2021-03-13, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Så spännande är det knappast. GL blev full, han har sen länge börjat bli lite dement vilket inte förbättrar saken, och sedan sprang omdömet iväg med honom. Det finns nog ingen 30-årig kvinna som frivilligt vill bli förknippad med att ha haft sex med en så gammal gubbe. Sorry. Uuuh, jag ryser vid blotta tanken.

Jag tror du slog hammaren på spiken i fetat. Det finns gott om kvinnor som vill ha sex med en gammal gubbe för egen vinnings skull, men få som vill bli förknippade med detta.
Citera
2021-03-13, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Tror inte många är avundsjuka på GL, däremot är väldigt många förbannade för att ett stort antal mördare/dräpare går fria tack vare Quickskandalen och GL inblandning där han försöker sopa undan spåren av ett totalt haveri i svensk rättvisa.

Därpå hävdar han som en av landets högsta jurister att det är en missuppfattning att man ska ses som oskyldig bara för att man blev friad.

Klartext, GL menar att alla som är frikända i svensk domstol ändå är skyldiga.

Alltså är GL redan skyldig till våldtäkt för det spelar ingen roll enligt hans logik om domstolen lägger ner eller friar honom.

Därför har han dragit på sig hat och missaktning, med rätta!

Snacka om att karma kom och bet honom i pungen. Lite rättvisa, oavsett om han är skyldig eller inte.

Mest rättvisa är det väl om han INTE är skyldig...
Citera
2021-03-13, 11:31
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Läst dina inlägg i tråden, herregud finns du på riktigt eller är du konstant berusad?
Så du tycker att GL agerade intelligent i fallet med TQ, nej GL är en fullblodsnarcissist inget annat!

Jag har ändrat ståndpunkt fram och tillbaka så jag fattar att jag kan framstå som aningen vimsig, men det här fallet är ju ganska vimsigt i sig...
jo i TQ-fallet agerade han senildement med klara inslag av asperger, envis som en åsna. Samtidigt är det oerhört märkligt att INGEN stod på hans sida. Helt plötsligt. Jag annat alltid ugglor i mossen när ngt är så ”självklart”, svart eller vitt, vilket det aldrig är!
Sverige lider också av sjukan att se GW som sanningssägaren, men han är en manipulator av rang.
Att GL agerade galet gällande TQ behöver inte nödvändigtvis betyda att han tappat förståndet helt och hållet. Han är märklig och vår att förstå sig på, visst. Osympatisk i mångas ögon. Men det är många mäktiga herrar som vill se honom falla, ivrigt påhejade av klättringslystna kvinnor.
Citera
2021-03-13, 11:32
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Samtidigt bör väl någon i Lambertz ålder undvika att träffa några nya människor nu i coronatider.

Hon var kanske inte ngn ny bekantskap. Kanske en älskarinna.
Citera
2021-03-13, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Jag funderar på hur vanligt det är bland juridikstudentskor nu för tiden att ha extrajobb. Extrajobb som innebär försäljning av sexuella tjänster. Jag tänker lite på livsstilen bland dessa. Snygga kläder och ”fina” vanor trots bara studentinkomst. Festande som inte bara är tjugokronors-bärs i plastmugg på nationen... Ett extrajobb i bokhandeln ger knappast möjlighet till utsvävningar. Många kommer från välbärgade hem som sticker till dem pengar, men lika många gör inte det. Att hålla uppe fasaden är nog väldigt viktigt speciellt om man kommer från enklare förhållanden.

Nu kan man ju absolut bli våldtagen (och det är säkert vanligare än vad som nämns i den här snedskruvade debatten) även som sex(extra)arbetare.

Efter att ha följt div eskortsidor de senaste 10 åren så finns det åtminstone en handfull tjejer/ kvinnor i Stockholm kanske ett 10 tal, ej mer, som varit Jurist eller Juridikstuderande. Tyvärr hittar jag inget ex just nu. Rosa sidan ex.v är ju inte vad den var för ett antal år sen.
Citera
2021-03-13, 11:41
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Alltså ibland undrar jag varför jag lägger tid på att berätta och förklara saker för dem som ändå inte tycks besitta förmåga att förstå.
Se min editering, tack!

Det är INTE fråga om två (2) "fall". Det är ett (1) ärende med två (2) våldtäkter med nån timmas mellanrum!
Hur vore det om du använde länken länken jag postade förut?
(FB) Glenn Schiller dömd till 3 år för våldtäkt okt -18. Svea hovrätt mars -19

Edit: Jag tror att kontot Nulb är nöjd med att ha fått besked rörande det h*n efterfrågade, dvs ett "fall" (h*n menar nog ett ärende) där ett BO fått >200 kkr utan att fysiskt skadats.

Nulb ifrågasatte att kvinnan i det här fallet skulle få över 200 000 kronor i skadestånd och bad om liknande exempel som talade för motsatsen. Ett exempel där en kvinna våldtagits vid två tillfällen är knappast ett liknande exempel.

Vid en ”normal” våldtäkt utan våld och genomförd av en person brukar kränkningsersättningen landa på 100 000 kronor. Det finns inte en chans att BO i det här ärendet får 200 000 kronor i skadestånd vid en fällande dom utifrån de uppgifter som är kända i dagsläget.
Citera
2021-03-13, 11:43
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Självfallet. Invandrare våldtar.
Kvinnan har heller ingen ekonomisk, politisk eller karriärmässig vinning på att anklaga en invandrare för våldtäkt om så inte har skett.

Förstår du hur skillnaden är relevant här? Jag förstår att du vill sopa av invandrarna lite välförtjänt smuts. Men den gubben går inte.

Man får samma kränkningsersättning oavsett om våldtäktsmannen har utländsk härkomst eller ej. Det lär ju vara samma politiska vinning om inte mer om man nu hävdar att svenskar alltid våldtas av invandrare och jag har svårt att se vilken karriärmässig vinning någon kvinna skulle få genom att bli våldtagen.

Du är uppenbarligen ute och cyklar.
Citera
2021-03-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Man får samma kränkningsersättning oavsett om våldtäktsmannen har utländsk härkomst eller ej. Det lär ju vara samma politiska vinning om inte mer om man nu hävdar att svenskar alltid våldtas av invandrare och jag har svårt att se vilken karriärmässig vinning någon kvinna skulle få genom att bli våldtagen.

Du är uppenbarligen ute och cyklar.

Förutsatt att hon är ute efter dom futtiga lappar rättsväsendet ger henne. Höj blicken lille vän.
Citera
2021-03-13, 11:47
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Förutsatt att hon är ute efter dom futtiga lappar rättsväsendet ger henne. Höj blicken lille vän.

Då hade hon knappast valt att anmäla överhuvudtaget. Det är svårt att utpressa någon när det rättsliga förfarandet har dragit igång.

Lille vän.
Citera
2021-03-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Då hade hon knappast valt att anmäla överhuvudtaget. Det är svårt att utpressa någon när det rättsliga förfarandet har dragit igång.

Lille vän.

Hur vet du de? Du vet väl inte vad som väntar henne efter detta.
Hade detta gällt en stor världsikon så hade bara intäkterna ifrån exklusiva intervjuer gett henne en god start i livet. Nu är inte GL en stor världsikon, men det betyder inte att han har fattiga fiender.

Du är för mycket av en simpelton.
Citera
2021-03-13, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Jag har ändrat ståndpunkt fram och tillbaka så jag fattar att jag kan framstå som aningen vimsig, men det här fallet är ju ganska vimsigt i sig...
jo i TQ-fallet agerade han senildement med klara inslag av asperger, envis som en åsna. Samtidigt är det oerhört märkligt att INGEN stod på hans sida. Helt plötsligt. Jag annat alltid ugglor i mossen när ngt är så ”självklart”, svart eller vitt, vilket det aldrig är!
Sverige lider också av sjukan att se GW som sanningssägaren, men han är en manipulator av rang.
Att GL agerade galet gällande TQ behöver inte nödvändigtvis betyda att han tappat förståndet helt och hållet. Han är märklig och vår att förstå sig på, visst. Osympatisk i mångas ögon. Men det är många mäktiga herrar som vill se honom falla, ivrigt påhejade av klättringslystna kvinnor.

Att ingen stod på hans sida beror ju på att det var just helt självklart, hur utredningarna hade gått till hade blivit känt och det var uppenbart att det fanns absolut ingenting som talade för Quick som gärningsman i något av fallen. Det är därför Lambertz agerande då framstod som fullständigt rubbat.
Citera
2021-03-13, 11:54
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Jag tror du slog hammaren på spiken i fetat. Det finns gott om kvinnor som vill ha sex med en gammal gubbe för egen vinnings skull, men få som vill bli förknippade med detta.
Tror du verkligen att många unga kvinnor eller kvinnor i allmänhet har sex med män för egen vinnings skull? Det tror absolut inte jag.
Skulle du (om du är man) ha sex med en gammal kvinna för egen vinnings skull?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in