2021-04-07, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är ju klart att Lenas grannar inte hörde skriken! Hon låg ju bakom bullerplanket som ju är avsett att stänga ute ljud.

Såna ”moderna” bullerskydd de satt upp där i metall är väldigt effektiva ja. De har ju motorvägen precis intill så det måste vara bra dämpning där. Men det fattar ju rätten.
Citera
2021-04-07, 12:18
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Tror inte det finns på kartan att han erkänner något som det inte finns konkreta bevis för.
Frågan är om han inte av strategisk skäl skulle försöka hålla HD utanför så han kan ha henne på utsidan för att sköta sina ärenden och befeielsekamp.

Han har säkert något trams i ryggan för att få uppmärksamhet.

Han är inte så noga med att följa regler. Inte omöjligt att ryggsäcken innehöll primus-kök, kastrull, filterhållare, filter, kaffepulver och en mugg att dricka ur. Kaffet är väldigt viktigt för honom och vi har sett bilder från hans GC-konto när han laborerar med friluftsköket på alla omöjliga och möjliga platser.

Vi vet att han hatar Åsa, så allt i hans ryggsäck kontrolleras noggrant. En färdig termos med vätska får t ex inte följa med in i rättssalen om säkerhetskontrollen fungerar som den ska.

Angående hat, så förlorade en advokat en arm vid en bodelningsförhandling när en arg f d make sprängde sig till döds. https://sverigesradio.se/artikel/6673923
Citera
2021-04-07, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Undrar det? Han är kanske inte tvungen att gå igenom den, då han är den åtalade?

Kanske kläder och prylar inför en förmodad ny vända i häktet?
De kanske inte vågar riskera att han ställer till med nåt jävelskap nu mellan förhandlingsdagarna?
Citera
2021-04-07, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Visst är det Eric Fiedler som skriver Live för NA ?
Men det är Christina Eriksson som är reporter, och rapporterar till Eric.

Är detta nån form av skämt eller ???

Eller tittar ni på nån annan Live-rapportering.?
Det är så jag uppfattar det hela... är det då live-rapportering? nej
Citera
2021-04-07, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det känns helt sjukt när man ser att Systerh*x har FTF:at en av de tre nya myster som släppts idag. Kanske de har släppts just idag för att inte SD ska ha en chans att ta en FTF och andra ska våga sig ut i terrängen, men HD ser till att ha något att göra när exmaken är vid rättssalen.
FTF:en blir även SD:s sen när de gifter om sig och slår ihop sina GC-konton?

www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fefae160-2b39-45ce-b861-f6f16634c24b

Hon geocachar när SD sitter i rätten?!
Ja varför inte. Ödets ironi. Helt i linje med hur de funkar.

Sen kan man förstå att det inte är en lång loggtext vilket det annars varit en ”normal” dag.
Citera
2021-04-07, 12:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja de menar att de vittnen som SD kallat (LW grannar) inte hört skriken och därför kan skriken inte ha kommit från gärningsplatsen.

Det hade varit intressant om utredarna hade gjort en rekonstruktion med så många av alla hörda grannar/vittnen som möjligt, inklusive skrikvittnena på andra sidan motorvägen. Dvs. en passande sen kväll med likadana förutsättningar (årstid, väder, vind, trafik) och där vittnena befinner sig på samma plats som de uppgett - så gott som möjligt och som de minns - att de befann sig på mordkvällen (t.ex sovandes, öppna alternativt stängda fönster etc). Sedan låta en (polis)kvinna skrika högt några minuter och därefter göra en koll med de involverade kringboenden. Hur många hörde skriket?
Citera
2021-04-07, 12:23
Medlem
Citat:
Du har blandat ihop cheferna och det kan jag förstå eftersom ingen av dem verkar särskilt begeistrad i SD. Det är chefen för Exac*t (f d Mätcent*r) som har med Vattentornet att göra och har kontor där. Det var han som berättade att SD tog sig in i lokalerna mitt i natten och filmade när han åkte rullskridskor efter han slutat på företaget.

Ja jag tänkte väl att jag blandat ihop. Tack!
Citera
2021-04-07, 12:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det hade varit intressant om utredarna hade gjort en rekonstruktion med så många av alla hörda grannar/vittnen som möjligt, inklusive skrikvittnena på andra sidan motorvägen. Dvs. en passande sen kväll med likadana förutsättningar (årstid, väder, vind, trafik) och där vittnena befinner sig på samma plats som de uppgett - så gott som möjligt och som de minns - att de befann sig på mordkvällen (t.ex sovandes, öppna alternativt stängda fönster etc). Sedan låta en (polis)kvinna skrika högt några minuter och därefter göra en koll med de involverade kringboenden. Hur många hörde skriket?

Ibland är det kanske bäst att inte göra rekonstruktioner om det finns risk att de stjälper än hjälper?
Citera
2021-04-07, 12:30
Medlem
Citat:
Hannas man, och pappan till hennes barn (jag vet att dom är bullshit-skilda) har idag traskat in i rättsalen anklagad för mord. Ett mord där hon själv har varit misstänkt i (och fortfarande är inofficiellt)
OCH FITTAN ÄR UTE OCH LETAR BURKAR.!!!!!!!!

Hanna - Finns det verkligen inget annat att fokusera sig på idag???? Typ en mordrättegång !!!!!

Detta visar bara en enda sak för mig. Hannas loggning av burkar är ett sjukt missbruk. Hanna lever för att logga burkar. Det är inte en hobby utan ett tvång. Hon MÅSTE HA sina burkar på samma sätt som en knarkare behöver sina droger.
Och där har vi Motivet till Lenas död.
Hanna sket fullständigt i att Stefan knullade med Lena, för Hanna knullade själv med Sillen. men när Lena tog bort hennes 17 fusk-loggar så fixade inte Hanna det. Hanna bara måste han dom 17 Fuskloggarna så hon fuskar dit dom igen, och Lena raderar såklart dessa 17 Fuskloggar ännu en gång.
Då fattades beslutet att Lena måste bort.
PANG - Därför dödas Lena med just 17 slag i ansiktet.

Hanna är delaktig i mordet på Lena Wesström.
Det är klart som korvspad, hur i helvete kunde hon frias från misstankar och dessutom få skadestånd för "sitt lidande"?
Citera
2021-04-07, 12:30
Medlem
Citat:
Hannas man, och pappan till hennes barn (jag vet att dom är bullshit-skilda) har idag traskat in i rättsalen anklagad för mord. Ett mord där hon själv har varit misstänkt i (och fortfarande är inofficiellt)
OCH FITTAN ÄR UTE OCH LETAR BURKAR.!!!!!!!!

Hanna - Finns det verkligen inget annat att fokusera sig på idag???? Typ en mordrättegång !!!!!

Detta visar bara en enda sak för mig. Hannas loggning av burkar är ett sjukt missbruk. Hanna lever för att logga burkar. Det är inte en hobby utan ett tvång. Hon MÅSTE HA sina burkar på samma sätt som en knarkare behöver sina droger.
Och där har vi Motivet till Lenas död.
Hanna sket fullständigt i att Stefan knullade med Lena, för Hanna knullade själv med Sillen. men när Lena tog bort hennes 17 fusk-loggar så fixade inte Hanna det. Hanna bara måste han dom 17 Fuskloggarna så hon fuskar dit dom igen, och Lena raderar såklart dessa 17 Fuskloggar ännu en gång.
Då fattades beslutet att Lena måste bort.
PANG - Därför dödas Lena med just 17 slag i ansiktet.

Hanna är delaktig i mordet på Lena Wesström.

Tycker också att det maniska burkletandet verkar sjukligt. A reason for living, liksom.
17 av Lena borttagna fuskloggar kan vara ett motiv till mord. Droppen som fick bägaren att rinna över? Straffet = ett slag per cache?
Citera
2021-04-07, 12:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Det känns helt sjukt när man ser att Systerh*x har FTF:at en av de tre nya myster som släppts idag. Kanske de har släppts just idag för att inte SD ska ha en chans att ta en FTF och andra ska våga sig ut i terrängen, men HD ser till att ha något att göra när exmaken är vid rättssalen.
FTF:en blir även SD:s sen när de gifter om sig och slår ihop sina GC-konton?

www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fefae160-2b39-45ce-b861-f6f16634c24b

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon geocachar när SD sitter i rätten?!
Ja varför inte. Ödets ironi. Helt i linje med hur de funkar.

Sen kan man förstå att det inte är en lång loggtext vilket det annars varit en ”normal” dag.

Även ödets ironi att cachen nästan har samma namn (L*ndby) som den omtalade cachen som mystiskt försvann från LWs loggade cacher häromåret, och sedan dök upp igen i hennes logglista:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-04-07, 12:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Tack för updates

Här kommer lite mer. Men det är tunt i flödet än så länge. Jag saknar nästan klädbeskrivningarna sen förra gången. Nej, det gör jag inte.

Men beskrivningar gällande ansiktsuttryck och dylikt, ser jag gärna att man skriver om.

Citat:
Åklagaren har också visat upp nya bilder. Det är drönarbilder från 14 maj 2020, tagna 23.35 – för att visa hur mört det var vid den tidpunkt då Lena Wesström misstänkt mördats 2018.

https://www.na.se/artikel/just-nu-har-inleds-rattegangen-i-hjarstamordet-rapport-fran-platsen-senaste-nytt

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

P7 där SD berättat att han blir sexuellt attraherad av ilska
https://docdro.id/78GdMlp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in