Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
Jag har aldrig påstått att det är OK att slå ihjäl en annan människa!
Jag har inte påstått att det är rätt att mörda. Jag tycker inte att det är OK att misshandla någon ö h t.
De flesta människor märker när man går för långt och behöver backa. LW verkar inte haft förmåga att märka det. Hon går bara på och kräver och hotar. Utan någon hänsyn till någon annan än sig själv. Frågan är hur många andra hon gjorde lika dant emot? Hur många som var på gränsen att bryta ihop p.g.a. hennes "tortyr".
Kan du strukturera det hela lite?
Vilka var det nu du tänker kan vara GM? Någon av hennes ”kända och okända älskare”? Eller deras fruar?
De kända, vilka är det nu då? Hur långt tillbaka i tiden ska man gå?
AL? ML? JS? PN? TT? JD? JJ? KJ tveksamt. JH?
Fler kända? ”Janne” som lämnade henne? Vilka av dessa hade en fru/sambo då de hade relation med LW? De jag har lyssnat på har inte pratat om sin fru/sambo. Det som nämns är ”min fd”, ”efter min separation” etc. Men du kanske vet mer än jag?
Och de okända då? Tror du inte att ”de” skulle ha lämnat avtryck någonstans i något kommunikations-forum? Eller är det ”göteborgaren” du menar, han är åtminstone nämnd i chatt.
Av de (för mig) ”kända” så är alla utom PN hörda under rättegången. PN verkar ha varit på förhör (kanske finns i AB 156, en av de sekretessade bilagorna).
Jag kan inte förstå vilken av de ovan nämnda som skulle vara GM. Ingen av dem verkar ha varit särskilt intresserad av att ha ett fast förhållande med LW, förutom kanske ML då. De flesta verkar ha varit nöjda med den relation de hade med LW. Då LW mördades var en i Umeå (JJ), en med kompis och cacha (JH samt även ML) etc. De verkar dessutom ha vetat att LW hade andra relationer (inte minst med SD) och inte varit särskilt nyfikna på det.
Vem misstänker du? Är det JS? Tyvärr vet vi inget om vad han gjorde förutom att han var hemma och packade, samt att polisen kollat av hans mobil/stegräknare. Om han var på BP och mobilen i hans hem så måste i så fall han ha haft en medhjälpare som vankat omkring lite lagom med mobilen där.
Har du hittat hot från LW till någon av de ovanstående? Att hon pressat dem till att umgås mer med henne? Eller hotat att berätta om förhållandet för (eventuell) fru/sambo?