2021-03-24, 02:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Socialtjänsten och psykiatrin har lokaler på Röntgenvägen 3. Inga brukare som bor där vad jag vet.

Hasan som kvinnan är inneboende hos verkar vara doktorand, och de brukar få bo på studentboenden. Speciellt om man gått grundutbildningen utomlands och inte har kontakter i Sverige.

Han kan ju ha hyrt ut i andra hand, till henne, och hon återigen blivit vräkt, av honom. Hon verkar ju inte vara jättebra på att betala hyran, precis.....och bra med en täckmantel att hon "pluggar" juridik.
Citera
2021-03-24, 02:43
Medlem
Tyckte hans besatthet av Qvickfallet var märkligt, typisk äckelgubbe utan skrupler som inte tog någon hänsyn till familjen så förvånar mig inte att han är ett vidrigt as i allmänhet.

Står fast vid det vare sig han fälls eller frias, hela hans person stinker as.
Citera
2021-03-24, 02:45
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast om det var den filmen som "friade" GL, så har nog polisen kört igenkänningsprogram på ansiktet.

Det är jättevanligt numera att göra så på gamla släktfoton man inte vet vem det föreställer.

Men varför i hela världen skulle polisen ens vara intresserade av en porrfilm? Om kvinnan i filmen är EA är väl aningen oklart, men det är knappast oklart att mannen i filmen _inte_ är GL, så vad för relevans skulle filmen kunna ha i det här ärendet? Tror någon verkligen att polis och/eller åklagare sett denna film och kommit fram till att om EA deltagit i en porrfilm så kan hon inte ha blivit utsatt för något övergrepp?

Jag förstår faktiskt inte hur man resonerar här, om man nu inte vill göra gällande att polis och åklagare lagt ner åtalet utifrån någon slags sexualmoralisk uppfattning om EA.
Citera
2021-03-24, 02:46
Medlem
fermions avatar
Citat:
Fast om det var den filmen som "friade" GL, så har nog polisen kört igenkänningsprogram på ansiktet.

Det är jättevanligt numera att göra så på gamla släktfoton man inte vet vem det föreställer.
Ställer mig tveksam att man blir laglös om man varit med i porrfilm.
Citera
2021-03-24, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Men varför i hela världen skulle polisen ens vara intresserade av en porrfilm? Om kvinnan i filmen är EA är väl aningen oklart, men det är knappast oklart att mannen i filmen _inte_ är GL, så vad för relevans skulle filmen kunna ha i det här ärendet? Tror någon verkligen att polis och/eller åklagare sett denna film och kommit fram till att om EA deltagit i en porrfilm så kan hon inte ha blivit utsatt för något övergrepp?

Jag förstår faktiskt inte hur man resonerar här, om man nu inte vill göra gällande att polis och åklagare lagt ner åtalet utifrån någon slags sexualmoralisk uppfattning om EA.

Nej självfallet inte. Filmen saknar ju helt betydelse för detta fall. Nej det måste varit något annat som gjort att de lade ner åtalet. Och där kan man ju tro att det var innehållet i tfnen som var viktigt, att det fanns för mycket "bevis" om EAs planer på att snärja GL på något sätt. Riktigt komprometterande uppgifter alltså.

I intervjun på SVT så säger ju åklagaren kallt att uppgifterna inte räcker, och det utan att staka sig eller tänka efter. Så då fanns det sådana uppgifter som tyder på att MÄ farit med osanning.
Kanske grova lögner, vem vet ?

Men om några dagar så kommer det någon annan feministisk åklagare att återuppta ärendet igen. GL blir häktad igen osv, i all oändlighet. Precis som Assange

Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Socialtjänsten och psykiatrin har lokaler på Röntgenvägen 3. Inga brukare som bor där vad jag vet.

Hasan som kvinnan är inneboende hos verkar vara doktorand, och de brukar få bo på studentboenden. Speciellt om man gått grundutbildningen utomlands och inte har kontakter i Sverige.

Okej, ja då var det kanske längesedan som det fanns ett stödboende där. Tack för upplysningen !
Citera
2021-03-24, 03:00
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Han har ju kämpat för rätten att outa icke dömda våldtäktsmän. Det går bra att tillhöra den goda sidan ända tills man själv hamnar inför skranket. Vänta dig inte för mycket.

Han drogs troligen med av godhetsknarkarströmmen. Nu när han själv har fått smaka på godhetsknarkets bieffekter är han arg och yrvaken. En arg man med inget att förlora är ingen att jävlas med i första taget.
Citera
2021-03-24, 03:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Ställer mig tveksam att man blir laglös om man varit med i porrfilm.

Då får ni läsa artikeln i Stoppa Pressarna igen. Det gäller DATUMET som filmen är upplagd på nätet/sighten, det är EFTER att GL har polisanmälts, men inte anhållits. MÄ har själv spelat in filmen, det syns att hon sätter på kameran (och stänger av den när det är slut).

En åklagare ska vara objektiv, alltså även syna bevis till den misstänktes fördel.

Titta gärna på youtubeklippet av advokat David Massi "När en kvinna ljuger", så förstår ni, förhoppningsvis.
Citera
2021-03-24, 03:05
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Ja det ser så ut. Jag ska ha testat en gammal Nokia 3310 mobiltelefon med att läsa hela minnet i den. Jag tror att jag fick en kodsnutt ifrån Nokia för att läsa det. Man anslöt den med RS232-kabel. Och mycket riktigt var det som du skriver att tex raderade SMS låg kvar men de minnescellerna var markerade som "lediga".

Det är inget känt om diagnoserna, nej. De är väl sekretessbelagda de också.
Borderline är ju ett samlingsbegrepp på tillståndet som patienten befinner sig i. Patienten upplever sig hela tiden som att gå på en (slak) lina, typ, och hela tiden mycket rädd för att ramla ner (i ett svart hål då förstås). Och kan innefatta tvångsmässiga beteenden, som att kolla att spisen är avslagen typ 100 ggr per timme, mm. Och många olika diagnoser kan ju innefatta ett Borderline-tillstånd. Men det måste så klart ha varit något särskilt som föranlett att EA varit intagen.
Borderline-tillstånd är ett ganska svagt, vagt och allmängilitigt begrepp som även kan innefatta någon som är trött, frusen, hungrig eller törstig, dvs helt vanliga somatiska (= kroppsliga) orsaker.

Just ett frekvent bruk av tex kokain och alkohol kan ju trötta ut hjärnan, att de upplever en slags Borderline-tillstånd i bakfyllan.

Så det kan ju inte ha varit värre än att EA brukat kokain en längre tid, och det blir svårt att ta sig ur denna känslomässiga bergochdalbana uppochner.
Men det är mycket märkligt att Förvaltningsrätten blivit inblandad där EA överklagat LPT, och det tyder ju på att EA suttit där redan ett bra tag. Det dröjer nämligen ett tag innan det kan komma upp i Förvaltningsrätten.
Och avgiftning från tex kokain tar väl bara typ tre veckor ? Eller ?

Och det står i tråden tidigare att kokain hittats i EAs urinprov.

Nej, det stämmer inte. Problematik du beskriver omfattar tvångsbeteende (OCD) som förvisso kan påvisas som symptom vid Borderline. Borderline (Emotionellt instabil personlighetsstörning) fastställs bland annat utifrån en symptomlista via DSM-5. Att ha en eller flera symptom ifrån skalan påvisar snarare drag av störningen, vilket normala individer också kan göra, men det utgör inte tillräcklig symptombild för att fastställa diagnosen i sig.

Borderline är en personlighetsstörning, det är inget som uppkommer helt sonika under vissa former, utan är en personlighetsstörning. Det är inget "tillfälligt" tillstånd som helt sonika dyker upp.

Om inte störningen finns fastställd som diagnos så är det felaktigt att påstå att E.A. har diagnosen, man kan enbart anta. Min fråga var om diagnosen var fastställd, vilket den inte verkar vara.
Citera
2021-03-24, 03:06
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Filmen har väl ingen betydelse för GLs fall . Den kan vara gammal och tagen i ett helt annat sammanhang. Även om det är samma kvinna och att den lades upp bara för en kort tid sedan.

Kvinnan "Lisa" på porrfilmen har dock ingen synlig tatuering på vänster sida av ryggen, det syns tydligt i öppningsscenen på porrfilmen. En tatuering som föreställer ett antal stjärnor i svart.
Dessa tatueringar syns tydligt på exmakens bilder av EA som ett flertal av dem tycks varit tagna år 2012. Oklart om bildernas datum har ändrats i efterhand.
Men filmen kan ju vara gammal, dvs innan EA tatuerade sig.

Det kan ju vara sådan påmålad tattuering, eller så finns det väl täckkräm som Arbogakvinnan Johanna, sa.....för att undvika identifiering....?
Citera
2021-03-24, 03:08
Medlem
Mer.info.007s avatar
Kan ju vara så att det var ett sexköp som gick fel..
Citera
2021-03-24, 03:09
Medlem
Har det blivit känt nånting om den "inspelning" som det talades om som bevisning? Vad skulle vara inspelat, händelseförloppet under själva julhelgen eller något samtal som skett i efterhand (telefonsamtal)?
Jag förutsatte ju att det åsyftades en ljudinspelning. Men nu har det börjat pratas om ett porrklipp, dvs videoklipp, som föreställer kvinnan i något helt annat sammanhang än med GL. Men känns ju väldigt långsökt att det skulle vara det videoklippet som åsyftades som "inspelning", som dessutom skulle utgöra bevisning. Detta även om Stoppa Pressarna har publicerat någon sådan märklig story om att porrklippet skulle ha varit av betydelse för åklagarens beslut gällande förundersökningen.

Var finns HELA Lambertz presskonferens, fulla klippet? SVT klipper ju tillbaka till studion mitt när han pratar. Har letat i de flesta etablerade medier, Aftonbladet, Expressen osv...

Jag ser att Google har filtrerat sökresultaten för denna Flashback-tråd. Någon som vet hur det kommer sig? När man söker på "målsägarens" namn + Flashback så dyker tråden upp men det finns inga "snippets" alls från tråden, vilket jag aldrig har sett tidigare. Bara ett tomrum där under trådens titel. Har "målsägaren" (kvinnan) lämnat in en ansökan till Google om att få sitt namn borttaget (right to be forgotten enligt GDPR)? Verkar ha gått väldigt snabbt i så fall, att få den beviljad.
Citera
2021-03-24, 03:13
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Vi vet inte vilka psykdiagnoser hon ev.skulle ha, det vi vet är att hon haft LPT 2 ggr, enligt FVR-domar i Stockholm, tror jag. Enligt hennes ex-mans blogg har hon ett flertal diagnoser, men han skriver inte vad.

Lambertz (eller någon annan heller i samma situation) kanske inte ser/förstår att det är en person med diagnoser/psyksjuk, så hur ska man då undvika att "utnjyttja"? Lambertz är ju jurist, inte psykiater.....

Fråga: Minst 2 av dessa "våldtäkter" har skett vid jultid, kan det vara så att hon är "extra farlig", något som triggar beteendet?

Tack. Vilka år blev E.A. LPT:ad?

Ej läst ex-makens blogg. Däremot läst att denne varit dubbelt så gammal som E.A.

Borderline-störning, ej otänkbart. Dock tänkbart att Lambertz knullat på E.A. Ej heller otänkbart att E.A. varit kraftigt berusad när samlaget skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in