2021-04-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Han är inte så noga med att följa regler. Inte omöjligt att ryggsäcken innehöll primus-kök, kastrull, filterhållare, filter, kaffepulver och en mugg att dricka ur. Kaffet är väldigt viktigt för honom och vi har sett bilder från hans GC-konto när han laborerar med friluftsköket på alla omöjliga och möjliga platser.

Vi vet att han hatar Åsa, så allt i hans ryggsäck kontrolleras noggrant. En färdig termos med vätska får t ex inte följa med in i rättssalen om säkerhetskontrollen fungerar som den ska.

Angående hat, så förlorade en advokat en arm vid en bodelningsförhandling när en arg f d make sprängde sig till döds. https://sverigesradio.se/artikel/6673923

Det låter som något SD skulle kunna göra, var precis nåt sånt trams jag menade. För att få uppmärksamhet och markera avstånd. Som Schürrer med sin pocketbok fast såklart något otillåtet.

Det - eller nåt "spektakulärt bevis" som SD skulle påstå bevisar hans oskuld.
Citera
2021-04-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det hade varit intressant om utredarna hade gjort en rekonstruktion med så många av alla hörda grannar/vittnen som möjligt, inklusive skrikvittnena på andra sidan motorvägen. Dvs. en passande sen kväll med likadana förutsättningar (årstid, väder, vind, trafik) och där vittnena befinner sig på samma plats som de uppgett - så gott som möjligt och som de minns - att de befann sig på mordkvällen (t.ex sovandes, öppna alternativt stängda fönster etc). Sedan låta en (polis)kvinna skrika högt några minuter och därefter göra en koll med de involverade kringboenden. Hur många hörde skriket?

Det är ren flax att ingen hörde skriken om de nu var så ”hjärtskärande” och pågick i minuter.

Om SD valde den här platsen med ”omsorg” så är det en väldigt riskfylld kalkyl.

Tittar man sen på kartan så ska han ta sig förbi några dussintals fönster oavsett riktning för att ta sig hem. Får inte ihop ekvationen kring hans riskanalys inför mordet och val(?) av gärningsplats.
Citera
2021-04-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har ju försvaret haft ett helt år på sig att rota vidare, till skillnad mot förra året då de bara fått delar av FUP lite i taget. Då ligger de lite i bakvatten, mot åklagarens övertag med hela utredningen och ett helt team bakom sig.

Ni har ju åklagaren inte många starka indicier, vilket förstås gör att det blir lättare att så frön av tvivel.

Jag kan dock inte riktigt förstå att varje indicium i ett indiciemål måste vara starkare än i ett mål där man har bindande bevisning.

Jag har sett och hört det du länkar till.

Och visst, som du säger, det finns ju något knasigt i att Lena inte går ut ur bilen när han ber henne, men det är otäckt hur det från ett lugn bara snäpper till. Jag är övertygad om att det är det som skrämde Lena, att hon "känner monstret därinne", men chocken kommer efteråt.

Det fanns ju en bakomliggande historia också (fasiken nu har jag glömt varifrån jag fick vetskap om det, men det var mycket sent i tråden. Och inte minns jag inte heller vad det var exakt, men det var något med present. FUP?).

Min uppfattning är att SD använder den bestraffning han vet är effektivast på Lena när han vill ha kontroll över henne, och då vet han att födelsedagar och närhet betyder enormt för Lena.

Det var så som jag minns det, eller om jag har fått för mig det , ett avtal mellan dom att han skulle hem till henne och äta tårta (typ) och lämna över present för att fira hennes födelsedag.

Men så blev han förbannad över något och straffar henne genom att ta tillbaka löftet. Och det slutar med att de tjafsar. Och hon vill prata klart och han vill att hon går ut.

Det finns flera ställen i FUP (Jag önskar att jag hade gjort en sammanställning) där SD säger att han kommer berätta si och så hur det gick till. Man förstår att han vill få det att framstå som att hon hållit i växelspaken och på så sätt brutit naglarna och sedan har hon snubblat och skadat sig på asfalten. Man kan förstå av hur han lägger upp det att det inte är sanningen. Hon konfronterar honom också med "varför ljög du" i förhör. Han erkänner inte. Lena hävdar aldrig att det var ett grovt våld eller att hon gick ut direkt.

Jag vet inte om det är något som är av vikt i en rättegång, särskilt som att det är viktiga punkter som ännu inte har fått svar.

Hon vet att hon anmält något som inte kanske skulle leda till något, men hon känner, helt riktigt, att här är det ett obehagligt och okontrollerat beteende som visar att han snäpper.

Naturligtvis gör Lena fel genom att inte lämna bilen, och deras kamp är en representation av deras "terrorkamp".

Oj, nu for mina tankar iväg igen.

För att återgå till dina tankar, är det svårt att förstå hur Lena som inte verkar sakna uppvaktning från flera väldigt fina och bra personer, väljer SD. Jag kan verkligen inte se det hon gjorde.

Samtidigt har vi fått glutta in i ögonblick i SDs själ som är skrämmande. Det hade inte Lena fått se i början.

Det är väl det som är så otrevligt, att han på ytan är som en lite skojig kille, som har många vänner och intressen, men inuti finns ett riktigt, riktigt otäckt mörker. Och det var det Lena såg så småningom.

Letsdoit har skrivit några riktigt bra inlägg som visar "the beast inside". På tal om kalla ögon.
Present till A eller inte, det fanns presentpapper i SDs sopor/kompost. Ingen aning om det var samma sort som Lena använde vid sin avbrutna paketinslagning..
Citera
2021-04-07, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hannas man, och pappan till hennes barn (jag vet att dom är bullshit-skilda) har idag traskat in i rättsalen anklagad för mord. Ett mord där hon själv har varit misstänkt i (och fortfarande är inofficiellt)
OCH FITTAN ÄR UTE OCH LETAR BURKAR.!!!!!!!!

Hanna - Finns det verkligen inget annat att fokusera sig på idag???? Typ en mordrättegång !!!!!

Detta visar bara en enda sak för mig. Hannas loggning av burkar är ett sjukt missbruk. Hanna lever för att logga burkar. Det är inte en hobby utan ett tvång. Hon MÅSTE HA sina burkar på samma sätt som en knarkare behöver sina droger.
Och där har vi Motivet till Lenas död.
Hanna sket fullständigt i att Stefan knullade med Lena, för Hanna knullade själv med Sillen. men när Lena tog bort hennes 17 fusk-loggar så fixade inte Hanna det. Hanna bara måste han dom 17 Fuskloggarna så hon fuskar dit dom igen, och Lena raderar såklart dessa 17 Fuskloggar ännu en gång.
Då fattades beslutet att Lena måste bort.
PANG - Därför dödas Lena med just 17 slag i ansiktet.

Hanna är delaktig i mordet på Lena Wesström.

Jag tror tvärtom att detta är en medveten markering. Hon vet mycket väl att folk i denna tråd har koll på hennes geocaching.

Precis som att SD vet att folk har koll på att han var ute och loggade här om dagen, direkt efter att "jag hatar Åsa-lappen" blivit känd.

De markerar att de står över rätten och allt sånt trams. Att de gör som de vill och inte bryr sig om vad folk tycker (vilket de såklart visst gör).

Så tror jag. Men jag må ha fel. Kanske hon bara prokrastinerar och sticker huvudet i sanden.
Citera
2021-04-07, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ibland är det kanske bäst att inte göra rekonstruktioner om det finns risk att de stjälper än hjälper?

Rekonstruktionen när SD åkte runt i bil ihop med två kvinnliga poliser var ju lite lagom bisarr i sammanhanget hans svammel hit och dit om cykelmeck och cykling där på gatorna.
Citera
2021-04-07, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kanske dags för honom att tala om vad han ”vet” och inte hålla på och mala om att det är polisens uppgift att utreda mordet. Han ”vet” ju vem som har gjort det. Åtminstone visste han det tidigt i utredningen, om jag inte missminner mej.

Jaså? Det har jag missat eller glömt.
Citera
2021-04-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är ren flax att ingen hörde skriken om de nu var så ”hjärtskärande” och pågick i minuter.

Om SD valde den här platsen med ”omsorg” så är det en väldigt riskfylld kalkyl.

Tittar man sen på kartan så ska han ta sig förbi några dussintals fönster oavsett riktning för att ta sig hem. Får inte ihop ekvationen kring hans riskanalys inför mordet och val(?) av gärningsplats.

Han behövde inte passera några fönster. Han kunde ha tagit en annan väg. Genom skogen eller motorvägen. Men som den risktagare han är så vet man inte.
Citera
2021-04-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Här kommer lite mer. Men det är tunt i flödet än så länge. Jag saknar nästan klädbeskrivningarna sen förra gången. Nej, det gör jag inte.

Men beskrivningar gällande ansiktsuttryck och dylikt, ser jag gärna att man skriver om.

https://www.na.se/artikel/just-nu-har-inleds-rattegangen-i-hjarstamordet-rapport-fran-platsen-senaste-nytt

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

P7 där SD berättat att han blir sexuellt attraherad av ilska
https://docdro.id/78GdMlp
SD gick in med munskydd, så då kan hans flin inte skådas, tyvärr
Citera
2021-04-07, 12:48
Medlem
Citat:
Rekonstruktionen när SD åkte runt i bil ihop med två kvinnliga poliser var ju lite lagom bisarr i sammanhanget hans svammel hit och dit om cykelmeck och cykling där på gatorna.
Särskilt eftersom han sen kom på att han inte hade cyklat, för så länge kan han inte ha ofixade bromsar, så hanskas han inte med sina saker.
Citera
2021-04-07, 12:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det känns helt sjukt när man ser att Systerh*x har FTF:at en av de tre nya myster som släppts idag. Kanske de har släppts just idag för att inte SD ska ha en chans att ta en FTF och andra ska våga sig ut i terrängen, men HD ser till att ha något att göra när exmaken är vid rättssalen.
FTF:en blir även SD:s sen när de gifter om sig och slår ihop sina GC-konton?

www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fefae160-2b39-45ce-b861-f6f16634c24b

FTF tillsammans med

Citera
2021-04-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han behövde inte passera några fönster. Han kunde ha tagit en annan väg. Genom skogen eller motorvägen. Men som den risktagare han är så vet man inte.

Förstår hur du tänker. Frågan är vilken väg han tog? Det är ju hus här och där i området även om han lyckas åla sig hela vägen ner till Varberga Centrum eller nåt.

https://www.bildtagg.se/bild/t5s6v2a9nspegk3upts3bc
Citera
2021-04-07, 12:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Förstår hur du tänker. Frågan är vilken väg han tog? Det är ju hus här och där i området även om han lyckas åla sig hela vägen ner till Varberga Centrum eller nåt.

https://www.bildtagg.se/bild/t5s6v2a9nspegk3upts3bc

Hur ser det ut med vägbelysning i området tro? Det var riktigt mörkt den tiden så mördaren hade tur där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in