2021-03-18, 23:00
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Haha då får väl brudarna ge fan i att plåta sig nakna och åka jorden runt då. Det är ju fotografernas jobb att plåta och sälja bilder till porrtidningarna. Deras inkomst

Sant

Sen glömde du hur många trasiga tjejer som betalar sin resa med oskyldiga foton t ex.

Någon ser mig etc.....
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-03-18 kl. 23:03.
Citera
2021-03-18, 23:04
Medlem
Beatriceaurores avatar
GL måste ha känt till denna kvinnas avancerade problematik. Ändå ger han sig in i hennes farliga getingbo. Han bör rimligen själv ha någon liknande störning.

Varning till alla män här:
Stöter ni på en borderlinekvinna, Spring allt vad ni orkar, spring för livet!
Jag talar av (indirekt) erfarenhet. Manipulationsskickligheten hos dessa kvinnor kan vara extrem. De är av någon anledning ofta attraktiva, vackra, de har, eller spelar att de har, mycket stor sexuell aptit, men är "utsatta, sköra och hjälplösa". Hotar gärna med självmord, får er att vilja bryta nacken av er för att "rädda" henne.
Se upp grabbar!
Citera
2021-03-18, 23:05
Medlem
såg hennes fb nu, kollade på vilka som gillat hennes bakgrubds bild, Fanns två tjejer som jag vet e totala psykfall och uppmärksamhets torskar, plus bara massa olika äldre män . lol.... fanns någon halv kändis me, men detta säger bara mer om henne
Citera
2021-03-18, 23:09
Medlem
contractorians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Jag är med dig i nästan allt du skriver. Men såklart måste både hon och mördare ta ansvar för och konsekvenser av sina handlingar, annars funkar inte samhället.
Om en person går och anmäler någon medvetet för att skada även om en våldtäkt inte begåtts, dvs mot en oskyldig person, vem tar då ansvar för det liv denne person raserar genom att göra detta? Personen som anmälde? Nej, det kommer aldrig hända. Ingen tar det ansvaret.

Blir man misstänkt för detta - är livet som man byggt upp helt kört, utan pardon. Är man offentlig person är det ännu hårdare. Den som anmäler felaktigt får inte samma behandling och behöver således inte ta samma konsekvenser. Detta är orsakad skada som aldrig kan repareras.

Jag ser en viss lutning i tråden precis som du, att det fokuseras på kvinnans skuld, och jag väntar hellre på utredningar och förhandlingar i domstol innan jag bildar mig en uppfattning och eventuellt delar med mig av den. Men det står helt klart för mig, att du med dina texter i tråden begår samma misstag som du kritiserar, fast till fördel för den andra parten.
Citera
2021-03-18, 23:10
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Lag finns. Bevisning kan variera. Du lär behöva kontrakt.

Dina inlägg känns förvirrade.

Inför lagen är vi lika. Kontrakt har inget med det att göra i brottsmål.

Men som jag skrev tidigare.... allt hänger på de omständigheter som tolkas och avgörs. Ibland blir det fel. Det kan bli fel i detta fall också
Citera
2021-03-18, 23:14
Medlem
kristallklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartvejder
Så resonerar man om man lever i total självförnekelse. Ett av Svenska samhällets största problem är att många, kanske de flesta, försöker intala sig själv att dom "känner rätt" och förtränger alla känslor som inte passar in det historiskt Lutherska- och nu feministsamhällets allt trängre lilla låda. Masspsykosen är ett faktum och graden av hjärntvätt påminner allt mer om hjärntvätt via religion. Har bott utomlands i många år och följt hur denna utveckling blivit alltmer absurd. Det är ingen slump att Sverige har bland världens högsta förbrukning av antidepressiva substanser.

Skitsnack. Jag har haft flera tjejer som varit "på glid" sovandes på min soffa. Många gånger har jag tagit hand om fulla tjejer som varit för unga. Jag har rentav haft en sorts besynnerliga, platonska, relationer med ett par tjejer som varit lite för unga. Dock tydligt i vänskapszonen, men kanske ändå med en ton i sig. Många år av fylla och knark och rövarliv och ALDRIG att jag tillåtit mig att ens tänka på dessa tjejer sexuellt. Det mörkret vill jag inte lägga över min självbild. Det är inte jag. Jag sneglar inte ens på deras tuttar om de somnat. Jag skulle inte heller kunna se mig själv truga efter sex. Skämskudde på den liksom. Jag njuter möjligen lite över min egna grundmurade moral, det kan jag erkänna. Och det är en okej känsla. Alla män är inte avtrubbade mongoloider med inlevelsesvårigheter, även om det kan framstå så här på FB. I min värld är Göran Lambertz depraverad.
Citera
2021-03-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av contractorian
Om en person går och anmäler någon medvetet för att skada även om en våldtäkt inte begåtts, dvs mot en oskyldig person, vem tar då ansvar för det liv denne person raserar genom att göra detta? .

Vi är helt överens om att det inte är ok att anmäla någon för att skada om man är medveten om att ingen våldtäkt har begåtts.
Citera
2021-03-18, 23:16
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av contractorian
Om en person går och anmäler någon medvetet för att skada även om en våldtäkt inte begåtts, dvs mot en oskyldig person, vem tar då ansvar för det liv denne person raserar genom att göra detta? Personen som anmälde? Nej, det kommer aldrig hända. Ingen tar det ansvaret.

Blir man misstänkt för detta - är livet som man byggt upp helt kört, utan pardon. Är man offentlig person är det ännu hårdare. Den som anmäler felaktigt får inte samma behandling och behöver således inte ta samma konsekvenser. Detta är orsakad skada som aldrig kan repareras.

Jag ser en viss lutning i tråden precis som du, att det fokuseras på kvinnans skuld, och jag väntar hellre på utredningar och förhandlingar i domstol innan jag bildar mig en uppfattning och eventuellt delar med mig av den. Men det står helt klart för mig, att du med dina texter i tråden begår samma misstag som du kritiserar, fast till fördel för den andra parten.

Det finns extremt mycket som pekar mot MÄ. Vi får dock inte glömma att herr Lamberts är en högt uppsatt man med mkt makt att tillgå. Det är en kampanj mot kvinnan utan dess like.

Ja. Hon kan ha en problematisk personlighet.

Ja. Det är märkligt att detta nu då är fall nr 4.

Men på ett sätt inte. Kvinnor med självskadebeteende och en oförmåga att hantera det hamnar lätt i dylika situationer. Visst verkar det osannolikt. Men vi har ju serverats tjusigt en sida av historien. Jag tänker att en annan sida kan vara en annan som också är sann samtidigt. Att herr Lamberts identifierade en kvinna som var törstande efter att bli omhändertagen. Han saknade kanske sin fru. Eller kände sig kåt och ensam på julafton. Vem vet.

Oavsett vilket - när jag läser på om de andra männen så känns det inte direkt som att de är oskyldiga små lammungar som slaktas på ett altare. Detta fallet är inte svart eller vitt utan smutsgrått.

Och jag avvaktar evt FUP och rättegång.
Citera
2021-03-18, 23:18
Medlem
kristallklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Javisst, du har rätt. Vi som mött dessa unga utnyttjade tonårsflickor med självskadebeteende vet hur jobbiga de kan vara och hur marginaliserade de är.

Men du relativiserar, för att utnyttja ett modernt ord. Kvinnan här, EA, är inte i samma grupp. Att jämföra EA med dessa unga flickor är fel och är ett försök att blanda ihop korten och ge EA en form av förståelse.

Titta på lektyrfotografens bilder av sitt liv med EA. Det är inte många här som lever på samma sätt i samma miljöer. Det här är inte en ung flicka i bylsiga svarta kläder, hårt sminkad med blekt ansikte och kortklippt hår i flera färger. Nej, här har du en kvinna som många män skulle kalla för en 10-poängare. Hon klär sig vackert och ler vänligt. Hennes ex kallar henne den intelligentaste han mött. Hon verkar kunna fungera i sociala sammanhang, kort sagt utseendemässigt en drömkvinna för många. Kanske även för GL?

Men denna kvinna har valt den lätta vägen genom livet, trots sina medfödda gåvor. Hon verkar vara beredd att göra det mesta mot andra för att få det hon vill ha, vare sig det är pengar, droger eller en lägenhet. Hon är oerhört självcentrerad och manipulativ i sitt agerande enligt hennes exman och andra som känner henne.

Att jämföra henne med utsatta unga tonårsflickor är helt fel. De har inte alls hennes förmågor eller kunskaper om hur man uppnår sina mål med manipulationer. Det är som att jämföra en tamkatt med en tiger.

Sure, hon verkar ovanligt kall och bäng, det börjar även jag inse nu. Visst behöver hon hindras från att förstöra andras liv. Du har rätt. Jag med.
Citera
2021-03-18, 23:19
Medlem
contractorians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
eller hur att du gjorde..
Jag såg precis samma sak när jag gick in och kollade precis. Tror jag vet vilken halvkändis som åtsyftades också.

Är inte vän med henne, hennes fb är sparsamt publik.
Citera
2021-03-18, 23:19
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det finns extremt mycket som pekar mot MÄ. Vi får dock inte glömma att herr Lamberts är en högt uppsatt man med mkt makt att tillgå. Det är en kampanj mot kvinnan utan dess like.

Ja. Hon kan ha en problematisk personlighet.

Ja. Det är märkligt att detta nu då är fall nr 4.

Men på ett sätt inte. Kvinnor med självskadebeteende och en oförmåga att hantera det hamnar lätt i dylika situationer. Visst verkar det osannolikt. Men vi har ju serverats tjusigt en sida av historien. Jag tänker att en annan sida kan vara en annan som också är sann samtidigt. Att herr Lamberts identifierade en kvinna som var törstande efter att bli omhändertagen. Han saknade kanske sin fru. Eller kände sig kåt och ensam på julafton. Vem vet.

Oavsett vilket - när jag läser på om de andra männen så känns det inte direkt som att de är oskyldiga små lammungar som slaktas på ett altare. Detta fallet är inte svart eller vitt utan smutsgrått.

Och jag avvaktar evt FUP och rättegång.
Ungefär där jag landat. Men kvinnan är inte 14 i ålder... möjligen mentalt. Smutsgrått är ordet.
Citera
2021-03-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Vad tror ni om GL? Får han ha lite porrtidningar inne i häktet tror ni? Måste vara jobbigt för honom nu när han inte kan leva ut sin sexlust

Han har en livlig fantasi. Det har han bevisat irl redan tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in