Citat:
Ursprungligen postat av
Zem1
Lambertz trovärdig inom juridiken har legar nära noll sedan några år tillbaka pga att han fortfarande anser att inga fel begåtts gällande Thomas Quick. Att ange honom som merit vore snarare vara till ens nackdel än fördel med tanke på hans rykte.
Jo men han har ju säkerligen ett enormt kontaktnät kvar och väldigt många goda råd att ge en ung kvinna som precis står inför starten på sin karriär som tillsammans kan öppna många dörrar.
Hade Lambertz varit en förtidspensionerad byggnadsarbetare i Märsta misstänker jag att risken varit ganska mycket större att han fått fira jul utan sällskap av den här damen.
Citat:
Ursprungligen postat av
fri123
Är en domstol i Uppsala, hans hemstad verkligen oberoende?
Vet inte hur stor juristvärlden är men känner han inte dom som sitter där? Som fiender eller vänner?
Det räcker ju med att du bara är akademiker så får du en annan behandling av rättsväsendet jämfört med övriga befolkningen, så i det här fallet med så här nära kopplingar har jag oerhört svårt att tänka mig att man kan vara 100% objektiv. Frågan är vad man ska göra han är ju i princip lika (ö)känd i hela jurist-Sverige.