2021-03-20, 12:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Vilken typ menar du att hon är?
Det kvittar väl vilken typ av kvinna hon är just i det avseendet. För dessa "incels" du dillar om har givetvis ingen erfarenhet av kvinnor överhuvudtaget.
Citera
2021-03-20, 12:56
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Vilken typ menar du att hon är?
Hon är typen som jag skulle karakterisera som snygg, attraktiv, förförisk och livsfarlig borderlinebrud. Har du positiv erfarenhet av den sortens kvinna eller tror du inte på dem som upplevt relationer med sådana "personligheter"?
De är för övrigt en våt dröm för "incels".
Citera
2021-03-20, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Hon är typen som jag skulle karakterisera som snygg, attraktiv, förförisk och livsfarlig borderlinebrud. Har du positiv erfarenhet av den sortens kvinna eller tror du inte på dem som upplevt relationer med sådana "personligheter"?
De är för övrigt en våt dröm för "incels".

Vad får dig att karakterisera henne som"förförisk och livsfarlig borderlinebrud"?
Citera
2021-03-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Sen att hon bara gav in just den delen som stödjer hennes påståenden och att hon bara råkade av slump klippa precis när ljudfilen visar någonting helt annat är givetvis ingen slump.
.

Du har uppenbarligen inte tagit in vad jag faktiskt skrev.
Men oavsett, du som vet allt om hur hon tänkte och hennes motiv:
Varför lämnade hon in den nya mobilen med hela inspelningen på 16 dagar efter att hon gjorde polisanmälan?
Citera
2021-03-20, 13:09
Medlem
Provokatörs avatar
Åklagaren har skaffat sig ett mycket delikat ärende, det är inte helt osannolikt att hon kommer sjukskriva sig inom kort.

Inte en stavelse får bli fel allt kommer att nagelfaras in absurdum. Får vi se en stämningsansökan så lär den vara helt fri från handskrivna anteckningar författade av åklagaren.

Inte ens om det inte leder till åtal kommer detta att grävas ned, GL kommer att publicera all dokumentation han kommer över oavsett. Så bli inte besvikna även om ärendet läggs ned.

Alla till buds stående överprövningar kommer att utnyttjas, ingen ska komma undan denna gång. GL har större vana än dom flesta att offentligt tvätta sin och andras byk.

Spännande.

/Provokatör
Citera
2021-03-20, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Man ber väl inte om ursäkt om hon var med på det.
Det kan nog tolkas som ett ett visst medgivande om han bad om ursäkt för att hon inte var med på det. Det är sannolikt det som avgjort häktning på sannolika skäl.
Citera
2021-03-20, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag är lite förvånad över att MÄ och vittnet inte "frös till is" när våltäkten/eller pluralis ägde rum. Däravvek de från manus.

Handboken var på Engelska och ” frös till is” fanns inte med i litteraturen.
Citera
2021-03-20, 13:13
Medlem
Zoneinopiums avatar
Fick hon kalla fötter och började ångra sig? "Hellre ett offer än en hora"
Citera
2021-03-20, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Åklagaren har skaffat sig ett mycket delikat ärende, det är inte helt osannolikt att hon kommer sjukskriva sig inom kort.

Inte en stavelse får bli fel allt kommer att nagelfaras in absurdum. Får vi se en stämningsansökan så lär den vara helt fri från handskrivna anteckningar författade av åklagaren.

Inte ens om det inte leder till åtal kommer detta att grävas ned, GL kommer att publicera all dokumentation han kommer över oavsett. Så bli inte besvikna även om ärendet läggs ned.

Alla till buds stående överprövningar kommer att utnyttjas, ingen ska komma undan denna gång. GL har större vana än dom flesta att offentligt tvätta sin och andras byk.

Spännande.

/Provokatör
Göran äär cool.
Om han ovanpå detta får del av "brottsoffrets" hela familjehistorik, plus hennes "nätverkskontakter" . Så kan lyckan straxt bli total!

Popcorn och bubbel fram....
Citera
2021-03-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag har nu pratat med två män som båda träffat på damen ifråga på Stureplan, herrarna närmar sig 60 och ser väl inte ut att vara några hunkar längre men dom klär sig snyggt, kan föra sig är framgångsrika och har makt. På nån förortskrog skulle inte ens en frånskild trebarnsmorsa prata med dom.

Men makt är sexigt, Henry Kissinger sa:
Makt är den starkaste kärleksstimulansen. Maktmedvetenhet är nästan en sexuell känsla
Och Henry kan väl ingen anklaga för att vara någon 10-poängare.

Nåja, dessa herrar är sin ålder till trots relativt framgångsrika hos yngre damer och behöver inte stå ensamma länge vid bardisken innan det dyker upp nån yngre brud som pendlar mellan Dubai och Stockholm. Säger en kvinna att hon brukar åka till Dubai i affärer är det i princip samma sak som att hon säger rakt ut att hon är en hora.

Dessa män är pga sin ålder dock utrustade med ett gott omdöme och deras 'gold digger-radar' fungerar utmärkt.

När jag frågar herre nummer ett om henne så kommer svaret direkt (han visste inte att hon var MÄ): Nån juristbrud som verkar vara psyko.

Herre nummer två: Jag var ute med två polare (jämnåriga) när jag gick till baren för att beställa, då kommer hon fram till mig och jag märker direkt att hon typ börjar stöta och flirta med mig. Jag pratade artigt med henne men hennes överdrivna uppmärksamhet gjorde mig obekväm. Efter ett tag återvände jag till mitt sällskap. Mina polare som sett henne tyckte jag var helt dum i huvudet som inte stod kvar vid damen, 'du hade ju halva inne'. Idag är jag mycket glad över att jag inte involverade mig mer i henne.

Min bedömning är att GL's 'psyko-radar' inte fungerar, inte vad gäller Quick och inte heller nu.

/Provokatör
GLs emotionella omognad har nog legat i träda (i ett långt äktenskap och ) i en överdriven intellektuell överbyggnad..
Anmäkningsvärt oerfaret att låta sig luras in med pitten i pinuppan EA.
Citera
2021-03-20, 13:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Det kan nog tolkas som ett ett visst medgivande om han bad om ursäkt för att hon inte var med på det. Det är sannolikt det som avgjort häktning på sannolika skäl.

Fast man kan ju be om ursäkt för en situation ändå, fast man själv uppfattade det som en normal situaton. Speciellt om personen ringer senare (inom närtid) och menar att den mår "jättedåligt", fick åka till akuten (några dagar efter) och fick en spricka i vristen.....

Man kan ju ursäkta sig för att den andra säger att den "mår dåligt", bara för att vara ett slags stöd, fast man egentligen inte gjort något.

Speciellt om den andra verkar psykiskt instabil, man vill ju liksom hjälpa den andra till att må bättre....om då den "sjuka" får höra en ursäkt kanske den lugnar ner sig i sitt överdrivna tillstånd.

Min spekulation!
Citera
2021-03-20, 13:37
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Om det hela är en honey trap så finns det nog fler personer bakom den fällan, inte bara en borderlinetjej, det ligger något större bakom det här och Lambertz sitter på saker han kan avslöja, men så har andra mäktiga krokar på honom... så detta är något slags slutspel a la smutsigare variant på Geijer-härva tror jag, GL väljs ut som syndabock för att han är pensionär. Resten av de inblandade har mer att förlora
Detta är vad jag tror
EA har säkert någon bekant som håller henne om ryggen. Kvinnor kan vara förslagna men de opererar ogärna helt ensamma.

Tror inte att det är någon omfattande konspiration som ligger bakom, så viktig är inte GL längre.
En förslagen kvinna som inte vill jobba 8 till 5 har hittat ett alternativt sätt att försörja sig.
Parasitira på pojkvänner och tillfälliga kontakter.
Lägg till lite utpressning, bedrägeri och våldtäktsanmälan på det så hakar hon sig fram.
Hon sitter uppenbarligen på en "förmögenhet",
Vacker och farlig kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in