har ingen personlig erfarenhet av den här typen av galenskap. Det är trevligt med fitta helt enkelt.
Citera
2021-04-08, 20:42
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Det verkar som att du missförstått oskuldspresumtionen.

Du skriver att en nedlagd förundersökning innebär ett friande i minst lika hög grad som ett friande efter en rättegång.
Enligt ditt synsätt behövs inte domstolar, eftersom du säger att i praktiken är en nerlagd förundersökning eller ett åtal samma sak som en dom.

Då frågar dig om du menar att det motsatta också gäller:

Anta att åklagaren i Lambertz-målet hade väckt åtal.

Innebär åtalet att Lambertz är skyldig till våldtäkt i minst lika hög grad som en fällande dom efter rättegång?

Innebär åtalet mot Lambertz att han är skyldig till våldtäkt även om domstolen ogillar åtalet, dvs friar honom?

Jag är uppriktigt nyfiken på hur du ser på saken.

För sakens skull vill jag betona att jag inte tror att Lambertz gjort sig skyldig till brott under julhelgen.

Oskulden har inte med åtalet att göra utan beror på att du inte är dömd. Så länge det inte finns en fällande dom är man oskyldig. Läggs åtalet ned innebär det samma sak som en friande dom. Det innebär inte att man en gång för alla kommer att förbli oskyldig för rättsprocessen kan komma att återupptas, vilket den kan också efter en friande dom eller för någon som aldrig blivit föremålet för en förundersökning.

Så alla som inte är dömda skall betraktas som oskyldiga/ vara juridiskt oskyldiga på precis samma sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in