2021-03-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kan ens en feminist tro på detta?
Hur vet man att anklagelserna är sanna?
– Vi vet att extremt få kvinnor ljuger om sexuella övergrepp. Det existerar i extremt liten utsträckning. Det är så skuldtyngt, skamfyllt och förknippat med smärta. Det är inte ett problem.”

Maria Sveland, angående Förtalskassan som startades tidigare i mars.

https://www.svt.se/kultur/fortalskassan-maria-sveland-lo-kauppi-skadestand-kvinnor-fortal-forovare
Citera
2021-03-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon borde ha fått en fängelsedom redan förra gången när hon klippte ljudfilen så att den passade till hennes ändamål dvs anklagelsen om våldtäkten.

Hon manipulerade bevismaterialet som skulle styrka det hon påstod.

Ett ytterligare" stödbevis" var hennes väninna som befann sig i samma ENRUMSLÄGENHET - men hade inte lagt märke till våldtäkten.
Nya uppgifter för mig.
Men om det stämmer med manipulerade bevis då tycker jag absolut att det borde ge ett fängelsestraff.
Citera
2021-03-17, 20:02
Avslutad
Bra att bilder och namn kommit ut så förhoppningsvis går inga fler män i fällan.

Tänk om bägge har varsin ljudfil till bevis denna gång?
Citera
2021-03-17, 20:02
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
OK jag ser bara en massa incels och smygrasister som väl i princip anser att våldtäkt på fyllan borde vara tillåtet och att den jobbiga tjejen borde spärras in för att hon inte fattar det.
Ja, det är jag övertygad om att DU ser. Själv är jag 55-årig matematiker med 5 barn och jag har nog lite bredare känningar än du bland mänskligheten. Och är betydligt mindre sexist än du.

Jag ser en ganska jämn ton i tråden där nästan alla verkligen försöker ta reda på vad som hänt. Det är inte ditt mål.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-03-17 kl. 20:05.
Citera
2021-03-17, 20:03
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasektomi
– Vi vet att extremt få kvinnor ljuger om sexuella övergrepp. Det existerar i extremt liten utsträckning. Det är så skuldtyngt, skamfyllt och förknippat med smärta. Det är inte ett problem.”

https://www.svt.se/kultur/fortalskassan-maria-sveland-lo-kauppi-skadestand-kvinnor-fortal-forovare

Det de menar är att extremt få kvinnor ifrågasätts, inställningen är att de aldrig ljuger trots att de gör det.
Citera
2021-03-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hon PÅSTOD att den var för stor att maila, stor skillnad.

Därefter fabriks-nollställde hon genast sin mobil, dagen innan hon skulle lämna den till polisen...

Jag anser att det är ett stort misstag när tingsrätten och hovrätten skriver att hon är "trovärdig". Det är ju precis vad hon INTE är. Och det är en skymf mot andra BO som verkligen ÄR trovärdiga.. Det SKA göras skillnad mellan folk och folk..

Sen att hovrätten ändå konstaterar att hennes story inte går ihop är en annan femma. Men det är ju hon själv som har satt ihop storyn.
Citera
2021-03-17, 20:04
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Finns inget rigidare än att alla däggdjur vill fortplanta sig. Du har verkligen inte ett intellektuellt tänk, går bara på känsla. Som också är nedärvt.

Tips, du har ingen aning om vad äldre män tänker. Du drivs av fördomar, inte förnuft eller kunskap.

Det är ju precis tvärtom. Du drivs av fördomar.
Varför tror du att jag inte har någon aning om vad en del äldre män tänker?
Alla äldre män är inte likadana och människan är inte bara ett däggdjur. Inte ens alla gamla däggdjur vill para sig och fortplanta sig så fort de får tillfälle.
Du har gått på radikalfeminismens bild av män som djur.

Och för övrigt, på tidigare inlägg verkar det som om du bara "godkänner" våldtäkter som begåtts av invandrare. Så jävla genomskinligt alltså.

Jag vidhåller min tidigare synpunkt:

Det är ett problem om gamla jurister anser att det är ok att ligga med sina adepter. Särskilt om juristen i fråga spelar en roll av mentor, om han har skrivit ett intyg i en rättsprocess, osv osv. Och särskilt om skyddslingen i fråga har ekonomiska och juridiska problem.

Det är korrupt.

Sen är det korrekt att vi inte vet exakt vad som hänt. Men "han är ett däggdjur" är ett helt irrelevant argument.
Citera
2021-03-17, 20:06
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:

Detta motbevisas ju av både metoo och den extrema mängd sexualbrott som inte leder till fällande dom. Dvs det fanns inget brott.
Citera
2021-03-17, 20:08
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det är ju precis tvärtom. Du drivs av fördomar.
Varför tror du att jag inte har någon aning om vad en del äldre män tänker?
Alla äldre män är inte likadana och människan är inte bara ett däggdjur. Inte ens alla gamla däggdjur vill para sig och fortplanta sig så fort de får tillfälle.
Du har gått på radikalfeminismens bild av män som djur.

Och för övrigt, på tidigare inlägg verkar det som om du bara "godkänner" våldtäkter som begåtts av invandrare. Så jävla genomskinligt alltså.

Jag vidhåller min tidigare synpunkt:

Det är ett problem om gamla jurister anser att det är ok att ligga med sina adepter. Särskilt om juristen i fråga spelar en roll av mentor, om han har skrivit ett intyg i en rättsprocess, osv osv. Och särskilt om skyddslingen i fråga har ekonomiska och juridiska problem.

Det är korrupt.

Sen är det korrekt att vi inte vet exakt vad som hänt. Men "han är ett däggdjur" är ett helt irrelevant argument.
Självklart vet du inte vad äldre män tänker om du inte är en äldre man. Sluta genera dig genom att strö IQ-befriade inlägg i den här tråden.
Citera
2021-03-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanApansson.
Finns det någon bild på feministen?
Vem är feministen?
Citera
2021-03-17, 20:10
Medlem
ACHOOOOOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Vem är feministen?
Göran Lambertz
Citera
2021-03-17, 20:10
Medlem
Citat:
Vi vet att extremt få kvinnor ljuger om sexuella övergrepp. Det existerar i extremt liten utsträckning. Det är så skuldtyngt, skamfyllt och förknippat med smärta. Det är inte ett problem.”

Gammal ”fakta” (2008) och då snackades det om 7%.
Jag tror det är mer än så. Synd om dom som verkligen drabbas då tilliten minskar och tvekan med rätta bör vara stor.

https://www.yakida.se/2010/falska.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in