2021-03-14, 21:19
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorresBianco
Jag tror att ngn satt dit GL. Utifrån vad jag vet (vi har gemensamma vänner) tror jag att han är oskyldig.
Har du någon tanke om varför någon skulle vilja sätta dit Lambertz?
Citera
2021-03-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Trots att vi lever på 2000-talet så är det lätt för många kvinnor att spela på sin sexualitet för att underlätta karriären, det har man sett många exempel på genom åren. Lite flirtig, lite glada kvinnliga skratt när chefen säger nåt roligt, det kan ge en möjlighet att hänga med på affärsresor och skaffa nya kontakter. Vem vet vad den hör damen såg för möjligheter genom att var lite "snäll" mot Lambertz? Som misstolkade vänligheten och gick för långt.

Det kan vara så, visst. Men det kan också vara så att GL inte alls misstolkade; utan att kvinnan också var intresserad av att idka sex.

Faktum är att en del anmälda våldtäkter inte har skett, utan kvinnan ångrat sig. Det bedöms att ca 30% av anmälda våldtäkter på Finlandsfärjorna är hittepå.
Citera
2021-03-14, 21:33
Medlem
Jofs avatar
Nu var det tunnsått med fakta. Eller. Inga fakta alls.
Nu är det bara attityd- och pajkastning: Han är dum. Nä, hon är dum. Män är dumma. Kvinnor är dumma. Han är skyldig. Nej, han är oskyldig. Etc Etc.
Och det här inlägget bidrar ju heller inte med fakta.
Citera
2021-03-14, 21:35
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Det kan vara så, visst. Men det kan också vara så att GL inte alls misstolkade; utan att kvinnan också var intresserad av att idka sex.

Faktum är att en del anmälda våldtäkter inte har skett, utan kvinnan ångrat sig. Det bedöms att ca 30% av anmälda våldtäkter på Finlandsfärjorna är hittepå.

Jag har hört statistik om att antalet fejkade våldtäkter är lika många som antalet fejkade orgasmer från kvinnors håll. Alltså hur mycket som helst. En direkt logisk subsumtion, med tanke på att GL är toppjurist och det finns feminister i regeringen är att GL är oskyldig. Så måste det vara.
Citera
2021-03-14, 21:35
Medlem
aldrigihelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Eller på att han ville bygga på sin pk-trovärdighet inför en utredning han visste var på gång.
Oavsett om han är skyldig eller inte.

Här har du kommit på något som som med stor sannolikhet stämmer.
Citera
2021-03-14, 21:38
Avslutad
Har hon sagt att hon däckade eller bara inte minns?

Det kan ju varit så att hon varit stupfull men ändå kunnat genomföra ett ligg men med minnesluckor?
Citera
2021-03-14, 21:43
Medlem
Mer.info.007s avatar
BO vill bara ha uppmärksamhet. Och dra nytta av detta själv.
Citera
2021-03-14, 21:46
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka

Jag vet i alla fall en som har motiv. Men har mycket svårt att se att han har är inblandad i detta.

Säker på att det är ett fall av samtyckeskontraktsbrott.
Lambertz har tidigare visat prov på mycket svagt omdöme.
Citera
2021-03-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Har hon sagt att hon däckade eller bara inte minns?

Det kan ju varit så att hon varit stupfull men ändå kunnat genomföra ett ligg men med minnesluckor?
Vi har inte mycket att gå på gällande B.O. Vi vet att hon använder ordet "däckade" på soffan.
Jag undrar hur vanligt det är att man använder ordet däckade på soffan. Låter lite som stockholmstrakten. Som sagt ytterst lite att gå på.
Citera
2021-03-14, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Vi har inte mycket att gå på gällande B.O. Vi vet att hon använder ordet "däckade" på soffan.
Jag undrar hur vanligt det är att man använder ordet däckade på soffan. Låter lite som stockholmstrakten. Som sagt ytterst lite att gå på.

Frågan är då hur hon vet att hon däckade på soffan och inte fortsatte kvällen som stupfull men ändå vid fungerande fysisk vigör.
Citera
2021-03-14, 21:56
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka

För att få vinning själv
Citera
2021-03-14, 21:59
Medlem
Sedan att B.O skulle ha blivit fälld för förtal är lika svårt det. Vi vet inte vilket årtal det skulle ha kunnat skett. Anlitade B.O G.L för att få hjälp angående en överklagan i ärendet. Lite komplicerat ärende är det ju att B.O har blivit fälld för förtal och nu då anmält en före detta J.K.

Kan väl tillägga att en mentor utses 1 kalenderår i taget.
Senast redigerad av leosurvey 2021-03-14 kl. 22:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in