2021-03-29, 08:51
Medlem
NumeroUnos avatar
Kanske missförstått men är inte förundersökningen offentlig efter att den blivit nedlagd? Går den att läsa någonstans?
Citera
2021-03-29, 08:56
Medlem
Ken Drydens avatar
Centrala aktörer

Två intressanta figurer förekommer ju i den här soppan. Dels pojkvännen/sambon "Mats"/"Markus" och dels väninnan "Lotta". EA hade ju kontakt med dessa under julaftonen via sin mobil.

Vet vi vilka dessa är?

"Lotta" borde man kanske kunna få reda på vem det är, eftersom hon var en av de tre kvinnor som anklagade "krogprofilen" PA för våldtäkt 2017, tillsammans med EA.

Det tycks i varje fall som om "Lotta" inte är den väninna som går under beteckningen AA, och som var aktuell 2018 i samband med åtalet mot DU.

Någon som vet?
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-03-29 kl. 08:58.
Citera
2021-03-29, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NumeroUno
Kanske missförstått men är inte förundersökningen offentlig efter att den blivit nedlagd? Går den att läsa någonstans?

Nej!
Citera
2021-03-29, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Centrala aktörer

Två intressanta figurer förekommer ju i den här soppan. Dels pojkvännen/sambon "Mats"/"Markus" och dels väninnan "Lotta". EA hade ju kontakt med dessa under julaftonen via sin mobil.

Vet vi vilka dessa är?

"Lotta" borde man kanske kunna få reda på vem det är, eftersom hon var en av de tre kvinnor som anklagade "krogprofilen" PA för våldtäkt 2017, tillsammans med EA.

Det tycks i varje fall som om "Lotta" inte är den väninna som går under beteckningen AA, och som var aktuell 2018 i samband med åtalet mot DU.

Någon som vet?

GL har skrivit att det är samma "vittne" i detta mål som i DU:s mål. Så uppenbrligen är det A.A. han menar.
Citera
2021-03-29, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Hon borde polisanmälas för grovt tjänstefel. Vi kan inte ha dessa aktivister i myndigheterna. Att de sitter hos polisen är ännu värre.

Försvarsadvokaten sa i youtube-klippet om EAs förra ärende att en polis hade haft ett samtal med EA. Den 18e var det samtalet, den 19e återställdes EAs telefon, den 20e lämnades hennes telefon in.

Polisen mindes varken tid eller vad det pratade om utan fick gå omväg via domstol för att få telefonlogg!!

Polisens samtal var INTE inspelat. Men loggen kunde visa på att de pratat 20min om jag minns rätt.
Vet inte - men det luktar jävligt illa om denna IK.
Citera
2021-03-29, 09:04
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lalaurie
Om man jämför navlarna är det tydligt att det är olika personer.
Naveln förändras inte, förutom möjligtvis lite av en graviditet.
Det är inte EA i filmen.

Intressant att diskussionen om vem kvinnan är i p-rullen drar så många användare till tråden. Dessa användare verkar annars vara inaktiva i tråden. Letar de överallt efter svenska amatör p-rullar eller har de kopplingar till EA?

Nej, det är möjligt det är en annan kvinna i p-rullen. Filmen är för övrigt inte speciellt upphetsande. Det är ingen känsla i den. Jag kom att tänka på någon som pumpar däcket till sin cykel.

En dubbelgångare till EA är kanske i filmen, kanske hennes enäggstvilling? Vem vet?

Sannolikheten att det finns en kvinna till som inte är enäggstvilling med samma typ av hår, samma ögon, samma hängande blygdläppar, samma höga panna och välvda ögonbryn är mycket låg. Att kvinnan dessutom talar svenska och har uppladdat amatör p-rullen på en amerikansk runksida gör det ännu mer långsökt. Kanske med lika stor sannolikhet som att Jultomten verkligen finns.
Citera
2021-03-29, 09:04
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Försvarsadvokaten sa i youtube-klippet om EAs förra ärende att en polis hade haft ett samtal med EA. Den 18e var det samtalet, den 19e återställdes EAs telefon, den 20e lämnades hennes telefon in.

Polisen mindes varken tid eller vad det pratade om utan fick gå omväg via domstol för att få telefonlogg!!

Polisens samtal var INTE inspelat. Men loggen kunde visa på att de pratat 20min om jag minns rätt.

35 minuter, sjukt länge att inte ha något minne av
Citera
2021-03-29, 09:07
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
GL har skrivit att det är samma "vittne" i detta mål som i DU:s mål. Så uppenbrligen är det A.A. han menar.
Nej, inte alls. Kolla vad han skriver i sin blogg:
Citat:
Hon riggade sin telefon och spelade in vad vi sa utan att tala om det för mig. När hon hade tagit fram de ljudfiler som passade hennes syfte fabriksåterställde hon sin telefon. Detsamma gjorde hon i ett mål för 2 ½ år sedan, där den oskyldigt anklagade satt frihetsberövad i nio månader. Ett år tidigare anklagade hon och en kamrat (samma kamrat som vittnade i förundersökningen mot mig) en man som med hjälp av fotografier kunde visa att anklagelsen var falsk.

I det stycke som jag markerat framgår det att "Lotta" är 1) en av de tre kvinnor som anmälde PA för våldtäkt, och 2) att EA var i kontakt med henne när hon var hos Lambertz.

AA var aktuell i det första fall han nämner, som ägde rum "för 2 1/2 år sedan".
Citera
2021-03-29, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
35 minuter, sjukt länge att inte ha något minne av

Detta för en Polis med som skall minnas, som skall anteckna samtal. ABC.
Hon verkar skyddad på nåt sätt. Varför - det verkar ju upprepas.
Citera
2021-03-29, 09:22
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Personen var inte polis, utan kvinnlig polis.
Citera
2021-03-29, 09:24
Medlem
Motherships avatar
Citat:

Jag vet, mycket intressant vinkel.
Om det är så att det finns personer som ger instruktioner hur folk ska agera för att skydda sig i dessa situationer så är det anmärkningsvärt, för att låna OS´s retorik
Citera
2021-03-29, 09:28
Medlem
Citat:

Inte 100 men undrar om samtalet med support av kvinnlig polis IK som "försvann" var 36 min tom?
Senast redigerad av 90510 2021-03-29 kl. 09:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in