2021-03-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norper
Nej. Inte utan stödbevisning.
Såsom att en vännina eller dylikt vittnar om att målsäganden var upprörd eller dylikt, vilket enligt min mening, definitivt inte bör räcka.
Citera
2021-03-11, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Lambertz trovärdig inom juridiken har legar nära noll sedan några år tillbaka pga att han fortfarande anser att inga fel begåtts gällande Thomas Quick. Att ange honom som merit vore snarare vara till ens nackdel än fördel med tanke på hans rykte.

Jo men han har ju säkerligen ett enormt kontaktnät kvar och väldigt många goda råd att ge en ung kvinna som precis står inför starten på sin karriär som tillsammans kan öppna många dörrar.

Hade Lambertz varit en förtidspensionerad byggnadsarbetare i Märsta misstänker jag att risken varit ganska mycket större att han fått fira jul utan sällskap av den här damen.

Citat:
Ursprungligen postat av fri123
Är en domstol i Uppsala, hans hemstad verkligen oberoende?

Vet inte hur stor juristvärlden är men känner han inte dom som sitter där? Som fiender eller vänner?

Det räcker ju med att du bara är akademiker så får du en annan behandling av rättsväsendet jämfört med övriga befolkningen, så i det här fallet med så här nära kopplingar har jag oerhört svårt att tänka mig att man kan vara 100% objektiv. Frågan är vad man ska göra han är ju i princip lika (ö)känd i hela jurist-Sverige.
Citera
2021-03-11, 15:05
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetalltisverige
Hur ska detta kunna leda till åtal
Ord står mot ord ? Teknisk bevisning finns ej

hur vet du det? kan finnas sms där han ber om ursäkt, eller röstinspelningar med samma innebörd på släpig linköpingsdialekt.
Citera
2021-03-11, 15:06
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Var du där?
Var du?

Luktar trasig stundent tjej som har svårt o kontrollera känslor o alkohol, bjuder ut sig o ångrar sig sedan..med en 70 årig gubbe dessutom..
Citera
2021-03-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Hittade någon för mig okänd förmåga som heter Sunita Memetovic?

Hon och GL skrev dock en debattartikel ihop för bara ett par veckor sedan så extremt osannolikt att det är hon.
Citera
2021-03-11, 15:08
Medlem
HVIT.s avatar
Spännade om han blir häktad. Som f d justitiekansler (JK) så har han utrett många anmälningar från häktade. Han kommer att vara en "pain in the ass" på häktet! 😁
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag läste att han satt och bläddrade i papper han hade framför sig - jag ser exakt hur han ser ut, med glasögonen på nästippen och hakan i riktning mot presidiet

Han lär ha bläddrat "intensivt" i pappren. Hakan pekade i riktning mot presidiet och måste ha vippat som nålen på en seismograf i samband med registreringen av en kärnvapenprovsprängning.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Hittade någon för mig okänd förmåga som heter Sunita Memetovic? Rätt eller fel? Den här djävla ängsligheten kring att ens berätta vem som är vem förstör ju närmast forumet. Vad är det frågan om?

det var väl inte så svårt? då insåg du kanske också att antalet kvinnliga advokater med ziggisbakgrund är < 2
Citera
2021-03-11, 15:09
Medlem
Soterns avatar
Jag tror det här får Leif GW att bli minst tio år yngre.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Hittade någon för mig okänd förmåga som heter Sunita Memetovic? Rätt eller fel? Den här djävla ängsligheten kring att ens berätta vem som är vem förstör ju närmast forumet. Vad är det frågan om?

Sunita Memetovic blev 2011 Göran Lambertz' adept. Så de känner varandra i alla fall.

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-51/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja det är ju den normala gången men jag tänkte att det kanske fanns en möjlighet till mellan tvåveckor häktning eller försatt på fri fot.

De kan ju häkta honom i en vecka på skälig misstanke, visst. Men saken är ju den att vad som är sannolika skäl eller skälig misstanke är ju inte något exakt definierat, precis som bevisvärdering är fri så spelar det ingen större roll. Och givet två årsreglen så är det i praktiken enkelt att bara klubba saken. Det är i princip så att den misstänkte skall visa att det är uppenbart att häktningsskäl saknas om tvåårsreglen är tillämplig. Uppenbart är, enligt min mening likvärdigt med bortom rimligt tvivel. Så här tidigt i en utredning kan man naturligtvis inte säga att det redan är otänkbart att det saknas häktningsskäl. Krävs ju mer eller mindre ett alibi eller dyl. I det här fallet har GL medgivit umgänge. Därmed är saken klar.
Senast redigerad av CFFV 2021-03-11 kl. 15:23.
Citera
2021-03-11, 15:10
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Lambertz, det var det sjukaste. Man förstod ju att det var något seriöst fel på människan när han slängde bort sitt då otroligt fina rykte på att försvara Van Der Kwast och dom andra totala clownerna runt Quick. Jag trodde då att det bara handlade om att försvara sina kompisar i frimurarorden men nä mannen har nog uppenbarligen rejäla demoner så kanske hade dom redan då bara något dom kunde dingla över hans huvud och det var därför han valde sin urknäppa linje i den debatten, han måste fortfarande ha mardrömmar från när GW slakta han på bästa sändningstid.

Definitivt skyldig inte ens som antifeminist kan man se en skugga av en chans att hon hittar på här, han skall inte befinna sig i enrum med så unga tjejer till att börja med och ännu mindre festa så stäng in creepet på säg 6 år så blir alla nöjda och glada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in