2021-03-22, 10:27
Medlem
I en av domarna står att kvinnan ”lider av en allvarlig psykisk störning” och att hon har ett ”oundgängligt behov av psykiatrisk vård”. Det var chefsöverläkaren vid en socialpsykiatrisk enhet som slog larm och begärde tvångsvård av kvinnan.

I domen från Förvaltningsrätten i Stockholm kommer man fram till att det inte räcker med öppenvård utan kvinnan blir tvångsintagen. Senast hon skrevs ut från tvångsvård var i maj 2013.
Citera
2021-03-22, 10:30
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
I en av domarna står att kvinnan ”lider av en allvarlig psykisk störning” och att hon har ett ”oundgängligt behov av psykiatrisk vård”. Det var chefsöverläkaren vid en socialpsykiatrisk enhet som slog larm och begärde tvångsvård av kvinnan.

I domen från Förvaltningsrätten i Stockholm kommer man fram till att det inte räcker med öppenvård utan kvinnan blir tvångsintagen. Senast hon skrevs ut från tvångsvård var i maj 2013.
Vad är hon dömd för?
Citera
2021-03-22, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Vad är hon dömd för?
Flertalet i tråden har sagt att hon led av svår anorexia runt 2012 och gissat LPT troligen handlat om det. Inget bekräftat, men det framstod som sannolikt (i mina ögon).
Citera
2021-03-22, 10:34
Medlem
Betraktelse över Göran Lambertz när det ven över öronen 2007. Skvaller om Göran Lambertz.

-Synd att slösa bort, säger Göran Lambertz och halsar ur den stående

(FB) Skvaller om Göran Lambertz?

Att han dricker så att han inte kan hålla pitten i styr är uppenbart. Kanske GL tog till flaskan inför pension och fruns död 2018. I salig Borgström hade han iaf, en (onykter) kompis som inte spottade i glaset enl, GW.
Senast redigerad av 90510 2021-03-22 kl. 10:38.
Citera
2021-03-22, 10:36
Medlem
Citat:

Kände Lambertz till detta när han våldtog henne? Visste han om att hon hade psykiska problem, och var utsatt efter andra märkliga omständigheter i sitt liv? Vad visste han som gjorde att han lekte pappa och doktor med henne?
Citera
2021-03-22, 10:37
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abovesuspicion
Flertalet i tråden har sagt att hon led av svår anorexia runt 2012 och gissat LPT troligen handlat om det. Inget bekräftat, men det framstod som sannolikt (i mina ögon).

Det är en spekulation, och det är inte "flertalet" som sagt det, utan spekulationen kommer ursprungligen från mig -- så jag borde veta Spekulationen baseras på vissa saker som jag snokat reda på men tyvärr inte kan posta här.
Citera
2021-03-22, 10:40
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Kände Lambertz till detta när han våldtog henne? Visste han om att hon hade psykiska problem, och var utsatt efter andra märkliga omständigheter i sitt liv? Vad visste han som gjorde att han lekte pappa och doktor med henne?
Ja, hon är tillräckligt störd för att inte kunna dölja det eller ens vilja göra det. Hon har säkert berättat.
Citera
2021-03-22, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det är en spekulation, och det är inte "flertalet" som sagt det, utan spekulationen kommer ursprungligen från mig -- så jag borde veta Spekulationen baseras på vissa saker som jag snokat reda på men tyvärr inte kan posta här.
Haha ok! Tyckte det var fler än bara du dock? Men med OP för den (som det verkar, välunderbyggda) spekulationen närvarande, så jag drar mig tillbaka
Citera
2021-03-22, 10:47
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
LAMBERTZ-KVINNAN TVÅNGSINTAGEN PÅ PSYKET
"Nu kommer nya chockande detaljer om juridikstudenten som anklagar Göran Lambertz för våldtäkt.
Stoppa Pressarna kan avslöja att Lambertz-kvinnan vid flera tillfällen dömts till sluten psykiatrisk tvångsvård.
Domarna slår fast att hon lider av en allvarlig psykisk störning."

Hoppsan. Då fick vi det svart på vitt. Att kvinnan är svårt störd. Det var ju en och annan fittriddare i tråden som ifrågasatte oss som tidigt konstaterade det.
Citera
2021-03-22, 10:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Sannolikt inte. Han har inte heller våldtagit någon. Han visste antagligen bara om att hon hade anmält någon för våldtäkt, som blivit frikänd & att det nu var en process igång angående förtal.

Det är ju inte så att Lambertz har tillgång till någon generell terminal där han kan plocka fram journaluppgifter & liknande.

Lambertz har tidigare uttalat sig om att det inte skall vara olagligt att, utan bevis eller dom, peka ut någon som våldtäktsman. Man skall nämligen alltid lita på vad kvinnor säger.
Nu fick han tillfälle att hjälpa till. På ett något mer omfattande vis än vad han hade föreställt sig.

Han kan gott ha det, men att han skulle vara skyldig till våldtäkt tror jag inte en sekund på.
Citera
2021-03-22, 10:48
Medlem
antoneriks avatar
https://www.friatider.se/lambertzkvinna-klippte-bort-samtycket-ur-ljudfil-som-skulle-bevisa-valdtakt

Efter att ha läst artikeln dyker några frågor upp.

Varför spelar man in ett samlag på sin mobiltelefon? Jag kan inte komma på en enda rationell anledning att göra det.

Om Göran Lambertz är skyldig har han valt rätt offer. Hennes historik med redigerade ljudinspelningar talar inte till hennes fördel.

Undrar om hon verkligen är mentalt förberedd på den mediala skitstorm som öser över henne när hon anmäler GL?
Citera
2021-03-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Om hon nu studerar juridik, tror ni då att hon någonsin kommer att få något jobb inom det området? Om hon inte är studerande just nu, hur försörjer hon sig då? Var bor hon just nu? Ja det är väl sekretess på allt det här förstås, så det får man inte veta. Nästan ingen idé att hålla på och läsa fb. Forum. Man får ändå inte veta det mest vesäntliga.Om jag skulle få gissa så tror jag att hon är så bostadslös som hon kan bli. Hon skulle behöv en raket i arslet så att hon börjar jobba och leva som anständiga människor.
Lambertz har jag tyckt synd om, men jag känner idag att jag skiter i honom också.

Hon har redan fullt sjå (jobb) då hennes intresse för juridik inskränker sig i ett perverst behov att sätta dit män för våldtäkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in