2021-03-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Falsk mantalsskrivning.....?

Helt plötsligt har Esb flyttat upp 1 tr till lgh 1102 istället för gamla 1002.
Därmed är han nu ensam på denna adress, på 1002 "delade" han lgh med 2 andra.
Eller kroknade brf-föreningen på de falska uppgifterna...?

Nya uppgifterna 1102: https://www.merinfo.se/person/Uppsala/Esbjörn-Alvar-Axel-Dedekind-Bolin-1939/bjlta-kmwk
https://www.ratsit.se/19390510-Esbjorn_Alvar_Axel_Dedekind_Bolin_Uppsala/tJ9yPNDQ8guE_9d_28QLjEDtpxYUAv0SRWFqf5UTh_s#granna r
Gamla uppgifterna :https://mrkoll.se/person/Esbjorn-Alvar-Axel-Dedekind-Bolin-UPPSALA/puhQcYfruerAbTAQmpuhQpuhQbTAQmcYfrkyqRaQDYuqkyqRaQ uerA
mrkoll lär väl ändra nästa vecka...

Körde han samma stunt i V-ås också, där han också hade 1002 där 1202 såldes i september...
där förekom en kvinna i samma ålder som Esb som avflyttade, medan 1002 fortfarande saknar boende

Fullmaktsgeneralen skrev antagligen fel lägenhetsnummer när hon tvångsförflyttade Esb till Uppsala. De två ungdomarna som bor i lgh 1002 har förmodligen tröttnat på att ha en felaktigt skriven 81-åring i sin lägenhet och klagat på detta.

Det är lite underligt att det ännu inte är någon skriven i Esbs gamla lägenhet i Västerås. Om den var i behov av att renoveras borde det vara klart vid det här laget. En annan anledning kan dock vara att det bor någon där som har skyddade uppgifter. Kanske någon av fullmaktsgeneralens skyddslingar?
2021-03-28, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Återigen, saknar ni all form av självinsikt människa?

Att du diagnostiserad Esbjörn med EIPS måste ju vara högst relevant för fastighetsaffären. Varför har vi annars lagt så mycket tid på hans demens?

Så låt oss utveckla Esbjörns EIPS(=en ny benämning på borderline/ manodeprisiv-person)

Det är du som har lagt ner mycket tid på hans påstådda demens. Han är inte dement, läs Barry Karlssons utredning, där finns hans diagnos: 331.83 Lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Varför måste du klistra på honom fler?
2021-03-28, 14:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag är inte särskilt upprörd. Du försöker undvika trådämnet genom att vara provokativ i dina inlägg. Jag håller mig gärna till fastighetsaffären och vad som till exempel orsakade att Esbjörn först valde att sälja sitt hus och sedan ångra det. Jag tror att han har svårt att hålla sig till sanningen. Jag tror att det fanns en plan att skriva på avtalet och sedan försöka pressa upp priset ytterligare genom den mediala utpressning som sedan genomfördes. Jag tror att ångern var en del av en planering som gjordes av Esbjörnligan så fort man insåg att en kändis visade intresse för fastigheten.

Tror att han ville sälja enligt vad som disluterades i byn.
Sen kom andra aktörer hem och upptäckte att Esb hade skrivit på och då kom det fram vem och iom det utpressning till värdet som diskuterades över matbordet i familjen med mannen och sonen.
Därav planeringen via Faceb. och vissa andra som var i inre ringen.
2021-03-28, 14:28
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Det är du som har lagt ner mycket tid på hans påstådda demens. Han är inte dement, läs Barry Karlssons utredning, där finns hans diagnos: 331.83 Lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Varför måste du klistra på honom fler?
Men det gör ju du oxå.
Låt oss nu fördjupa oss i Esbjörns EIPS
2021-03-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tror att han ville sälja enligt vad som disluterades i byn.
Sen kom andra aktörer hem och upptäckte att Esb hade skrivit på och då kom det fram vem och iom det utpressning till värdet som diskuterades över matbordet i familjen med mannen och sonen.
Därav planeringen via Faceb. och vissa andra som var i inre ringen.
Någon av de tidigare spekulanterna som kontaktades av Esbjörn före han skrev avtal med EB borde träda fram. Då köper jag resonemanget att han ångrade sig efter detta. Fram till dess håller jag öppet möjligheten att han hade bestämt sig för att ångra sig redan när han skrev under. Jag litar inte ett dugg på gänget i RO, de har värre brott gemensamt än utpressning.
2021-03-28, 14:37
Medlem
Att Brännström är involverad med pedofilen vet vi sedan länge men via pedofilens Facebook framkommer också flerårig kontakt med socialdemokraten Paul
Ronge. Ronge som förtalade och sågade Ebba vid fotknölarna enbart på uppgifter från kompis pedofilen. Man mår illa!

https://www.facebook.com/1406961290/posts/10215520481670966/?d=n

https://tv4.se/artikel/3H9iZKCK6fNwrgJhKafk9F/aer-huset-viktigare-aen-att-vara-partiledare
2021-03-28, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Att Brännström är involverad med pedofilen vet vi sedan länge men via pedofilens Facebook framkommer också flerårig kontakt med socialdemokraten Paul
Ronge. Ronge som förtalade och sågade Ebba vid fotknölarna enbart på uppgifter från kompis pedofilen. Man mår illa!

https://www.facebook.com/1406961290/posts/10215520481670966/?d=n

https://tv4.se/artikel/3H9iZKCK6fNwrgJhKafk9F/aer-huset-viktigare-aen-att-vara-partiledare
Paul Ronge skriver om utpressning:
Jag har själv fått direktinformation om att en så kallad kändis hotats med utpressning. Om han inte betalade en stor summa för en påstådd sexuell kränkning så skulle personen gå till media.
Fungerar det att felaktigt anklaga någon för sexuell kränkning så går det givetvis också för ett fastighetsköp. Det gäller bara att skapa en lögn om en släktgård och en lite snäll och gaggig farbror som råkade skriva på av misstag.
2021-03-28, 14:49
Medlem
Citat:
Paul Ronge skriver om utpressning:
Jag har själv fått direktinformation om att en så kallad kändis hotats med utpressning. Om han inte betalade en stor summa för en påstådd sexuell kränkning så skulle personen gå till media.
Fungerar det att felaktigt anklaga någon för sexuell kränkning så går det givetvis också för ett fastighetsköp. Det gäller bara att skapa en lögn om en släktgård och en lite snäll och gaggig farbror som råkade skriva på av misstag.
Intressant ,så klart går det även framföra hot mot Esbjörn i Ebbas namn precis som det gick att skicka in polisanmälan i Esbjörns namn.Binninge är kapabel till mycket.
2021-03-28, 15:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Men nu får du väl släppa din fixering kring MarryBlunt. Är du förälskad i henne?
Förövrigt visst jag vad jag postade. Men jag tycker trotts att de ökar någon tiondel att de ligger farligt nära 4%spärren.

Men det är okey, vi har redan förut konstaterat att du anser det ställt bortom all rimlig tvivel att denna husaffär kan påverka förtroendet för Ebba.
Och jag ser det som högst troligt att det kommer att göra det. I synnerhet om Ebba väljer att omge sig av dyrkande Ja-sägare.

Men hur det till syven och sist kommer att bli får, vi inte reda på fören hösten 2022, så för min del är det helt okey om att vi enas om att vi är oense.

Du har upprepade gånger gett uttryck för att du inte vill ha mina kommentarer, men upphör själv inte att kommentera mina inlägg med helt galna påståenden. Återigen ett sanslöst korkat agerade .

Du påstod när du länkade till undersökningen att KD backar, men undersökningen visar motsatsen. Återigen rena lögner från din sida.
2021-03-28, 15:47
Medlem
Citat:
Det du kallar för lögn är diskuterat otaliga gånger i tråden. Det är fakta att det var ett möte inbokat för att diskutera detta. Det är bevisat att Esbjörn vände i dörren och vägrade delta. Det finns dokumenterat att EB skickade brev till Esbjörn att han skulle kontakta henne för att det annars inte skulle finnas något annat alternativ än en rättstvist. Esbjörn kontaktade inte EB utan drog igång en mediacirkus med Binninge för att förtala henne istället.

”Släktgården” blev en nyhet i media före rättsprocessen inleddes och givetvis finns det ingen anledning att förhandla mer i det läget när någon är ute efter att misskreditera och förtala via media. Det är inte så man gör om man är seriöst ute efter en lösning.

Jag tror aldrig att man har varit ute efter att köpet ska gå tillbaka, motivet har hela tiden varit ekonomiskt. Man ville få mer pengar och misslyckades. Nu återstår bara att samla ihop spillrorna av den genomusla plan som Majkgård, Pernroth Lüllmaa och Johann Binninge sålde till Esbjörn. De drar sig ur och kvar sitter Esbjörn med Svarte Petter och ett nytt ombud som ska försöka reparera skadan de ställt till med. Det ska bli intressant att se vilken koppling det nya ombudet har till Rättssäkerhetsorganisationen. Det skulle förvåna mig stort om det inte finns ett samband.

Esbjörn har sagt att han inte intresserad av mer pengar och har tackat nej till ett bud om mer pengar.

Denna affär var omoraliskt från början och om bara Ebba gjorde som hon lovat och inte försöker tvinga igenom detta köp med sina dyra advokater så hade hon åsamkat människorna runt sig bra mycket mindre smärta.
2021-03-28, 15:47
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Hon representerar Uppsala och är därför av födsel och ohejdad vana fortfarande skriven där Övernattningslägenhet i Stockholm som andra politiker. Du skriver ofta utan kunskap!!
Jag tror inte man får vara mantalsskriven av födsel och ohejdad vana. Jag tror regeln är att man ska vara skriven där man tillbringar merparten av sin dygnsvila.
2021-03-28, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Esbjörn har sagt att han inte intresserad av mer pengar och har tackat nej till ett bud om mer pengar.

Denna affär var omoraliskt från början och om bara Ebba gjorde som hon lovat och inte försöker tvinga igenom detta köp med sina dyra advokater så hade hon åsamkat människorna runt sig bra mycket mindre smärta.
Tror du att EB har en dyrare advokat än Esbjörn?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in