2021-03-11, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RamaZotero
Vadårå? MÄ är ju en konkurrerande jurist med Lambertz som hängts ut. Borde inte alla verksamma jurister veta vem kvinnan är så man kan undvika samma anklagelser och få sin karriär förstörd?

Borde inte kvinnor hängas ut som kör metoder att sex anklaga män för att boosta karriären? Får dom va anonyma?

Men är du helt blåst? Den du tror är MÄ har inget med detta fallet att göra. Läs tråden så finns det hundra inlägg som visar det.

Idiot! Du skriver ju bara skit, i inlägg efter inlägg. Nu blockar jag dig i min webläsare så slipper jag läsa din skit mer.

Edit: Första meningen var ingen fråga.
Senast redigerad av Takpapp 2021-03-11 kl. 18:24.
Citera
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Så ser inte verkligheten ut i domstolarna tyvärr.

Det är just så det ser ut. Om du som man ställs inför rätta anklagad för våldtäkt så ska du hoppas på att det är kvinnor som dömer.
Citera
Medlem
ACHOOOOOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Om det är så att Lambertz hade "halva inne" innan de två träffades på julafton blir frågan vad han gjorde för att försäkra sig om att det förelåg samtycke till de sexuella handlingarna. Att hon går hem till honom räcker inte som samtycke. Hon ska ha varit utslagen av berusning när han utförde de sexuella handlingarna. Hur gick det i så fall till när hon samtyckte?
Men hon drack ju sprit med en man?????????? Vad mer ska krävas för att fatta att hon ville pippas på medvetslös????????
Citera
2021-03-11, 18:23
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Att det känns som att han ligger inom autismspektrat, finns många akademiker
inom spektrat som klarar sig fint i sitt yrke.
Men som har problem med motsägelsefullheter och det sociala.
Både kvinnor och män.
En del har mindre problem, andra stora.

Känner till autistiska akademiska män inom vården som utan att tveka befriendat kvinnor som de haft vårdansvar för och som blivit anmälda för det, men som inte tyckts förstå varför.Än mindre att någon som är 30 år yngre inte vill ha dem som partner.
Tjejer som söker trygghet, men det tolkar dessa män som kärlek, trots deras yrkesroll, fattar de inte.

Citat:
Ursprungligen postat av cirkusweden
Det enda positiva jag kan säga om Göran Lambertz var att han ville sätta dit pedofilen Thomas Quick. Detta innan sossen Hannes Råstam gjorde sitt snyft reportage, och gjorde honom till SVT:s mysgubbe. Lambertz framhärdade.

Glöm inte att Sture Bergwall dömdes på 70-talet "När han var 19 år (1969) och anställd vid Falu lasarett antastade han fyra pojkar.[29] En av pojkarna var inlagd på barnkliniken vid lasarettet som Bergwall arbetade på. Denne tog Bergwall strypgrepp på, efter att ha idkat oralsex på honom, varför han åtalades för försök till dråp. Året därpå (1970) dömdes Bergwall till sluten psykiatrisk vård för de nämnda gärningarna mot pojkar.[23][31] Enligt den rättspsykiatriska undersökningen som genomfördes av Brundin led Bergwall av ”höggradig sexuell perversion av typen pedofilia cum sadismus”.[32]

Bergwall erkände sig skyldig till brott som han med största sannolikhet inte begått. Man kan tycka att han är hur äcklig som helst, men det är ändå inte rätt att låta honom ta på sig andras brott och låta skyldiga mördare gå lösa för att man inte vill erkänna att fel begåtts.
Citera
2021-03-11, 18:23
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Om det är så att Lambertz hade "halva inne" innan de två träffades på julafton blir frågan vad han gjorde för att försäkra sig om att det förelåg samtycke till de sexuella handlingarna. Att hon går hem till honom räcker inte som samtycke. Hon ska ha varit utslagen av berusning när han utförde de sexuella handlingarna. Hur gick det i så fall till när hon samtyckte?
Det är ju det som är så olidligt spännande att vänta på, hur fick han "samtycke" om hon var redlöst berusad.
Betänk nu att vi har en verklig toppjurist anklagad, inte en Sven banan eller Ali kebab.
Citera
2021-03-11, 18:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nu var det du som påstod att kvinnliga jurister som utsatts för våldtäkt skulle få sina karriärer förstörda om det kommer ut men du hr inga som helst belägg för det.

Skrev enbart utifrån fakta är det inte en bra sak att anmäla. Gav exempel på det men du yrkar fortsatt vars en dumbom. Tror du ärligt det här är en bra sak karriärdmässigt?
Citera
2021-03-11, 18:25
Medlem
vepiss avatar
Det är inte S*nita, som andra redan sagt. Lägg ner det spåret nu.
Citera
2021-03-11, 18:25
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusweden
Lyssna inte på SVT, Quick borde sitta, Bergwalls ungdom var präglad av sexuella problem. När han var 19 år (1969) och anställd vid Falu lasarett antastade han fyra pojkar.[Enligt den rättspsykiatriska undersökningen som genomfördes av Brundin led Bergwall av ”höggradig sexuell perversion av typen pedofilia cum sadismus”
Jag försvarar inte Bergwall på något sätt, men Lambertz är en av de ytterst ansvariga till att kanske ett tiotal mördare springer fria. Att de inblandade tog en mentalsjuk knarkares uppenbara lögner som sanning och dömde honom för åtta mord på dessa ”grunder” är den största skandalen i svensk rättshistoria.

Jag gottar mig i att Lambertz åkt fast för detta. Må han förtalas på samma sätt som han förtalat Bergwall efter frikännandet. Stor humor om det visar sig att en våldtäktsman klagat på sexualsadism under alla dessa år.
Citera
2021-03-11, 18:26
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skrev enbart utifrån fakta är det inte en bra sak att anmäla. Gav exempel på det men du yrkar fortsatt vars en dumbom. Tror du ärligt det här är en bra sak karriärdmässigt?

Gav du ett exempel på en kvinnlig svensk jurist som fått sin karriär förstörd efter att ha anmält en man för våldtääkt, det såg inte jag till i ditt inlägg. Du flamsar bara.
Citera
2021-03-11, 18:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Helvete vilken chock detta måste vara för honom, han var säkert helt säker på att gå fri - nu är han i en liten cell utan möjlighet att kommunicera med omvärlden. Han om någon vet ju också hur långa häktningstiderna kan vara i Sverige...
Citera
2021-03-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamaZotero
Visa nå exempel.

Nja domstolen kan inte bifalla skadestånd om inte brott skett, enligt skadeståndslagen, däremot som du säger om brott konstateras med GM inte hittas kan man få skadestånd. Kan va om du blivit grovt misshandlad exempelvis, och kan styrka med personskador dvs, eller vittnesmål.

2 § Den som vållar ren förmögenhetsskada genom brott skall ersätta skadan. Lag (2001:732).

3 § Den som allvarligt kränker någon annan genom brott som innefattar ett angrepp mot dennes person, frihet, frid eller ära skall ersätta den skada som kränkningen innebär. Lag (2001:732).

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/skadestandslag-1972207_sfs-1972-207

I 2:1 SkL finner du stöd för det. Misshandel kräver uppsåt. Men skadestånd kräver bara vårdslöshet. Sedan finns det specialregler i exemplevis såväl konkurrenslagen 3:25 och marknadsföringslagen 37 §, där krävs det inte straffansvar för skadestånd.

Men huvudreglen, är att straffbar handling förutsätts för skadestånd i utomobligatoriska förhållanden.
Citera
2021-03-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har redan svarat dig att jag är väl medveten om att media vinklar. Det gör även du genom att klippa i citatet... patetiskt

Nej det var du som hävdade att jag hade låg fattningsförmåga och försvarade medias ordval "ung student" med argumentet att en bråkdel av alla studenter är doktorander i 30års åldern.

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jo, om man är doktorand. Förstår att det är skyhögt över din fattningsförmåga dock.

Senare försvarade du även ditt påstående med att man också kan studera som vuxen. Där borde väl tom du själv se att det finns en motsättning. I vanligt tal är man endera en "ung student" eller en "vuxenstuderande". Begreppet "vuxen ung student" är så motsägelsefullt att jag inte ens tror att en stjärna som dig kommer försöka dig på att försvara det.

Släpp det där nu istället för att solka ner hela tråden med ditt gaggande. Du har kört vilse, dom allra flestas tankar går inte till en vuxen kvinna på 30 år när man läser "ung student" och det var så klart medias avsikt och är inget som har med min eventuella låga intelligens att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in