2021-03-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5

Ljudfilen verkar ju hur som helst ligga till fördel för den åtalade mannen.

Det kan mycket väl vara så även i detta fall. Hon tycks ju vara för korkad för att förstå det.

Att presentera manipulerat bevismaterial till rätten är inte tecken på att BO har hästarna hemma.. utöver allt annat som redan bevisar samma sak.
Citera
2021-03-17, 19:50
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Om vi drar ett genomsnitt är kanske inte risken så hög. Men vissa kvinnor som lever betydligt mer socialt och äventyrligt, kanske ofta går på dates, är singel och flirtigt, löper ju betydligt större risk än genomsnittet. Du har ju ingen aning om de här omständigheterna, så du borde inte uttala dig om vilket straff någon borde ha som kanske inte ens har gjort något fel. Fokusera nu i stället på själva våldtäktsmannen Lambertz: han är trots alla dina desperata invändningar häktad. Och det är ju ett beslut som inte tas lättvindigt. Så vem är troligen mer skyldig? Den som sitter inspärrad, dvs häktad, eller den som är på fri fot? Tänk efter lite nu, och försök dämpa ditt hysteriska kvinnohat, du gör ju bara dig själv till åtlöje här.
Många sexister här. Det är inte ett kvinnohat att stå på en 71-årig väl känd jurists sida mot en kvinna som ständigt anmäler våldtäkter och som super sig redlös ensam i en mans lägenhet efter att ha gjort samma misstag en gång per år.

Däremot ser jag ganska mycket manshat i tråden, och många sexistiska fördomar. Jag motarbetar dem.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-03-17 kl. 19:53.
Citera
2021-03-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Hon skickade in en kortare version av ljudfilen till polisen för att originalfilen var för stor för att e-posta. Hon försökte mejla den stora filen men den gick inte igenom. Hon tog då bort det som var innan händelsen. Hon använde en app för att "klippa" filen. Hon började lyssna på 44-45 minuter in på filen och klippte där. Det är en slump att hon utelämnade: "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är?"

Det där är bara strunt, jag har haft 2-3timmars ljudupptagningar som kunnat mailas utan problem, de landar på drygt 10-20mb. Nu kan man endast ladda up totalt 10mb på polisens hemsida men det står uttryckligen att man ska maila istället om det är problem med uppladdningen. Men hon kanske inte såg den feta texten.
Senast redigerad av tjugofemore 2021-03-17 kl. 20:06.
Citera
2021-03-17, 19:54
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon skickade in en kortare version av ljudfilen till polisen för att originalfilen var för stor för att e-posta. Hon försökte mejla den stora filen men den gick inte igenom. Hon tog då bort det som var innan händelsen. Hon använde en app för att "klippa" filen. Hon började lyssna på 44-45 minuter in på filen och klippte där. Det är en slump att hon utelämnade: "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är?"
Hon PÅSTOD att den var för stor att maila, stor skillnad.

Därefter fabriks-nollställde hon genast sin mobil, dagen innan hon skulle lämna den till polisen...
Citera
2021-03-17, 19:55
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
Har för mig att GL bekräftat att de hade samlag

Vad han har sagt till åklagaren vet vi inte men det har inte kommit fram offentligt att han skulle ha medgett samlag. Däremot indirekt så låter det som han hr medgett något som inte är brottslig, vad det är kan vi mest spekulera om, kan vara samlag men måste inte vara det.
Citera
2021-03-17, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
På nätet finns ju bara en modell som heter EA, ingen jurist-student.

Bilden som du såg är från 2012.
Citera
2021-03-17, 19:56
Medlem
Citat:
Om vi drar ett genomsnitt är kanske inte risken så hög. Men vissa kvinnor som lever betydligt mer socialt och äventyrligt, kanske ofta går på dates, är singel och flirtigt, löper ju betydligt större risk än genomsnittet. Du har ju ingen aning om de här omständigheterna, så du borde inte uttala dig om vilket straff någon borde ha som kanske inte ens har gjort något fel. Fokusera nu i stället på själva våldtäktsmannen Lambertz: han är trots alla dina desperata invändningar häktad. Och det är ju ett beslut som inte tas lättvindigt. Så vem är troligen mer skyldig? Den som sitter inspärrad, dvs häktad, eller den som är på fri fot? Tänk efter lite nu, och försök dämpa ditt hysteriska kvinnohat, du gör ju bara dig själv till åtlöje här.

Näää! GL är inte alls ngn våldtäktsman.
Endast anklagad.
Såsom redan sagts är det inte läge för GL att försöka spela med i en trams-lagföring nu.
Bättre köra fulspel fullt ut= både mot anmälaren och mot åklagaren och div. dumstollar!

Hans ombud har vid det här laget sannolikt uppsnappat, att en funky story om hyrande av jule- eskort med tillbehör är en god framställning.
Samt, förstås, att han via ombudet tackar ja till att få ett straff-föreläggande, för en enstaka "sexköpsförseelse".
Hur låter det - vad tycker den sittande rätten, här inne?!
Citera
2021-03-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Många sexister här. Det är inte ett kvinnohat att stå på en 71-årig väl känd jurists sida mot en kvinna som ständigt anmäler våldtäkter och som super sig redlös ensam i en mans lägenhet efter att ha gjort samma misstag en gång per år.

Däremot ser jag ganska mycket manshat i tråden, och många sexistiska fördomar. Jag motarbetar dem.
OK jag ser bara en massa incels och smygrasister som väl i princip anser att våldtäkt på fyllan borde vara tillåtet och att den jobbiga tjejen borde spärras in för att hon inte fattar det.
Citera
2021-03-17, 19:58
Medlem
TheTricksters avatar
I domen mot DU spelar hon in hela kvällen med mobilen. Det är bevisat utifrån ljudfilen att hon frivilligt deltog periodvis i de sexuella aktiviteterna. Hon levererar avsnitt från ljudfilen som är till hennes fördel. Dagen innan hon ska lämna in mobilen till polisen för teknisk analys fabriksåterställer hon mobilen för att den "krånglar". Hon har bevisligen tagit kokain och alkohol vid tiden för den påstådda våldtäkten.

Nu har hon alltså spelat in en ny ljudfil med GL. Spelar hon alltid in samtal som hon har med andra?
Senast redigerad av TheTrickster 2021-03-17 kl. 20:00.
Citera
2021-03-17, 19:59
Medlem
Citat:

Hon borde ha fått en fängelsedom redan förra gången när hon klippte ljudfilen så att den passade till hennes ändamål dvs anklagelsen om våldtäkten.

Hon manipulerade bevismaterialet som skulle styrka det hon påstod.

Ett ytterligare" stödbevis" var hennes väninna som befann sig i samma ENRUMSLÄGENHET - men hade inte lagt märke till våldtäkten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Näää! GL är inte alls ngn våldtäktsman.
Endast anklagad.
Såsom redan sagts är det inte läge för GL att försöka spela med i en trams-lagföring nu.
Bättre köra fulspel fullt ut= både mot anmälaren och mot åklagaren och div. dumstollar!

Hans ombud har vid det här laget sannolikt uppsnappat, att en funky story om hyrande av jule- eskort med tillbehör är en god framställning.
Samt, förstås, att han via ombudet tackar ja till att få ett straff-föreläggande, för en enstaka "sexköpsförseelse".
Hur låter det - vad tycker den sittande rätten, här inne?!
Det verkar ganska sannolikt att Lambertz slipper undan på ett sådant sätt.
Jag litar egentligen inte på någon i det här ärendet. Det verkar skumt på flera olika nivåer, men det blir intressant att följa hur det kommer att sluta.
Citera
Medlem
Själv så har jag roat mig med att titta på Lambertz roll i Quickskandalen... Jag börjar ställa mig mer och mer frågande om det är så självklart att han är oskyldig.
Människan verkar vara den typen som aldrig kan göra fel. Han kan stå med all fakta på bordet och ändå inte erkänna att han har gjort fel. Och bryta mot god juristsed, att aldrig säga att någon som inte är dömd eller är friad är skyldig. Det känns som han tror att han är totalt oövervinnlig över andra människor rent intellektuellt; https://www.youtube.com/watch?v=_kkYjgV1vFY
Kanske off topic, men det säger ändå en del.

Dessutom, om nu denne man skulle vara en mysgubbe - skulle han inte vara totalt förstörd över att bli oskyldigt anklagad för ett så allvarligt brott? Har man inte ens stulit en Daim på ICA och varit moralens väktare hela skulle man visst sitta och gråta i sin häktescellen. inte studera systemet inifrån, som han hävdar.

Ja vilken soppa. Kommer man någonsin få veta vem som talar sanning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in