2021-04-04, 19:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bilderna? Jag har nog bara sett den här bilden på fläcken.

Men precis, tydliga foton ger en tydligare bild av vad detta är för bilder. Men är bilden före eller efter Luminol osv osv.

Min spontana jämförelse är med vredet. Några andra mått ser jag inte på bilden nedan.

Var är fotot med sån där fiffig tejp som de har på stammen vid brottsplatsen t.ex?

https://www.bildtagg.se/bild/xebn9j27pjvyz1fmsm7dr8kd

Men skitsamma, tåget har gått nu vad gäller den här biten. Fläcken är borta för länge sedan.
Ursäkta, bilden. Sensmoralen är dock den samma.

Om den är före eller efter Luminol, att mätsticka saknas kan bero att den är extremt liten.
Det lär väl vara enkelt att utreda med följdfrågor om nu rätten undrar.

Att titta på en tvättmaskin lär vara rätt basic då det är en klassiker att tvätta efter mord.
Den ser ut som att lysa som en skylt i rött neon i FUP och vara stor som ett reglage - vilket jag då undrar iom brottsplattsundersökning, metod att spraya Luminol och innan de ens kan fånga fläcken visuellt.
Citera
2021-04-04, 19:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det finns en dom beslutad hos förvaltningsrätten i Karlstad angående ÖK:s miss med offentlig upphandling, men det har inte med mordet på Len* att göra.
www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/orebrokompaniet-far-bota-for-otillaten-upphandling

Som sagt många gånger tidigare tror jag inte hot om avslöjande av otroheten ensamt ligger till grund för mordet. I arbetet med THOS GT blev LW utfryst av SD, HD och JG. Det grävde nog djupa sår i henne och särskilt som hon slitit med att hjälpa SD ro projektet i hamn när HD var sjukskriven. Plötsligt reste sig HD och tog äran för LW:s arbete vid Release nr 2.

De här s k vuxna människorna betedde sig som omogna rovdjur i sin iver att jaga coins och statistik i touren. Cacher blev förstörda och fuskloggningar av de ansvariga är inte fair play. Det mest magstarka är HD:s tilltag att logga tillbaka de borttagna fuskcacherna efter mordet för att svitstatistiken inte skulle vara bruten touren avslutades. Hemskt!
Tack!
Jag börjar hålla med dig om att det här kanske inte är något att gräva i.
Nästan 3 miljoner för en ljusshow.
Geocacharna är knappast inblandade i den.
Citera
2021-04-04, 19:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ångest kan väl vara ett tecken på att det pyser i tryckkokaren.
Jag tror du satte fingret på vad det är jag ser, att han får smaka på sin egna bittra medicin, för hon gör identiskt vad SD gjort mot henne med LW:

✔️Otrogen inom äktenskapet.

✔️Har roligt och leker med JS, det är burkar, utflykter och hotellnätter.
Hon var avundsjuk på att LW och SD hade roligt.

✔️En superbra vän som lyssnar på vedermödor och svårmod, nån att vara intimt förtrolig med.

✔️ Är på event med JS och låtsas bara vara goda vänner som har roligt, dvs offentligt sett.

✔️ Har SD med sig på Ikea men vill gå in och få stulna kyssar i smyg av JS.

✔️ Håller JS i det fördolda.

✔️ Kör samma argument om att inte vilja såra.

✔️ Ljuger SD full om att JS bara är en vän men ligger med och frestar JS för fullt.

✔️ SD får smaka på ovissheten, att stå bredvid och betrakta nöjesfältet men inte åka med karusellen.
Det är precis så jag också uppfattar det. Men jag tolkar det som att hela hennes beteende är helt styrt av, och inriktat på att få SD att vilja ha henne, och visa det.

Det är inte hon som har kontrollen, det är fortfarande SD, fast det verkar som om hon kör sitt eget race.
Sillen utnyttjades bara, inte för att hon var intresserad av honom, utan för att få SD att reagera.
Citera
2021-04-04, 19:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag har aldrig påstått att det är OK att slå ihjäl en annan människa!
Jag har inte påstått att det är rätt att mörda. Jag tycker inte att det är OK att misshandla någon ö h t.

De flesta människor märker när man går för långt och behöver backa. LW verkar inte haft förmåga att märka det. Hon går bara på och kräver och hotar. Utan någon hänsyn till någon annan än sig själv. Frågan är hur många andra hon gjorde lika dant emot? Hur många som var på gränsen att bryta ihop p.g.a. hennes "tortyr".

Kan du strukturera det hela lite?
Vilka var det nu du tänker kan vara GM? Någon av hennes ”kända och okända älskare”? Eller deras fruar?
De kända, vilka är det nu då? Hur långt tillbaka i tiden ska man gå?
AL? ML? JS? PN? TT? JD? JJ? KJ tveksamt. JH?
Fler kända? ”Janne” som lämnade henne? Vilka av dessa hade en fru/sambo då de hade relation med LW? De jag har lyssnat på har inte pratat om sin fru/sambo. Det som nämns är ”min fd”, ”efter min separation” etc. Men du kanske vet mer än jag?

Och de okända då? Tror du inte att ”de” skulle ha lämnat avtryck någonstans i något kommunikations-forum? Eller är det ”göteborgaren” du menar, han är åtminstone nämnd i chatt.

Av de (för mig) ”kända” så är alla utom PN hörda under rättegången. PN verkar ha varit på förhör (kanske finns i AB 156, en av de sekretessade bilagorna).

Jag kan inte förstå vilken av de ovan nämnda som skulle vara GM. Ingen av dem verkar ha varit särskilt intresserad av att ha ett fast förhållande med LW, förutom kanske ML då. De flesta verkar ha varit nöjda med den relation de hade med LW. Då LW mördades var en i Umeå (JJ), en med kompis och cacha (JH samt även ML) etc. De verkar dessutom ha vetat att LW hade andra relationer (inte minst med SD) och inte varit särskilt nyfikna på det.

Vem misstänker du? Är det JS? Tyvärr vet vi inget om vad han gjorde förutom att han var hemma och packade, samt att polisen kollat av hans mobil/stegräknare. Om han var på BP och mobilen i hans hem så måste i så fall han ha haft en medhjälpare som vankat omkring lite lagom med mobilen där.

Har du hittat hot från LW till någon av de ovanstående? Att hon pressat dem till att umgås mer med henne? Eller hotat att berätta om förhållandet för (eventuell) fru/sambo?
Citera
2021-04-04, 19:19
Medlem
Ingen som sitter på bild-/videomaterial från när SD hittade domkraftsskaftet? Eller länk? Har inte tillgång till NA.
Citera
2021-04-04, 19:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är precis så jag också uppfattar det. Men jag tolkar det som att hela hennes beteende är helt styrt av, och inriktat på att få SD att vilja ha henne, och visa det.

Det är inte hon som har kontrollen, det är fortfarande SD, fast det verkar som om hon kör sitt eget race.
Sillen utnyttjades bara, inte för att hon var intresserad av honom, utan för att få SD att reagera.
Har hon inte kontrollen?

Jag tycker hon uppvisar mycket kontroll från skilsmässa till att hålla SD på halster.
Det är inte han som ska till USA för att återförenas och det är han som får krav på sig dagar innan mordet.

Han har ingen aning vart han har HD så nåt har hon väl lyckats med.
Han suktar och är avundsjuk på henne och JS, ses i förhör från september 2019.

Att det är en strategi eller att han ska få smaka på egen piska tar jag för troligt - parallellt som hon är ute efter honom och att JS blir en bricka i ett spel.
Senast redigerad av develi 2021-04-04 kl. 19:21.
Citera
2021-04-04, 19:33
Medlem
Citat:
Bilderna? Jag har nog bara sett den här bilden på fläcken.

Men precis, tydliga foton ger en tydligare bild av vad detta är för bilder. Men är bilden före eller efter Luminol osv osv.

Min spontana jämförelse är med vredet. Några andra mått ser jag inte på bilden nedan.

Var är fotot med sån där fiffig tejp som de har på stammen vid brottsplatsen t.ex?

https://www.bildtagg.se/bild/xebn9j27pjvyz1fmsm7dr8kd

Men skitsamma, tåget har gått nu vad gäller den här biten. Fläcken är borta för länge sedan.

Att den inte upptäcktes vid den bristfälliga avbrutna husisen första gången beror säkert på att den faktiskt inte fanns där då.
Citera
2021-04-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag läste i nån bilaga i fub att det finns platsdata från 2013.
Från 2013? Varför då? Hade det inte varit bättre att kartlägga 2017/2018?
Citera
2021-04-04, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Absolut vill hon ha reaktion, känna sig sexig och eftertraktad, till sillen nämner hon att beholder? hade kontaktat henne, åh så många karlar som ville ha henne...hon vill få en reaktion från sillen med, som av någon outgrundlig anledning fortsätter att ligga med henne, tills SD släpps? Då känns det inte helt bekvämt längre? Visst var han också gift när han började ha "en stark vänskapsrelation" som HD själv uttrycker det, när hon ska försvara sitt telefonsexande och träffar, då hon var gift..
Citera
2021-04-04, 19:58
Medlem
Citat:
Inte helt omöjligt. En lite mer avancerad analys av fläcken än fota på lite håll och topsa kunde ha gjorts.

Å andra sidan hade den kunnat synas från månen. Rätten med ordförande BL viftar ju ändå bort fläcken i domen.

SD och LW har ju haft ett av sina blodiga satanistsexpartyn där i vanlig ordning. Så sent som nån dag före mordet njuter SD av sex och har blod i halva ansiktet och ner på tröjan.

Och LW i vanlig ordning har inga problem med det. Hon släpar ju runt på den där knullfilten om uttrycket ursäktas.

Det är bättre än gyn tycker hon då. Hon är van att blöda och inget som behövs kollas trots minst sex års blödande.
Vet du hur de ska ta upp frågan om jävsinvändningen mot BL?
Citera
2021-04-04, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Från 2013? Varför då? Hade det inte varit bättre att kartlägga 2017/2018?

Inte enbart 2013, utan från och med...
Citera
2021-04-04, 20:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vet du hur de ska ta upp frågan om jävsinvändningen mot BL?

Men han ska väl inte vara med i HR? (Men det kanske inte är vad saken handlar om...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in