2021-06-10, 07:51
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
...

2) Lambertz borde inte haft sex med EA. Många av oss är nog överens om det. Men han har inte gjort något brottsligt. De var båda berusade, alternativt fulla och det resulterade i att de hade sex. Om någon varit drivande eller hur det gått till är lite oklart.

...
Omvänt kan man lika gärna säga att EA inte borde ha haft sex med GL. Hon hade bett honom om hjälp i förtalsmålet och han hade skrivit ett rättsutlåtande till hennes fördel. Naturligtvis sjönk det i värde när hon hade sex med honom (även om det var skrivet långt innan) eftersom han då inte längre framstår som neutral utan partisk.

Vad gjorde hon ens i hans säng om han nu hade bäddat åt henne i gästrummet på en annan våning än hans eget sovrum? Hon hade aldrig behövt följa med upp till hans rum efter drinken i kökssoffan.
Citera
2021-06-10, 08:13
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det här påminner om fallet Cissi Wallin och Fredrik Virtanen. Två fyllskallar har sex med varandra och i efterhand ångrar sig den ena och det landar i en anmälan om våldtäkt.

När man väger samman fakta och försöker förstå mellan raderna vad som hänt får jag det till följande.

1) Anledningen till att Lambertz blev häktad är att kvinnan hävdar att hon inte varit vaken eller knappt vid medvetande under akten. Att Lambertz utnyttjade hennes hjälplösa tillstånd. Men från att ha suttit häktad på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt till att helt plötsligt bli frisläppt och utredningen lades ned så måste något som omkullkastar hela utredningen ha hänt. Förmodligen har det bevisats att EA ljugit och att hon i själva verket varit vaken och vid medvetande.

2) Lambertz borde inte haft sex med EA. Många av oss är nog överens om det. Men han har inte gjort något brottsligt. De var båda berusade, alternativt fulla och det resulterade i att de hade sex. Om någon varit drivande eller hur det gått till är lite oklart.

3) Dagen efter mår EA dåligt över det. Jag tror att det är sant, för båda verkar vara överens om det. EA verkar på riktigt må dåligt över det här en tid framåt. EA är en skör kvinna som haft en relation till Lambertz som en förebild, en vuxen människa eller till och med en extrapappa som de uttrycker det. Oavsett hur det gick till kan nog de flesta förstå att det blev helt fel när de hade sex med varandra.

4) EA fortsätter må dåligt av det här och Lambertz är ångerfull och vill att deras relation ska bli bra igen. Men en vän till EA gör en polisanmälan.

5) EA som varit målsägande i tre våldtäkter på fyra år och tidigare bevisligen ljugit och manipulerat bevis, hävdar nu i förhör att hon varit utslagen under akten. Lambertz får då sitta anhållen och häktad i 14 dagar tills det framkommit bevis på att EA ljugit om det. Lambertz släpps och utredningen läggs ned.

Så kort och gott, två personer som på fyllan har sex med varandra är inte per automatik våldtäkt även om en av dem ångrar sig dagen efter. Det var inte våldtäkt i fallet Wallin/Virtanen och inte heller våldtäkt i fallet Lambertz/EA. Bara lite dålig sex mellan några fyllskallar, något som aldrig hänt om de varit nyktra.

Det är möjligt att din beskrivning är korrekt, Kämpendahl.

Jag tycker att man ska överväga tre alternativ.

1. EA har regelbundet minnesluckor efter medicinering och elchockbehandling. Därför minns hon inte sina egna initiativ till sex och hävdar i efterhand att hon inte samtyckt. Hon minns inte sin egen roll.

2. EA har en så diffus verklighetsuppfattning så att det som blir hennes "verklighet" tar form i efterhand i samtal med väninnor som vill "störta patriarkatet". CW-style.

3. EA är en slipad lögnerska och bedragerska. Hon planerar sina attacker och skaffar "bildbevis" och inspelningar som hon sedan går hem och redigerar så att dom ska fungera som "bevis".

Det finns bevis och indicier som talar för alla tre alternativen. Kanske är sanningen en kombination av dessa alternativ?

Den roll som EA antar i TV4s Kalla Fakta ger inte en klar bild. Det hon säger kan passa in på alla tre alternativ ovan.

På något sätt tror jag att både EA och GL är offer i denna historia. Även om alternativ 3 ovan är det som passar bäst in på EA. Spriten var en "katalysator". Utan sprit tror jag inte dom hamnat i säng. Ett obedövat omdöme borde ha förhindrat detta. Hos båda, men i synnerhet hos GL.

Senast redigerad av lasternassumma 2021-06-10 kl. 08:17.
Citera
2021-06-10, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han har redan en 36-årig flickvän.

Det finns gott om folk som gillar nytt kött och går på fel sida vägen eller som tom kör på flerfiligt.
Det gäller att vara modern du vet.
Så du inte misstar dig. Guran har ej gjort något olagligt eller förkastligt, enligt mig. Möjligtvis något ej ogenomtänkt. Men det kan lätt hända på fyllan. Så det största fel han gjort är att tillbringa timmar ensam med en tveksam hona utan vittnens åsyn.
Citera
2021-06-10, 08:39
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är möjligt att din beskrivning är korrekt, Kämpendahl.

Jag tycker att man ska överväga tre alternativ.

1. EA har regelbundet minnesluckor efter medicinering och elchockbehandling. Därför minns hon inte sina egna initiativ till sex och hävdar i efterhand att hon inte samtyckt. Hon minns inte sin egen roll.

2. EA har en så diffus verklighetsuppfattning så att det som blir hennes "verklighet" tar form i efterhand i samtal med väninnor som vill "störta patriarkatet". CW-style.

3. EA är en slipad lögnerska och bedragerska. Hon planerar sina attacker och skaffar "bildbevis" och inspelningar som hon sedan går hem och redigerar så att dom ska fungera som "bevis".

Det finns bevis och indicier som talar för alla tre alternativen. Kanske är sanningen en kombination av dessa alternativ?

Den roll som EA antar i TV4s Kalla Fakta ger inte en klar bild. Det hon säger kan passa in på alla tre alternativ ovan.

På något sätt tror jag att både EA och GL är offer i denna historia. Även om alternativ 3 ovan är det som passar bäst in på EA. Spriten var en "katalysator". Utan sprit tror jag inte dom hamnat i säng. Ett obedövat omdöme borde ha förhindrat detta. Hos båda, men i synnerhet hos GL.

Själv tror jag på alternativ 3.
Hon har uppträtt för slipat, för att de andra skall stämma, enligt min uppfattning.
Citera
2021-06-10, 08:51
Medlem
FedupFlorences avatar
Reagerar på ett par saker i GLs extrabetraktelse. TV4 hade bestämt sig för att EAs story skulle stå oemotsagd. Jag undrar vem i redaktionen som från början övertygades om EAs story och hur denne lyckades övertyga hela redaktionen. Hur kan den som gör research komma fram till att hon är trovärdig? När började dem förstå att de var tvungna att utelämna för att linjen skulle hålla? Varför valde man att gå vidare?

Citat:
Det är inte min sak att bedöma TV4:s sändning eller agerande. Men jag vill gärna säga att jag tre gånger har begärt att få svara direkt i programmet. Man har hänvisat till att det kommer att finnas en skylt där det står att det enligt Emma var jag och inte hon som skickade ett meddelande från Emmas telefon till hennes ex-sambo ”Mats” vid den tidpunkt då hon skulle ha varit däckad, och att jag säger att det är fel.

Vidare har jag tre gånger frågat vad den representant för Kalla Fakta som ringde mig och berättade om programmet, Sara, menade när hon efteråt som svar på min fråga om genmäle skrev ”Som jag berättade för dig så redovisar vi i programmet att du säger att du inte skickat det”. Det berättade hon nämligen inte alls. Och ingen av de tre gånger jag frågat om den saken har hon svarat.

Vad jag kan konstatera är att TV4 ger Emma stöd för den brottslighet som man rimligen måste förstå att hon har gjort sig skyldig till. Hon har angett mig falskt för våldtäkt. Jag är numera säker på (även om jag inte kan VETA, som när det gäller mig själv) att hon har angett två andra män falskt för våldtäkt, 2017 och 2018, liksom hon har gjort det åtskilliga gånger tidigare i sitt liv. Min gissning är att hon kommer att dömas till ungefär ett års fängelse så småningom för de falska angivelserna och den förvanskning av bevis som hon har gjort sig skyldig till...

Och i sista stycket en bisats där jag tror att GL yppar ett förtroende han fått.
Citera
2021-06-10, 09:05
Medlem
Hur man än vrider på detta så har Lambertz totalt gjort bort sig själv.

Ni som kritiserar E A i Kalla Fakta programmet - oavsett juridiken så klädde Lambertz
av sig själv inpå bara skinnet och innanför förhuden ha ha.

Pappa Lambertz - Dotter E A - Skall jag ljuga för stadiga damen att du sover kvar -
sugmärke mot juridiska skrifter eller vara ombud/ge råd.

Man kunde ju tro att Lambertz inte skulle kunna tänka med kuken för att kuken skulle
vara dement men så är det uppenbarligen inte.

Kalla Fakta programmet var supersänkande för Lambertz och det har gått ut i
Nationwide Television.

Göran Lembertz mannen som prioriterar lemmen och sprutar man-slem

Programmet visar en helt annan bild av Lambertz än kaxballepresskonferensen
efter frisläppandet.

Ett gammalt gubbsjukt äckel med fortfarande sperma i sin pung
Senast redigerad av SC430 2021-06-10 kl. 09:21.
Citera
2021-06-10, 09:16
Medlem
Man kallar Lambertz för gubbsjuk äckel kåtfarbror. Men äldre män har i alla tider för sin glädje brukat umgåtts med unga vackra tjejer! Varför hålla på med gamla blekfeta degiga kärringkroppar när man inte behöver. Leder ju till depression om något
Citera
2021-06-10, 09:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hon har angett mig falskt för våldtäkt. Jag är numera säker på (även om jag inte kan VETA, som när det gäller mig själv) att hon har angett två andra män falskt för våldtäkt, 2017 och 2018, liksom hon har gjort det åtskilliga gånger tidigare i sitt liv.
Det där med "åtskilliga gånger tidigare" är ju något vi har spekulerat i tidigare i tråden. Vi ser nog bara toppen av isberget.
Citera
2021-06-10, 09:35
Medlem
Förundersökningen är nedlagd och vi vet inte riktigt vad som sagts.

Innehållet i nedlagda förundersökningar är sekretessbelagda och utfåendet
av t ex förhör sekretessprövas även vid parternas egen begäran.

Men vad har man sagt - Kan Göran ha sagt

Vaddå våldtäkt hon sög ju pisspinne för att jag skulle få upp den?

Vaddå våldtäkt hon auktoriserade mig genom att lyfta på baken när jag
drog av hennes trosor.

Hon lät mig ge henne ett sugmärke (bevislig del i fup - inte givit men var på gång)

Nu behöver det inte sagts så - inte heller behöver det som Lembertz sagt
vara sant, men vi vet inte vad respektive part sagt i sina förhör och det
är nog en viktig del för åklagarens ställningstagande om frisläppande
och nedläggandet av förundersökningen
Citera
2021-06-10, 10:02
Medlem
Fattar inte er som tror på äckelgubbe GL lögner och förtal (efter han över bevisat vilken sk moral han har med bl.a. Qvick med mer) .. är ni så fast i ett kvinnohat eller vad är problemet ??

Jag tror inte på ett ord från honom !!
Hon låter där i mot klar i huvet och som att hon säger sanningen , sen visst hon är lite ”förstörd” efter att ha umgåtts med svin till män .. men det gör bara att jag tror mer på henne !!
Citera
2021-06-10, 10:12
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Jag tror Lambertz sippade lite på spriten men såg till att E´s glas var fullt hela tiden. Mao hon drack 80% av spriten och hon väger 70% av det Lambertz väger. You do the math, Einstein.
70% av vad Einstein? Du vet inget om vad de drack och det enda man kan vara säker på är att hon skarvar det mesta.
Citera
2021-06-10, 10:29
Medlem
Quods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latinasisthebest
Fattar inte er som tror på äckelgubben GL:s lögner och förtal (efter han överbevisat vilken så kallad moral han har, med bland annat Quick med mera). Är ni så fast i ett kvinnohat eller vad är problemet?

Jag tror inte på ett ord från honom!
Hon låter däremot klar i huvudet och som att hon säger sanningen. Sedan, visst hon är lite ”förstörd” efter att ha umgåtts med svin till män, men det gör bara att jag tror mer på henne!

[Mina redigeringar (rättningar) av din text ovan.]

* Att du tycker han "äckelgubbe" har ingen bäring på dessa händelser. Gäsp.
* Flertalet här är inte "fast i kvinnohat". Flertalet har istället tittat på fakta i målet och kommit fram till att hon är en överbevisad lögnare. Hennes trovärdighet är mycket lägre jämfört hans, och så tycker vi med hjälp av det som framkommit och är verifierbart. Dvs mer än "saker som bara EA sagt".
* EA kanske låter trovärdig om man väljer sida, utan att bry sig om fakta eller sanningen.

latinasisthebest: Varför lade åklagaren ner förundersökningen efter att ha försökt fälla GL? Varför begärde inte EA överprövning av detta beslut?

Istället väljer hon att försöka locka över sådana som dig i en folkets domstol med hjälp av ett extremt vinklat tv-program "Kalla fakta"? Hennes sista halmstrå.

Är det ett sådant rättssystem vi vill ha? TV-program och instagramföljare eller poliser, förundersökningar, åklagare, domstolar?

Jag rekommenderar att du läser på om detta fall innan du klämmer fram fler illaluktande magkänslor.

latinasisthebest: Kan vi enas om att falska anmälningar förstör för riktiga våldtäktsoffer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in