2021-03-27, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När du t.ex. går från oralt till vaginalt eller analt osv.

Se där ja, Du fattar ju tillslut
Därför är en minst lika trolig förklaring till innehållet i ljudfilen att EA gick med på oralsex med DU (att suga hans penis) men att hon INTE gick med på vaginal penetration.
Citera
2021-03-27, 11:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Var du där?

Nej. Men det finns tekniskt bevisning som tyder på att det var så. Tekniskt bevisning som kvinnan dessutom försökte gömma undan:

Citat:
10.

Saknades gjorde bl.a. ett meddelande som visade att EP inte alls var redlöst berusad vid tidpunkten för ”våldtäkten”. Det hade hon annars själv hävdat. Och hon hade åberopat vittnesmål av en kamrat, LV, som sagt att EP vid ett videosamtal någon halvtimme tidigare var redlös och slocknade.

Men nu visade det raderade meddelandet att hon talade med kamraten i telefon en halvtimme ungefär efter den påstådda redlösheten, och även skickade meddelanden till sin f.d. sambo (de raderade meddelandena hittades i hans telefon). I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad".

http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/
Citera
2021-03-27, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
MÄ kan inte heller bevisa att sexet inte var frivilligt. Så vad vill du med dina inlägg egentligen? Smutskasta GL?

Sexet skede utan samtycke vilket Lambertz inte kunnat bevisa.
Citera
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du måste alltså försäkra dig om att personen deltar frivilligt, även vid förändringar i själva sexet.

Man kan bli dömd för våldtäkt om den andra parten inte deltar frivilligt. Det är det nya med lagen. Att ett krav på frivillighet införts. Vilket ej fanns i tidigare lagtexten.
Citera
Medlem
Citat:
Nej. Men att påstå att sexet var samstämmigt utan att kunna bevisa det är bristande svar på anklagelser om våldtäkt.

Han behöver inte bevisa något. Det är upp till åklagaren att bevisa att brott har ägt rum.
Ägna dig du åt dataspel istället.
Citera
2021-03-27, 12:01
Medlem
Ken Drydens avatar
Särpräglat ordval

Jag tycker att det är lustigt att samma ordval dyker upp både i anklagelsen mot DU, 2018, och mot GL, 2020.

MÄ säger vid båda tillfällena att hon specifikt har "däckat" av någon rusdyck.
Citera
2021-03-27, 12:02
Medlem
Citat:

Det är hon som ska bevisa att det skett utan samtycke, inte den anklagade. Vart går inte informationen fram?
Citera
2021-03-27, 12:03
Medlem
Citat:
Det finns inget som tyder på att det skulle vara så. MÄ har inte kunnat bevisa att sexet skedde utan samtycke, varför GL ska betraktas som oskyldig. Vilket jag även tror att han är.
Citera
2021-03-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Särpräglat ordval

Jag tycker att det är lustigt att samma ordval dyker upp både i anklagelsen mot DU, 2018, och mot GL, 2020.

MÄ säger vid båda tillfällena att hon specifikt har "däckat" av någon rusdyck.

Dom är tyvärr inte smartare än så dom små liven. Dom som under hela sin uppväxt suttit o funderat på varför ingen vill krama dom. Det slår tillbaks i övre tonåren. Ibland (som nu) senare.
Citera
Medlem
Citat:

Vad ska han bevisa?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Han behöver inte bevisa något. Det är upp till åklagaren att bevisa att brott har ägt rum.
Ägna dig du åt dataspel istället.

Hade han haft med en riktig rättsstat att göra så hade han varit i lås och bom för länge sedan då när han anklagade oskyldig för grova brott som denne inte hade begått.
Citera
2021-03-27, 12:05
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du frågade själv ”varför” E.A. skulle ligga med GL. Jag gav dig ett flertal tips om just ”varför”.

Råden av GL var gratis. Han hjälper ju även andra med sitt kunnande. Du kan fråga själv GL ”varför” han gör detta. Han kanske gillar att hjälpa människor i juridiska frågor och finner det stimulerande att kunna grotta i olika slags ärenden?

Utlåtandet är skrivet och inskickat. Sen om man nu kommer att betrakta det som ”värdelöst”
återstår att se. Seriefalskanmälaren tycks inte vara så intelligent som hennes exman hävdar i och med att hon nu kanske solkade ner hennes främsta försvarare.

Kungen har också varit otrogen och visat dåligt omdöme. Han är gammal och skruttig och har bara några gråa hårstrån kvar. Hans barn och fru har fått skämmas ögonen ur sig när de har läst om ADHD/missbrukaren Camillas äventyr med deras pappa/man. Ändå vill jag påstå att han inte skulle ha några som helst problem med att hitta sängkamrater bland yngre kvinnor om han så önskade.

Haha! 👍 Halloj! Kungen har väl aldrig varit otrogen 🙄? Var det inte endast ”kaffeflickor” kring honom? 🤣 Skämt åsido men håll med om att det är skillnad på folk å fä? Sitta en julafton med självaste ”GOLLUM” å supa sig redlösa tillsammans för att efteråt knulla för att därefter anmäla varandra till höger å vänster huller om buller..,det glittrar ju inte av julmysighet eller klass liksom.. Jmf mot att få vara kaffeflicka med Kungen så blir man spännande ditsmugglad via Säpo och själva kalaset är nog mer lockande och otroligt smickrande för en ung kvinna att få uppvaktas och vistas i förhoppning få in en stilettklack i lyx, glamour och kontakter bland Sveriges JETSET-ELIT!
Dit hör inte KLADDIGE GOLLUM inte 😖
Han har ingen Säpo, ingen Bernadotteförmögenhet, inga juveler, inga häftiga bilar. Inget socialt spännande nätverk, ingen lyx eller pråligheter.
Tråkmånsen bor inte ens i ett slott...

Visst, vissa har en baktanke (pengar, makt etc) med sitt knullande, andra gör det i brist på annat, endel av tvång, somliga av lättja, pajaser som gör det i berusning inkl inspelning och av ren dumhet som saknar motstycke (vilken minnesvärd julafton de får med sig resten av livet förresten..) Sen, hör å häpna, så finns de dessa som vill knulla just för att de har lust, finner sexuell njutning. De som knullar UTAN att alla skattebetalare får pröjsa rättsväsendet och utan att få släkten att skämmas ögonen ur sig.

Om jag går till mig själv så hade jag ju isf valt en som kunde försörja mig, en som kunde ge mig pengar å gåvor i mängder. Inte tusan hade jag satt klorna i GOLLUM..., det är just detta VALET jag inte fattar hos Gollums unga ”Cruella de Vil”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in