2021-03-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Nej, jag vill sopa av er smågrabbar med lite välförtjänt hån. Ni har väl alla mammor, en mormor/farmor, kanske systrar, fastrar och mostrar och förmödrar. Svenska kvinnor har genom århundranden blivit våldtagna av "starke män" men inte kommit åt dem. Då handlade inte om någon vinning utan om rättvisa som de aldrig fick.

I nutid kan folk som Kapten Klänning, Arnault och Lambertz lyckas bli anmälda, gripna och framför allt trodda. Ja, utom av Flashbackspödeln såklart.

Alla de där gubbarna plus många flera som sitter på sina höga hästar har genom åren klarat sig då våldtäkten stått ord mot ord, eller med ett resonemang att unga kvinnor vill ligga med gamla gubbar för att "komma sig upp" eller få ett skadestånd. Är du så artonhundratalig så du tror på det själv?

Lambertz har kallat sig för en extrapappa till kvinnan som är tjugoett år (han själv nästan sjuttio) och som blir våldtagen i sömnen, men karln själv menar att det var ömsesidigt sex.
Jo, hej du! Det skulle vara som om någon femtonårig flicka skulle vilja ligga med mig.

Första stycket så håller jag med dig, kvinnor har blivit utsatta och inte fått upprättning för det. Både förr i tiden och i nutid. Säkerligen i framtiden också. Det är inget tu tal om det.

Däremot så tror jag inte att bara för att det är en känd person eller en makthavare att dom per automatik är skyldiga för att män i maktpositioner har förgripit sig på människor historiskt sett.

Dessutom så finns det vad ska jag kalla det? en kutym? att peka ut folk för våldtäktsmän för absolut ingenting. Eller än värre, rena fantasier. Detta har jag hört glunkas om till och från dom senaste 20 åren. Och det blir värre och värre med tiden.
Nu har man till och med tillsatt en samtyckeslag som ger kvinnan i princip fria tyglar att sätta dit vilken man som helst för våldtäkt (utan att det har skett, hon kanske bara är sur på han). Kvinnans ord väger så mycket så man åsidosätter bevisningen.
Är detta ett problem tycker du?
Citera
2021-03-13, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Så nu menar du att kvinnor som beskyller en man med invandrarbakgrund för våldtäkt inte heller är trovärdig? Märkligt vad svårt det var att försvara din position.

Nej vart får du det ifrån?
Citera
2021-03-13, 12:21
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Att bevisa att en våldtäkt begåtts är inte enkelt. Det räcker inte med att påstå att den begåtts. Det behövs bevisning min vän.

Läste du ens inlägget du citerade lille vän?
Citera
2021-03-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Fiffigt nog har det tydligen gjorts en Assange här; det verkar vara väninnan som gjort anmälan. ( I Assangefallet var det polisen som gjorde anmälan efter frågor av MÄ om det som hänt kunde vara våldtäkt )

Vad är det fiffiga?
Citera
2021-03-13, 12:23
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Nej vart får du det ifrån?

Du skrev:
Citat:
Och ja, jag menar precis det jag har sagt. Jag tror fullt ut att så fort det finns något att vinna på att anklaga någon för våldtäkt så kan det (mest troligt) ligga en vinnings aspekt i det. Men det är ju sådant som man bortser ifrån om man är naiv utav helvete.

Man kan även få skadestånd om man anklagar en man med invandrarbakgrund för våldtäkt, man kan även utpressa en man med invandrarbakgrund. Enligt ditt eget påstående måste du ju vara ”naiv så utav helvete” om du bortser från den saken.

Så jag undrar om du har ändrat åsikt eller om du bara är ”naiv så utav helvete”?
Citera
2021-03-13, 12:24
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Incitamentet att betala har ju till 90% gått om intet så om man inte betalade före lär man knappast betala efter.

Han fick ju inte mycket till chans att göra det innan han blev anmäld eftersom väninnan anmälde. Hade hon inte gjort det så snabbt hade det funnits mer tid till utpressning men inget hindrar att det sker nu heller.
Citera
2021-03-13, 12:25
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Vad är det fiffiga?

Det fiffiga är att kvinnan inte har begått ett brott genom att göra en falsk anmälan eftersom det inte var hon som anmälde. Smart, precis som i Assange-fallet.
Citera
2021-03-13, 12:27
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Nej, jag vill sopa av er smågrabbar med lite välförtjänt hån. Ni har väl alla mammor, en mormor/farmor, kanske systrar, fastrar och mostrar och förmödrar. Svenska kvinnor har genom århundranden blivit våldtagna av "starke män" men inte kommit åt dem. Då handlade inte om någon vinning utan om rättvisa som de aldrig fick.

I nutid kan folk som Kapten Klänning, Arnault och Lambertz lyckas bli anmälda, gripna och framför allt trodda. Ja, utom av Flashbackspödeln såklart.

Alla de där gubbarna plus många flera som sitter på sina höga hästar har genom åren klarat sig då våldtäkten stått ord mot ord, eller med ett resonemang att unga kvinnor vill ligga med gamla gubbar för att "komma sig upp" eller få ett skadestånd. Är du så artonhundratalig så du tror på det själv?

Lambertz har kallat sig för en extrapappa till kvinnan som är tjugoett år (han själv nästan sjuttio) och som blir våldtagen i sömnen, men karln själv menar att det var ömsesidigt sex.
Jo, hej du! Det skulle vara som om någon femtonårig flicka skulle vilja ligga med mig.
Vänta här nu. 21 år? Jag har missat något. Har vi en ny kvinna vi tror att det handlar om?
Citera
2021-03-13, 12:29
Medlem
Citat:
Tror du verkligen att många unga kvinnor eller kvinnor i allmänhet har sex med män för egen vinnings skull? Det tror absolut inte jag.
Skulle du (om du är man) ha sex med en gammal kvinna för egen vinnings skull?

Det beror på vad vinningen är. I Stockholm är nog frestelsen större en på Västgötaslätten och möjligheterna antagligen betydligt större, så även vinningen.
På Västgötaslätten är vinningen mat o husrum, i Stockholm det samma, fast då inte u-form av ett Torp vid sidan av åkern och egenstekt radhusbiff utan lite finare och än mer lockande.

Om jag skulle ha sex för fräscht eget boende, fina resor, skumpa, rödtjut och sen inte behöva jobba 7-16. Absolut om den andre partnern inte är allt för vidrig.
Vem väljer knäckemacka med aromat före Friterad pilgrimsmussla på vit bönkräm med brynt sojasmör och nötter en sketen Onsdag, om man kan välja.
Men nu var allt hypotetiskt eftersom jag ej får dricka
Senast redigerad av tvarodalappar 2021-03-13 kl. 12:33.
Citera
2021-03-13, 12:30
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Han fick ju inte mycket till chans att göra det innan han blev anmäld eftersom väninnan anmälde. Hade hon inte gjort det så snabbt hade det funnits mer tid till utpressning men inget hindrar att det sker nu heller.

Okej, så din teori är alltså att kvinnan planerade att utpressa GL. Men innan hon hann göra det så berättade hon för en vän att hon blivit våldtagen (men inte om planen med utpressningen) och vännen gick då till polisen och stjälpte planen?

Din nya teori bygger också på att BO är en komplett idiot.

Jag tar inte ställning i frågan om GL är skyldig eller ej. Förmodligen har något skett men det behöver inte vara att se som våldtäkt eller något annat brott. Teorierna som bygger på någon bakomliggande plan om utpressning eller en ännu större komplott är dock rätt otroliga. Hade hon velat utpressa GL så hade hon ju kunnat hota med att berätta om otroheten istället för att hitta på en våldtäkt.
Citera
2021-03-13, 12:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Tror du verkligen att många unga kvinnor eller kvinnor i allmänhet har sex med män för egen vinnings skull? Det tror absolut inte jag.
Skulle du (om du är man) ha sex med en gammal kvinna för egen vinnings skull?
Vad tror du t.ex. alla unga kvinnor som åker till Dubai gör?
Citera
2021-03-13, 12:33
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det fiffiga är att kvinnan inte har begått ett brott genom att göra en falsk anmälan eftersom det inte var hon som anmälde. Smart, precis som i Assange-fallet.

Det spelar ingen roll vem som gör anmälan om hon i förhör beskyller GL för våldtäkt. Det är självfallet fortfarande ett brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in