2021-03-31, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja det är bevis för att ursäkten inte handlade om våldtäkt. Han kan förstås inte be om ursäkt för det, sedan förneka det och dessutom därefter bli släppt ur häktet eftersom det saknas bevis för våldtäkt.

Du menar att han var anklagad för våldtäkt redan då de omtalade sms:n skickades?
Citera
2021-03-31, 18:23
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Du menar att han var anklagad för våldtäkt redan då de omtalade sms:n skickades?

Det skrev jag inte, läs igen!
Citera
2021-03-31, 18:26
Medlem
Citat:
Det skrev jag inte, läs igen!

Jag syftar på detta uttalande

"Uppenbarligen inte eftersom han förnekade våldtäkt från honom. Ursäkten handlar alltså bevisligen inte om det."
Citera
2021-03-31, 18:29
Medlem
Citat:
Nej så behöver det inte vara, hon kan ha utpressat 10 män de senaste 5 åren och fått massor av pengar. Hon lirkade också med GL efter julafton och kände kanske att det inte skulle fungera att utpressa honom och valde därför en anmälan.
Om jag läst tråden korrekt, så "valde" EA att bli i ett väldigt stort behov av ambulans för transport till sjukhus på Annandagen.
Anmälan sköttes av en väninna (läs: medbrottsling), för mig oklart vilken dag anmälan skedde.

PS: Är det inte lika bra att undvika halmdockeproducenttrollet? Inte mata det med det önskade fokusförskjutningsmaterialet?
Senast redigerad av Carinah78 2021-03-31 kl. 18:33.
Citera
2021-03-31, 18:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jag syftar på detta uttalande

"Uppenbarligen inte eftersom han förnekade våldtäkt från honom. Ursäkten handlar alltså bevisligen inte om det."

Okej, vad är det som gör dig förvirrad, droger?

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Om jag läst tråden korrekt, så "valde" EA att bli i ett väldigt stort behov av ambulans för transport till sjukhus på Annandagen.
Anmälan sköttes av en väninna (läs: medbrottsling), för mig oklart vilken dag anmälan skedde.

Jag har inte koll på hennes sjukhusbesök men det ligger helt i linje med hennes plan på att falskanmäla eller utpressa mannen. Hon har lärt sig vilken sorts "bevis" hon behöver skapa för att fixa ett case mot en man.

Rätt genomskinligt dock att kommunicera med "våldtäktsmannen" efteråt och kräva att han lovar att inte ha sex med henne igen. Så agerar garanterat inte en kvinna som blivit våldtagen på riktigt.
Citera
2021-03-31, 18:37
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Okej. Eftersom du påstår att de som skrivt debattartikeln har "totalt fel i sak" är det din sak att motivera din åsikt.

Jag har inte uttryckt någon åsikt om debattartikeln. På vilket sätt har jag då "låtsats som att jag inte förstår" att de har "fel i sak"?

Du upprepar om och om igen att debattartikeln har fel I sak, men som alla kan se kan du inte ge ett enda exempel på vad det är du grundar den åsikten på. Alla förstår ju att du inte ens läst artikeln. Här är länken:

https://www.svd.se/vem-vagar-anmala-ett-sexualbrott

Jag har ingen agenda. Har du?

Då kan du väl länka vetenskapliga texter om den där kopplingen? För jag antar att du har utbildning inom området med tanke på hur tvärsäkert du uttalar dig om människans psyke och om MÄ i synnerhet. Med utbildning menar jag inte någon kurs på gymnasiet. Nej, det har du naturligtvis inte. För om du hade det skulle du ha insett att det är trams att dra de slutsatser du gör om en enskild person utifrån det underlag som finns.

Låt oss istället höra din uppfattning, eftersom du läst artikeln så grundligt och ifrågasätter min bedömning. Jag har ingenting mer att tillägga till den i mina ögon, usla artikeln, som är skriven med ett verklighetsfrånvänt och feminint imperativ. Dvs. totalt fel i sak dels där men framförallt totalt fel i sak gällande Lambertz.

Du verkar dock tycka det är rimligt att Lambertz används som syndabock - när det handlar om en psykiskt sjuk kvinna som systematiskt falskeligen anmäler män för våldtäkt. Det blir spännande att höra din förklaring.

Jag är utbildad och sakkunnig och kan därmed uttala mig säkert.

Du får jättegärna berätta mer om din uppfattning i huvudfrågan. Ser mest att du ifrågasätter detaljer osv. utan att vädra din åsikt, vilket är ett udda beteende. Likt amatroll så vill du hela tiden att folk ska ge dig förklaringar (om självklarheter) och försöker gaslighta för att skifta fokus från huvudfrågan. Som nämnt, det kommer inte att fungera.

Så:
1. Tror du GL är skyldig till våldtäkt?
2. Vad tror du om EA's skuld i det hela?
3. Hur tror du en eventuell rättegång kommer sluta mellan GL och EA? Dvs. en stämning mot EA för förtal och falsk tillvitelse.

Det är även intressant att din historik på flashback bekräftar att du är just en kvinna som har problem i relationer, du är även en tidigare missbrukare av diverse substanser, b.la. Subutex. Samt gått på SSRI i över 5 år enligt dina gamla poster. Tror inte direkt det här är en bra plats för dig att vädra ditt missnöje med livet.

Låt oss återgå till topic.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-31 kl. 19:21.
Citera
2021-03-31, 18:42
Medlem
Citat:
Det jag skrev var definitivt inte att märka ord.
Men det var ju en lätt utväg för dig att skriva så.

Men dina tidigare inlägg syftar till att göra dig dum över olika ordval och ifrågasätta detaljer som inte har värde för att försöka förvirra.
Citera
2021-03-31, 18:54
Medlem
Citat:
[..]
Jag har inte koll på hennes sjukhusbesök men det ligger helt i linje med hennes plan på att falskanmäla eller utpressa mannen. Hon har lärt sig vilken sorts "bevis" hon behöver skapa för att fixa ett case mot en man.

Rätt genomskinligt dock att kommunicera med "våldtäktsmannen" efteråt och kräva att han lovar att inte ha sex med henne igen. Så agerar garanterat inte en kvinna som blivit våldtagen på riktigt.
Inte heller jag har koll på EA:s sjukhusbesök, men om jag rätt minns av trådinfo, så "valde" EA att på Annandagen behöva åka ambulans till psykiatrisk klinik och detta pga ett suicidförsök.
Eller kanske snarare: ett "suicidförsök"?

Om -säger OM!- ambulanstransporten till psyket skedde från GL:s bostad kan jag mycket väl förstå om han textade ångerfulla sms till EA.
Det kan han iofs ha gjort även om suicidförsöket/"suicidförsöket" skedde nån annanstans.

Några väl utvalda sms från GL kan i händerna på en förslagen bedragerska, säg EA, lätt transformeras till att få en annan innebörd än vad de ursprungligen hade.
Citera
2021-03-31, 19:01
Medlem
Kan man se hela presskonferensen någonstans?
Citera
2021-03-31, 19:01
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Inte heller jag har koll på EA:s sjukhusbesök, men om jag rätt minns av trådinfo, så "valde" EA att på Annandagen behöva åka ambulans till psykiatrisk klinik och detta pga ett suicidförsök.
Eller kanske snarare: ett "suicidförsök"?

Om -säger OM!- ambulanstransporten till psyket skedde från GL:s bostad kan jag mycket väl förstå om han textade ångerfulla sms till EA.
Det kan han iofs ha gjort även om suicidförsöket/"suicidförsöket" skedde nån annanstans.

Några väl utvalda sms från GL kan i händerna på en förslagen bedragerska, säg EA, lätt transformeras till att få en annan innebörd än vad de ursprungligen hade.

Ja jag har själv levt med en borderline-tjej och vet därför mycket om det. De är extremt skickliga på att manipulera personer när de kan uppnå personlig vinning av det. Fejkade självmordsförsök ingår i standardrepertoaren när de vill få personer att göra som de vill. En gång efter vår skilsmässa när hon var utomlands kontaktade hon mig från sjukhuset efter ett "självmordsförsök" också, hon behövde pengar då.
Citera
2021-03-31, 19:16
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Kan inte du berätta för oss vad det är i texten som är "plump, naivt och direkt felaktigt "? För du gissar väl inte bara om innehållet.
Återkommer med nåt i stil med "läs själv " kryddat med okvädelser så vet vi att du inte läst texten.

Undertecknarna skriver att händelserna med Lamberz tydligt illustrerar ett generellt problem med tystnadskultur kring metoo osv.

Det gör det inte och det är motbjudande och fel att använda Lambertz och MÄ som ammunition och medel och exempel i en rörelse som generellt har ett klart berättigande.
Citera
2021-03-31, 19:32
Avslutad
En av dom 17 som omnämnts här tidigare är igång i Sydsvenskan, en Wendel, givetvis ska Lambertz anklagas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in