2021-03-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
I teorin ja. Men i verkligheten är det något annat. Vi kommer nästan alltid till korta i jämförelse med männen.

Teorin? Jag skrev ju att praxis ser ut så. Det är ju alltså verkligheten, allt annat än teori.
Citera
2021-03-17, 18:31
Medlem
Hur det än är. Om anfall är bästa försvar eller inte. Äckiig gubbe är intrycket och det ska bestå. Han är en människa som inte skulle ha bjudit hem kvinnan. Han kunde hennes historik som ingen annan. Är han någorlunda klipsk kunde han ha räknat ut att hon skulle få svårt att försvara sig med tanke på historiken. Kanske precis det han gjorde. Beräknande?

I och med att han går ut så sänker han henne medvetet.
Citera
2021-03-17, 18:37
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag har inga åsikter om aktuellt fall, varken du eller jag vet vad som hände. Men till skillnad från dig föreslår jag inte dödsstraff om "kuken ska ha sitt", eller som vi bildade säger, när 1000-tals generationer av nedärvda egenskaper som går ut på att vi måste fortplanta oss, ska ha sitt.

Googla på Förståelse och Rigid så förstår du skillnaden mellan oss.

Min erfarenhet är att kvinnor är extremt rigida i just denna fråga, frågan om kvinnokroppen. I övrigt är det hipp som happ och ganska stor tolerans från just kvinnor, typ invandrad brottslighet.

Jag har inte föreslagit dödsstraff.

Du verkar ha rätt rigida föreställningar om nedärvda egenskaper, män är djur som bara måste försöka föröka sig om de får en chans.
Men det stämmer faktiskt inte. Jag känner många äldre herrar som inte är ett dugg intresserade av att föröka sig.
Citera
2021-03-17, 18:38
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Ja.

Edit: Kanalen för DENNA video hör till ett bolag i Stockholmstrakten som H3nry har tillsammans med en partner. Partnern har ett strafföreläggande.
Det verkar tydligt att dessa bolag egentligen inte pysslar med musikproduktion.
Kan du se vad Alexander Milrins strafföreläggande är för?
Citera
2021-03-17, 18:39
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hur det än är. Om anfall är bästa försvar eller inte. Äckiig gubbe är intrycket och det ska bestå. Han är en människa som inte skulle ha bjudit hem kvinnan. Han kunde hennes historik som ingen annan. Är han någorlunda klipsk kunde han ha räknat ut att hon skulle få svårt att försvara sig med tanke på historiken. Kanske precis det han gjorde. Beräknande?

I och med att han går ut så sänker han henne medvetet.
Försvara sig ? Han kanske trodde det var ömsesidigt ? Kanske hon som var ute efter närhet .
Citera
2021-03-17, 18:40
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Här är aktuell dom:

https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf

Sjukaste domen jag läst. Kvinnan är ju fullständigt galen. Att tingsrätten funnit henne trovärdig är ett mysterium, man kunde ju direkt konstatera att hon ljugit, när hon sa sig blivit drogad, men hennes blodprov visade motsatsen sedan skickar hon en nedklippt ljudfil, hon förklarar att hon klippt i filen för att den var för stor för att skicka på mejl . Det är alltså inte möjligt att lägga in den på en usb-sticka för att sedan lämna hos polisen?

Den åtalade företräds av David Massi, kan det vara samma Massi som kör YouTube kanalen Advokatsnack?
Senast redigerad av Insyn5 2021-03-17 kl. 18:52.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Kan du se vad Alexander Milrins strafföreläggande är för?

Nej, tyvärr...
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Och detta drar kåta maktgalna våldtäktsmän inte så sällan nytta av.

Händer ofta. Men makt ska aldrig missbrukas.
Citera
2021-03-17, 18:41
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
jag lovar att äta upp min högra sko om det skulle visa sig inte vara cicci wallin
Såhär skriver hon ju på instagram:

”Kvinnan som anmält en toppjurist-gubbe för våldtäkt nyligen vände sig alltså för något år sedan till denne, en av Sveriges mest namnkunniga jurister. Hon ville ha hjälp och stöd eftersom hon precis som jag och flera andra kvinnor ska åtalas för förtal - efter att på sin Facebook ha berättat om en våldtäkt som skedde för några år sedan.

Då blir hon våldtagen igen. Hon trodde att mannen skulle hjälpa henne; han utsatte henne.

Jag har kontakt med kvinnan och hon behöver allt stöd hon kan få. Trots pandemin hoppas jag vi är flera som kan stötta henne på plats i/utanför rättssalen; både i våldtäkt- och förtalsmålet.

Ingen ska behöva gå igenom detta. Ingen. Systerskapet behövs mer än någonsin.”
Citera
2021-03-17, 18:44
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi

”Kvinnan som anmält en toppjurist-gubbe för våldtäkt nyligen vände sig alltså för något år sedan till denne, en av Sveriges mest namnkunniga jurister. Hon ville ha hjälp och stöd eftersom hon precis som jag och flera andra kvinnor ska åtalas för förtal - efter att på sin Facebook ha berättat om en våldtäkt som skedde för några år sedan.

Då blir hon våldtagen igen. Hon trodde att mannen skulle hjälpa henne; han utsatte henne.

Jag har kontakt med kvinnan och hon behöver allt stöd hon kan få. Trots pandemin hoppas jag vi är flera som kan stötta henne på plats i/utanför rättssalen; både i våldtäkt- och förtalsmålet.

Kan ens en feminist tro på detta?
Citera
2021-03-17, 18:48
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi

Det här stödjer ju inte jag, kan jag säga. Cissi Wallin är pantad i huvudet. En vandrande rättsosäkerhetskatastrof. Gardet, ett riktigt galet projekt.
För mig sänker det snarast kvinnans trovärdighet att hon har kontakt med CW. Vilken cirkus.
Citera
2021-03-17, 18:49
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assar assessor
70-årig gubbe "lurad" till sex med trettioåring? Kan han inte styra sina handlingar? Har han inte bättre omdöme? Han är inget offer
Vilken rubrik? Inte sett den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in