Citat:
Ursprungligen postat av
Sandkaka
Okej. Eftersom du påstår att de som skrivt debattartikeln har "
totalt fel i sak" är det din sak att motivera din åsikt.
Jag har inte uttryckt någon åsikt om debattartikeln. På vilket sätt har jag då "
låtsats som att jag inte förstår" att de har "fel i sak"?
Du upprepar om och om igen att debattartikeln har fel I sak, men som alla kan se kan du inte ge ett enda exempel på vad det är du grundar den åsikten på. Alla förstår ju att du inte ens läst artikeln. Här är länken:
https://www.svd.se/vem-vagar-anmala-ett-sexualbrott
Jag har ingen agenda. Har du?
Då kan du väl länka vetenskapliga texter om den där kopplingen? För jag antar att du har utbildning inom området med tanke på hur tvärsäkert du uttalar dig om människans psyke och om MÄ i synnerhet. Med utbildning menar jag inte någon kurs på gymnasiet. Nej, det har du naturligtvis inte. För om du hade det skulle du ha insett att det är trams att dra de slutsatser du gör om en enskild person utifrån det underlag som finns.
Låt oss istället höra din uppfattning, eftersom du läst artikeln så grundligt och ifrågasätter min bedömning. Jag har ingenting mer att tillägga till den i mina ögon, usla artikeln, som är skriven med ett verklighetsfrånvänt och feminint imperativ. Dvs. totalt fel i sak dels där men framförallt totalt fel i sak gällande Lambertz.
Du verkar dock tycka det är rimligt att Lambertz används som syndabock - när det handlar om en psykiskt sjuk kvinna som systematiskt falskeligen anmäler män för våldtäkt. Det blir spännande att höra din förklaring.
Jag är utbildad och sakkunnig och kan därmed uttala mig säkert.
Du får jättegärna berätta mer om din uppfattning i huvudfrågan. Ser mest att du ifrågasätter detaljer osv. utan att vädra din åsikt, vilket är ett udda beteende. Likt amatroll så vill du hela tiden att folk ska ge dig förklaringar (om självklarheter) och försöker gaslighta för att skifta fokus från huvudfrågan. Som nämnt, det kommer inte att fungera.
Så:
1. Tror du GL är skyldig till våldtäkt?
2. Vad tror du om EA's skuld i det hela?
3. Hur tror du en eventuell rättegång kommer sluta mellan GL och EA? Dvs. en stämning mot EA för förtal och falsk tillvitelse.
Det är även intressant att din historik på flashback bekräftar att du är just en kvinna som har problem i relationer, du är även en tidigare missbrukare av diverse substanser, b.la. Subutex. Samt gått på SSRI i över 5 år enligt dina gamla poster. Tror inte direkt det här är en bra plats för dig att vädra ditt missnöje med livet.
Låt oss återgå till topic.