2021-03-28, 21:08
Medlem
Vet inte om denna artikel lagts upp i tråden,sprang på den när jag letade videolänk.
Intressant kartläggning om den organiserade brottsligheten och nätverket bakom drevet mot Ebba Busch.

https://twitter.com/AgnarssonRuben/status/1365615982908231684?s=20
2021-03-28, 21:14
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Esbjörn har sagt att han inte intresserad av mer pengar och har tackat nej till ett bud om mer pengar.

Denna affär var omoraliskt från början och om bara Ebba gjorde som hon lovat och inte försöker tvinga igenom detta köp med sina dyra advokater så hade hon åsamkat människorna runt sig bra mycket mindre smärta.

Hm,, och ändå ville han fundera flera dagar på om han var intresserad av mer pengar
om nu bara Esb hade gjort som han lovade att han kunde träffa henne vilken dag som helst så hade han inte åstadkommit så mycket lidande för sina och sitt ombud heller för den delen
Citat:
Esbjörn sa för en knapp vecka sedan att han inte ville ha någon kontakt med Ebba Busch, utan bara häva affären. Men ändrade sig.

– Jag är beredd att träffa henne vilken dag som helst. Det sägs att jag skulle ha varit övertalad att inte sälja. Men det är fel, jag ska förklara det för henne, sa han i måndags till Expressen
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebbas-plan-sa-ska-hon-vinna-fastighetsbraket-/
Senast redigerad av braattha 2021-03-28 kl. 21:18.
2021-03-28, 21:35
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Här framgår tydligt att föräldrar och ex maken med barn bor i området. De känner väl till bygden och har bott där i flera år.De vill ha fortsatt nära till varann.
Så troligtvis mer än en fastighet vad är problemet?
Är det någon som luskar ut vilket hus och ska utföra dåd?

https://fb.watch/4wyp4-RaPL/
Mer än så, hon är uppväxt där, det är hennes hembygd, "de stenar där barn hon lekt".
2021-03-28, 21:44
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Det finns 3 fastigheter på Marielund 314!
Det finns fyra byggnader på fastigheten Marielund 4:118 varav två bostadshus med adressen Marielund 312 respektive Marielund 314 https://imgur.com/a/oLBWyLK (Källa: Lantmäteriet)
2021-03-28, 22:21
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Samma sak för mig

Kan tyckas så men för att få en uppfattning om vad som diskuteras så är en

Hemlös=en som saknar fast boende, kan vara tillfälligt boende, andra hand, inneboende hos sina föräldrar, hotell, fängelse.mm.

Bostadslös = bor på gatan alt härbärge.

Bra att veta.
2021-03-28, 22:44
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Basta!
Ja basta på du. Det är skönt, jag kanske ska dra på min oxå.

För du menar väll inte Och där med basta, som i punkt slut. För du har ingen som helst makt över vad jag skriver eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Bra och välformolerat!

Jo, det är just den dubbla standarden som förvånar mig här.

Tre, fyra pers sitter och skriver i denna tråd som ett heltidsjobb med mycket övertid, det och vräker ur sig lögner och Esbjörn och personerna runt honom, men att bara ifrågasätta Ebbas beteende är totalt över gränsen för vad som är anständigt.

Med såna följare...
Är inte dubbelmoral något som är typiskt för frireligiösa då? Ledarna är vana att kunna säga vad som helst utan att bli ifrågasatta. Så då verkar vissa köra samma taktik här. Skönt att alla utom deras frireligiösa sektkompisar ser hur det står till. De avslöjar ju sig själva genom att vara så urbota enkelriktade. Och inte ta ansvar för något. Släppa det som inte passar och sen blåsa upp betydelselösa detaljer. Men det är väl så man gör om man vill sopa igen efter någon.

Jo det är sant, det finns de här som verkar ha det som jobb. Ett par gånger har de försagt sig, som i att vi kartlägger. Ibland får jag till och med för mig att det är olika som skriver under dessa användarnamn olika tider på dygnet.

Jag undrar om hen som tvärsäker skrev att Esbjörn har EIPS har fått spöstraff nu.

Med sådana följare eller vänner behöver Ebba inga fiende, de drar henne ner henne i fördärvet. Och de gör det samtidigt som de entusiastiskt klappar händerna och bedyrar att att Ebba har rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag har aldrig hört dig säga ett ont ord om Binninge och hans arbete med Esb försvar, betyder det att du tycker han sköter det exemplariskt
Du har knappast hört ett gott ord om honom heller. Nu var han den Esbjörn valt och då är det bara att gilla läget. Men jag tror alla välkomnar någon annan.
Citat:
Vad det gäller Ångra, så har ju båda rätt att ångra sig, nu är det ju endast Esb som har ångrat sig men vill inte stå för konsekvenserna!
Jo men det syftade ju till att Ebba inte kommer att hålla sitt ord. Det vill säga när hon tittade in i kameran och sa;
-Jag kommer inte att genomföra köpet om Esbjörn verkligen inte vill.
2021-03-28, 23:06
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Oj, det har jag missat! Är Esbjörn en barnmisshandlare?
Som vanligt så tuggar de på om Billinge, det ändlösa tugget tar aldrig slut.

Men kanske du missat detta inlägg som N.Armstark skrev i morse.
Citat:
Jag skulle inte påstå att han är livsstilskriminell, däremot tror jag att han har haft svårt med relationer i hela sitt liv. Han har ett svårt humör och uttrycker sig elakt om andra människor. Han har en lindrig EIPS som gör att han lätt faller i affekt. Det finns även en hel del tecken som tyder på att han har ett lite flexibelt förhållande till sanningen.

Det tillhör till exempel ovanligheterna att man behåller sin lägenhet trots att man har ett förhållande med en livskamrat i 40 år. Den sortens särboförhållande är sällsynt.

Helt fantastiskt och det har fått för lite uppmärksamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, men hur kommer det sig i så fall att Ebba säger att hon och barnen är hemlösa? Det är ju det som är så konstigt.
Eller hur, nästan lite som ett hån mot de som är hemlösa.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om du ska predika
men när ska vi prata om detta.

citat N.Armstark,
Jag skulle inte påstå att han är livsstilskriminell, däremot tror jag att han har haft svårt med relationer i hela sitt liv. Han har ett svårt humör och uttrycker sig elakt om andra människor. Han har en lindrig EIPS som gör att han lätt faller i affekt. Det finns även en hel del tecken som tyder på att han har ett lite flexibelt förhållande till sanningen.

Det tillhör till exempel ovanligheterna att man behåller sin lägenhet trots att man har ett förhållande med en livskamrat i 40 år. Den sortens särboförhållande är sällsynt.

Efter att fått frågor en stund kommer detta.
Citat N.Armstark

Jag har aldrig sagt att Esbjörn har diagnosen EIPS. Jag har sagt att du verkar ha det.

För att till slut försöka sig på att rädda upp situationen med detta
Citat M.Armstark

Det var autocorrect på telefonen som ändrade, jag pratade om Esbjörn och dig.

Jag skulle så gärna vilja prata lite om antagande som görs i första citatet.
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-03-28 kl. 23:16.
2021-03-28, 23:07
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han är inte skriven i Luthagen med det är där han brukar bo. Kanske har han en sambo som han bor ihop med eller så hyr han en bostad i andra hand. Han är lite känd i Uppsala genom sin tidigare fotbollskarriär så det är ingen hemlighet att har ett ställe i Luthagen.
Måste ju vara en minst sagt märklig familj. Tittar man på X:ets familj på 309:an så bor där förutom föräldrarna, deras två barn där den ena är 32 år med sin man. Och sen då Ebbas föräldrar och x:et skrivet där på 314. Nästan som en egen församling! Vill man inte frigöra sig från sina föräldrar och ha ett eget liv? Låter som värsta sekten! Och nu ska Ebba promt ha Esbjörns hus, för att bo nära allesammans. Varför blev hon utköpt från x:et? Varför köpte hon inte ut honom? Låter som hon inte kan ta steget till ett nytt liv. Hur ska hon eller x.et en dag kunna träffa någon annan? Vilken sörja!
2021-03-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Måste ju vara en minst sagt märklig familj. Tittar man på X:ets familj på 309:an så bor där förutom föräldrarna, deras två barn där den ena är 32 år med sin man. Och sen då Ebbas föräldrar och x:et skrivet där på 314. Nästan som en egen församling! Vill man inte frigöra sig från sina föräldrar och ha ett eget liv? Låter som värsta sekten! Och nu ska Ebba promt ha Esbjörns hus, för att bo nära allesammans. Varför blev hon utköpt från x:et? Varför köpte hon inte ut honom? Låter som hon inte kan ta steget till ett nytt liv. Hur ska hon eller x.et en dag kunna träffa någon annan? Vilken sörja!
Det är inte helt ovanligt och nu finns där ju fler hus som sagt var. Samma lilla familjesammanhållning är det hos mamma Sivan som har inte mindre än tre vuxna lunsar inklusive pedofilen skriven på den lilla sommarstugan.
https://www.hitta.se/siv+binninge/%C3%B6rebro/person/dddgssCCC-
2021-03-28, 23:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jo men det syftade ju till att Ebba inte kommer att hålla sitt ord. Det vill säga när hon tittade in i kameran och sa;
-Jag kommer inte att genomföra köpet om Esbjörn verkligen inte vill.

Du glömde resten
citat från expressen:https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Citat:
Kommer du att fortsätta försöka genomdriva affären?

– Om det är så att Esbjörn verkligen inte vill sälja, att han inte är kapabel att fatta egna beslut, kommer jag inte hävda rätt till köpet och försöka fullfölja det.

Sen kom det en tid där hon försökte få kontakt med Esb och han sa även:
citat Expressen:https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebbas-plan-sa-ska-hon-vinna-fastighetsbraket-/

Citat:
Esbjörn sa för en knapp vecka sedan att han inte ville ha någon kontakt med Ebba Busch, utan bara häva affären. Men ändrade sig.

– Jag är beredd att träffa henne vilken dag som helst. Det sägs att jag skulle ha varit övertalad att inte sälja. Men det är fel, jag ska förklara det för henne, sa han i måndags till Expressen
Om Esb hade varit rätt informerad av Binninge så hade affären säkerligen varit utredd innan Inlämnandet till tinget då Esb ej ville medverka på mötet till ett ev bryt utan vände i dörren då dom skulle träffas.
Att EB sen ej kan bryta utan att Esb och hon går igenom vad ett bryt innebär och vem som ska stå för kostnader mm är bara beklagligt att du ej förstår. (och ej heller Esb tydligen)
Att Binninges övertygande om att han ska få ett par miljonen mer bara han spelar deras pipa är bara ett exempel på hur dåligt "juristen" har skött detta.

Indirekt blir det så här: --Esb säger: min värdinna ,generalen och juristen tycker att jag tycker att jag vill bryta.
2021-03-28, 23:19
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Du glömde resten
citat från expressen:https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Sen kom det en tid där hon försökte få kontakt med Esb och han sa även:
citat Expressen:https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebbas-plan-sa-ska-hon-vinna-fastighetsbraket-/

Om Esb hade varit rätt informerad av Binninge så hade affären säkerligen varit utredd innan Inlämnandet till tinget då Esb ej ville medverka på mötet till ett ev bryt utan vände i dörren då dom skulle träffas.
Att EB sen ej kan bryta utan att Esb och hon går igenom vad ett bryt innebär och vem som ska stå för kostnader mm är bara beklagligt att du ej förstår. (och ej heller Esb tydligen)
Att Binninges övertygande om att han ska få ett par miljonen mer bara han spelar deras pipa är bara ett exempel på hur dåligt "juristen" har skött detta.

Indirekt blir det så här: --Esb säger: min värdinna ,generalen och juristen tycker att jag tycker att jag vill bryta.
Vad som är positivt med dig är att du underbygger och utvecklar din kritik. Respekt.
2021-03-28, 23:21
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Som vanligt så tuggar de på om Billinge, det ändlösa tugget tar aldrig slut.

Men kanske du missat detta inlägg som N.Armstark skrev i morse.

Helt fantastiskt och det har fått för lite uppmärksamhet.
Eller hur, nästan lite som ett hån mot de som är hemlösa.
men när ska vi prata om detta.

citat N.Armstark,

Efter att fått frågor en stund kommer detta.
Citat N.Armstark

Jag har aldrig sagt att Esbjörn har diagnosen EIPS. Jag har sagt att du verkar ha det.
För att till slut försöka sig på att rädda upp situationen med detta
Citat M.Armstark

”Det var autocorrect på telefonen som ändrade, jag pratade om Esbjörn och dig

Jag skulle så gärna vilja prata lite om antagande som görs i första citatet.
Det är skamligt hur man kan smutsa ner en äldre herre med sina villfarelser.

Dessutom har de trögt att fatta att Esbjörn har en kognitiv funktionsnedsättning som är den stora anledningen till att det blev som det blev. Ebbaklanen påtalar ju gång på gång att Binninge och CO kört över Esbjörn och styr och ställer över hans huvud. Att de då har så svårt att begripa att Ebba gjorde precis likadant? En människa som är i sin fulla vigör blir inte överkörd på detta vis och det visar med all tydlighet Esbjörns oförmåga att klara dylika situationer. Det visste Ebba mycket väl och det var därför hon fixade med allt, från färdigt kontrakt till värdering. Detta utan att någon annan skulle bli inblandad, mäklare, släkting eller dylikt, som kunde ha varnat Esbjörn. Mycket fult gjort av Ebba.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in