Citat:
Nej, jag vill sopa av er smågrabbar med lite välförtjänt hån. Ni har väl alla mammor, en mormor/farmor, kanske systrar, fastrar och mostrar och förmödrar. Svenska kvinnor har genom århundranden blivit våldtagna av "starke män" men inte kommit åt dem. Då handlade inte om någon vinning utan om rättvisa som de aldrig fick.
I nutid kan folk som Kapten Klänning, Arnault och Lambertz lyckas bli anmälda, gripna och framför allt trodda. Ja, utom av Flashbackspödeln såklart.
Alla de där gubbarna plus många flera som sitter på sina höga hästar har genom åren klarat sig då våldtäkten stått ord mot ord, eller med ett resonemang att unga kvinnor vill ligga med gamla gubbar för att "komma sig upp" eller få ett skadestånd. Är du så artonhundratalig så du tror på det själv?
Lambertz har kallat sig för en extrapappa till kvinnan som är tjugoett år (han själv nästan sjuttio) och som blir våldtagen i sömnen, men karln själv menar att det var ömsesidigt sex.
Jo, hej du! Det skulle vara som om någon femtonårig flicka skulle vilja ligga med mig.
I nutid kan folk som Kapten Klänning, Arnault och Lambertz lyckas bli anmälda, gripna och framför allt trodda. Ja, utom av Flashbackspödeln såklart.
Alla de där gubbarna plus många flera som sitter på sina höga hästar har genom åren klarat sig då våldtäkten stått ord mot ord, eller med ett resonemang att unga kvinnor vill ligga med gamla gubbar för att "komma sig upp" eller få ett skadestånd. Är du så artonhundratalig så du tror på det själv?
Lambertz har kallat sig för en extrapappa till kvinnan som är tjugoett år (han själv nästan sjuttio) och som blir våldtagen i sömnen, men karln själv menar att det var ömsesidigt sex.
Jo, hej du! Det skulle vara som om någon femtonårig flicka skulle vilja ligga med mig.
Första stycket så håller jag med dig, kvinnor har blivit utsatta och inte fått upprättning för det. Både förr i tiden och i nutid. Säkerligen i framtiden också. Det är inget tu tal om det.
Däremot så tror jag inte att bara för att det är en känd person eller en makthavare att dom per automatik är skyldiga för att män i maktpositioner har förgripit sig på människor historiskt sett.
Dessutom så finns det vad ska jag kalla det? en kutym? att peka ut folk för våldtäktsmän för absolut ingenting. Eller än värre, rena fantasier. Detta har jag hört glunkas om till och från dom senaste 20 åren. Och det blir värre och värre med tiden.
Nu har man till och med tillsatt en samtyckeslag som ger kvinnan i princip fria tyglar att sätta dit vilken man som helst för våldtäkt (utan att det har skett, hon kanske bara är sur på han). Kvinnans ord väger så mycket så man åsidosätter bevisningen.
Är detta ett problem tycker du?