2021-03-13, 11:58
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Hur vet du de? Du vet väl inte vad som väntar henne efter detta.
Hade detta gällt en stor världsikon så hade bara intäkterna ifrån exklusiva intervjuer gett henne en god start i livet. Nu är inte GL en stor världsikon, men det betyder inte att han har fattiga fiender.

Du är för mycket av en simpelton.

Har du något exempel på ett våldtäktsoffer i Sverige som har tjänat stora pengar på intervjuer om övergreppet?

Som jag förstår det så baserar du alltså ditt påstående om att kvinnor som våldtas av svenska män ljuger och att kvinnor som våldtas av män med invandrarbakgrund talar sanning på att svenska män har mäktiga fiender som betalar kvinnorna medan de med invandrarbakgrund inte har det.

Problemet är nog inte mitt intellekt utan att du behöver vira av åtminstone 10 lager av foliepapperet som du har runt huvudet.
Citera
2021-03-13, 12:00
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Tror du verkligen att många unga kvinnor eller kvinnor i allmänhet har sex med män för egen vinnings skull? Det tror absolut inte jag.
Skulle du (om du är man) ha sex med en gammal kvinna för egen vinnings skull?

Inget hindrar en kombo, ha sex för att man vill det och fixa sedan vinning alternativt hämnd om man av någon anledning blir arg på personen. Finns så många olika varianter av detta att vi knappast kan komma på allt.
Citera
2021-03-13, 12:02
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Har du något exempel på ett våldtäktsoffer i Sverige som har tjänat stora pengar på intervjuer om övergreppet?

Som jag förstår det så baserar du alltså ditt påstående om att kvinnor som våldtas av svenska män ljuger och att kvinnor som våldtas av män med invandrarbakgrund talar sanning på att svenska män har mäktiga fiender som betalar kvinnorna medan de med invandrarbakgrund inte har det.

Problemet är nog inte mitt intellekt utan att du behöver vira av åtminstone 10 lager av foliepapperet som du har runt huvudet.

Varför utgår du från att kvinnan agerar rationellt och gör kompetenta bedömningar av möjligheterna att tjäna stora pengar på detta?

Utpressning mot mannen är förstås alltid möjligt också även efter anmälan vilket i detta fall inte gjordes av kvinnan själv, kanske blev den gjord snabbare än hon ville.
Citera
2021-03-13, 12:03
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Inget hindrar en kombo, ha sex för att man vill det och fixa sedan vinning alternativt hämnd om man av någon anledning blir arg på personen. Finns så många olika varianter av detta att vi knappast kan komma på allt.
Att bevisa att en våldtäkt begåtts är inte enkelt. Det räcker inte med att påstå att den begåtts. Det behövs bevisning min vän.
Citera
2021-03-13, 12:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Om den elektoniska bevisningen tillkommit EFTER polisanmälan och gärningen; säg att BO skickat SMS till GL och kräver en ursäkt etc etc och GL i text ursäktar sig för att ex vara smidig, försöka att bli av med nippertippan, alltså ger en ursäkt bara för fridens skull, kan det vara brottsprovokation då?

Sedan om Quick/Bergwall, så hade väl egentligen Lambertz rätt i att det inte var något fel på domarna/domsagorna, i sig, rent tekniskt. En domstol dömer ju efter det underlag/bevisning de får in, och om den inte är sanningsenlig, hur ska domstolen veta det. Speciellt om det kommer från åklagare och polis.....
Citera
2021-03-13, 12:07
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Självfallet. Invandrare våldtar.
Kvinnan har heller ingen ekonomisk, politisk eller karriärmässig vinning på att anklaga en invandrare för våldtäkt om så inte har skett.

Förstår du hur skillnaden är relevant här? Jag förstår att du vill sopa av invandrarna lite välförtjänt smuts. Men den gubben går inte.
Nej, jag vill sopa av er smågrabbar med lite välförtjänt hån. Ni har väl alla mammor, en mormor/farmor, kanske systrar, fastrar och mostrar och förmödrar. Svenska kvinnor har genom århundranden blivit våldtagna av "starke män" men inte kommit åt dem. Då handlade inte om någon vinning utan om rättvisa som de aldrig fick.

I nutid kan folk som Kapten Klänning, Arnault och Lambertz lyckas bli anmälda, gripna och framför allt trodda. Ja, utom av Flashbackspödeln såklart.

Alla de där gubbarna plus många flera som sitter på sina höga hästar har genom åren klarat sig då våldtäkten stått ord mot ord, eller med ett resonemang att unga kvinnor vill ligga med gamla gubbar för att "komma sig upp" eller få ett skadestånd. Är du så artonhundratalig så du tror på det själv?

Lambertz har kallat sig för en extrapappa till kvinnan som är tjugoett år (han själv nästan sjuttio) och som blir våldtagen i sömnen, men karln själv menar att det var ömsesidigt sex.
Jo, hej du! Det skulle vara som om någon femtonårig flicka skulle vilja ligga med mig.
Citera
2021-03-13, 12:08
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Varför utgår du från att kvinnan agerar rationellt och gör kompetenta bedömningar av möjligheterna att tjäna stora pengar på detta?

Utpressning mot mannen är förstås alltid möjligt också även efter anmälan vilket i detta fall inte gjordes av kvinnan själv, kanske blev den gjord snabbare än hon ville.

Incitamentet att betala har ju till 90% gått om intet så om man inte betalade före lär man knappast betala efter.

Om en teori förutsätter att planens master mind är en komplett idiot så är teorin minst sagt svag.

Nu rörde diskussionen ett påstående om att kvinnor som beskyller personer med invandrarbakgrund för våldtäkt är mer trovärdiga är kvinnor som beskyller män utan invandrarbakgrund för samma sak. Är förklaringen utpressning bör uppdelningen snarare vara rika män och fattiga män inte etnicitet.
Citera
2021-03-13, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
B.O?
Förkortning av brottsoffer.
Citera
2021-03-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings

Nej jag har inget exempel som styrker det jag säger, lik väl att du inte har ett exempel som styrker det du säger. Faktum är att jag har inte ett enda exempel på någon som har blivit våldtagen över huvud taget i detta land. Kanske är det som så att våldtäkter inte existerar? Eller hur resonerar du?

Och ja, jag menar precis det jag har sagt. Jag tror fullt ut att så fort det finns något att vinna på att anklaga någon för våldtäkt så kan det (mest troligt) ligga en vinnings aspekt i det. Men det är ju sådant som man bortser ifrån om man är naiv utav helvete.

Problemet är ditt intellekt och att du är en lättlurad jävel. Sluta upp med det.
Citera
2021-03-13, 12:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Nej, jag vill sopa av er smågrabbar med lite välförtjänt hån. Ni har väl alla mammor, en mormor/farmor, kanske systrar, fastrar och mostrar och förmödrar. Svenska kvinnor har genom århundranden blivit våldtagna av "starke män" men inte kommit åt dem. Då handlade inte om någon vinning utan om rättvisa som de aldrig fick.

I nutid kan folk som Kapten Klänning, Arnault och Lambertz lyckas bli anmälda, gripna och framför allt trodda. Ja, utom av Flashbackspödeln såklart.

Alla de där gubbarna plus många flera som sitter på sina höga hästar har genom åren klarat sig då våldtäkten stått ord mot ord, eller med ett resonemang att unga kvinnor vill ligga med gamla gubbar för att "komma sig upp" eller få ett skadestånd. Är du så artonhundratalig så du tror på det själv?

Lambertz har kallat sig för en extrapappa till kvinnan som är tjugoett år (han själv nästan sjuttio) och som blir våldtagen i sömnen, men karln själv menar att det var ömsesidigt sex.
Jo, hej du! Det skulle vara som om någon femtonårig flicka skulle vilja ligga med mig.
Så av historiska skäl så måste han vara skyldig?
Sen tror jag det sagts att hon var 31, inte 21.
Citera
2021-03-13, 12:11
Medlem
Se häktningsframställan här

https://samnytt.se/avslojar-hd-profilen-goran-lambertz-begard-haktad-for-valdtakt/?fbclid=IwAR3oGMDc4MXLa3YR56wUKdOenPdiA1yrLecfgdYM 94NZZ_GErwO_xB2sFG8
Citera
2021-03-13, 12:12
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Nej jag har inget exempel som styrker det jag säger, lik väl att du inte har ett exempel som styrker det du säger. Faktum är att jag har inte ett enda exempel på någon som har blivit våldtagen över huvud taget i detta land. Kanske är det som så att våldtäkter inte existerar? Eller hur resonerar du?

Och ja, jag menar precis det jag har sagt. Jag tror fullt ut att så fort det finns något att vinna på att anklaga någon för våldtäkt så kan det (mest troligt) ligga en vinnings aspekt i det. Men det är ju sådant som man bortser ifrån om man är naiv utav helvete.

Problemet är ditt intellekt och att du är en lättlurad jävel. Sluta upp med det.

Så nu menar du att kvinnor som beskyller en man med invandrarbakgrund för våldtäkt inte heller är trovärdig? Märkligt vad svårt det var att försvara din position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in