2021-03-11, 20:59
Medlem
gamlingen66s avatar
[quote=Ville815|75019977]Ja för Sverige är ju verkligen känt för de enorma skadestånden som betalas ut...

Om detta skett i tex USA hade ditt resonemang varit mer naturligt.[/QUOTE

Alltså fett i svenska mått om du inte förstog
Citera
2021-03-11, 21:01
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja du beskrev Lambertz som en 70-årig pensionär men han är inte en typisk 70-årig pensionär utan mycket mer än så.
Det går inte att prata bort att han är 40 år äldre än vad hon är och pensionerad. Han uttrycker sina åsikter i en blogg sedan några år tillbaka. Mer makt och inflytande har han inte. Lägg därtill att han har en åldrad kropp.
Så nej, sannolikhet för att hon tänkte med fittan när de träffades är minimal. Däremot är det fullt rimligt att en gammal man som han tänder på en ung kvinna som dessutom är intresserad av vad han har att säga.
Citera
2021-03-11, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Undrar hur många flåsande rundor Leif GW gjort till barskåpet idag? Säkert har han suttit och skrockat och gottat sig åt Lambertz snöpliga öde med en trippel VSOP-cognac i näven (kärringdrickan som bär hans eget namn dricker han naturligtvis inte).

Även Jan Guillou har säkert varit nere i vinkällaren idag och korkat upp några riktigt dyra årgångsbuteljer.

Ska bli intressant att se om GL överlever detta - vilket fall! Han är på fel sida i Sveriges största rättsskandal, frun dör, och nu detta. Tycker nästan (nästan) lite synd om honom....
Om inte annat så vill landets AFa batikhäxor säkert gråta några skvättar, över GL.s intressanta irrfärd.
Den som nog inte kan gråta är väl Bergwall - som ju satt inspärrad På Övertid på dårhuset i Säter. Bl.a. pga JK.s och Lambertz ohemula ignorans.
Svinhugg går igen!!!
Senast redigerad av Niklas-P 2021-03-11 kl. 21:06.
Citera
2021-03-11, 21:03
Medlem
BorgeHs avatar
Vi har sett det här förr. En ung studentska som är beredd till mycket för att främja sin egen karriär.

Det fanns en professor på KTH med ungerskt ursprung i pensionsåldern. Han drev sin institution som en egen konsultfirma. Alla såg också hur han raggade vilt bland studentskor, men KTH:s ledning gjorde inget åt det hela. Slutligen fick han tag på en studentska som var beredd att offra ”lite” för en doktorandtjänst och en doktorstitel.

Javisst, Göran Lamberts är pensionär men har säkert ett stort kontaktnät och en stor kunskap som en del vill ta del av.

Jag kan tänka mig att väninnan blir lite störd av de ”karriär-uppoffringar” BO gör för att ta del av GL:s kunskaper. Förmodligen blev hon mer upprörd än vad BO tänkt sig av det hela.

Men jag har mycket svårt att förstå varför en ung kvinna väljer att fira jul med en gammal gubbe och dricka sprit. Hon måste veta vad det skulle landa i. Men hon kanske var villig till denna uppoffring för att nå sina mål. För att må lite bättre låtsas hon inför sin väninna blivit väldtagen, men hon trodde aldrig väninnan skulle anmäla det hela.

Att GL dessutom skulle ”fått upp den” nog för en våldtäkt förvånar mig mer. Där gick det nog åt några blå tabletter.

Men ok, GL är förmodligen ett självgott svin. Jag tror säkert han skulle må bra av något år på anstalt. Leif GW bli säkert glad i alla fall...
Citera
2021-03-11, 21:05
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det går inte att prata bort att han är 40 år äldre än vad hon är och pensionerad. Han uttrycker sina åsikter i en blogg sedan några år tillbaka. Mer makt och inflytande har han inte. Lägg därtill att han har en åldrad kropp.
Så nej, sannolikhet för att hon tänkte med fittan när de träffades är minimal. Däremot är det fullt rimligt att en gammal man som han tänder på en ung kvinna som dessutom är intresserad av vad han har att säga.

Det är ingen som har pratat bort att han är 40 år äldre och pensionär men det är inte det som gör honom attraktiv för många kvinnor.
Citera
2021-03-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du kanske har fastnat i skolan och harvar runt för att försöka klara av någon utbildning men normalt sett är man inte en "ung student" om man är 30år. Man är i själva verket en ganska gammal student. Och klarar man inte av att läsa av och tolka att media vinklar saker bör man nog ta det lite försiktigt med att dela ut autism-diagnoser till andra.

Så du förstår alltså att dom är ett omaka par och att det är ganska orimligt att dom dras till varandra av kärlek och naturlig attraktionskraft.

Är det autismen som klickar in igen eller varför förstår du inte också att en kvinna kan uppvakta en man av skäl som hon tror tex gynnar hennes karriär?
Haha du är verkligen totalt jävla dum i huvudet. Slipa på läsförståelsen till att börja med och återkom sen. Tyckte att jag uttryckte mig på ett sätt som var i stort sett omöjligt att missförstå men du lyckades ändå. Och kom med ett motargument istället för att bara kopiera mitt rakt av. Sandlådenivå.

Jag skrev uttryckligen ung som i ung ålder inte ung student. Men den enkla meningen är du tydligen för dum för att förstå innehållet i och din autistiska patetiska hangup på "akademiker" får dig att tro att allt måste ha med det att göra på ett eller annat sätt. Hur är är det möjligt att missförstå följande mening: Det är förmodligen din autism som gör att du hakar upp dig på ordvalet. Alla normalbegåvade hajar att de menar ung som i ung ålder inte att hon skulle vara ung för att vara student. Du kanske borde försöka leta dig ur kvarteret någon gång och faktiskt snacka med någon som har någon form av akademisk utbildning istället för att spendera all vaken tid på att skriva om dem på flashback.

Du är tydligen även för dum för att fatta innebörden i: Vad kan tjejen vara ute efter mer en råd och tips? Vilka dörrar öppnar Lambert rent karriärmässigt idag? Snubben ses som ett skämt i branchen efter Thomas Quick-härvan.

Tack för att du skriver på flashback hur som helst. Jag har visat dina patetiska inlägg och trådstarter om akademiker för flera polare och de har alla garvat högt oberoende av jobb och utbildning.
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Vid 30 har man varit byxmyndig halva livet. Så ser inte hur de inblandades ålder är en försvårande omständighet för MGM.
Det har jag aldrig påstått.
Senast redigerad av Geigerzehler 2021-03-11 kl. 21:30.
Citera
2021-03-11, 21:10
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Om inte annat så vill landets AFa batikhäxor säkert gråta några skvättar, över GL.s intressanta irrfärd.
Den som nog inte kan gråta är väl Bergwall - som ju satt inspärrad På Övertid på dårhuset i Säter. Bl.a. pga JK.s och Lambertz ohemula ignorans.
Svinhugg går igen!!!

Haha, förvisso helt sant. Men hade det inte varit för Lambertz, Margit Norell, Sven Å Christansson, van der Kwast och de andra sektdårarna hade ju inte Quick fått sin benzo....
Citera
2021-03-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Vi har sett det här förr. En ung studentska som är beredd till mycket för att främja sin egen karriär.

Det fanns en professor på KTH med ungerskt ursprung i pensionsåldern. Han drev sin institution som en egen konsultfirma. Alla såg också hur han raggade vilt bland studentskor, men KTH:s ledning gjorde inget åt det hela. Slutligen fick han tag på en studentska som var beredd att offra ”lite” för en doktorandtjänst och en doktorstitel.

Javisst, Göran Lamberts är pensionär men har säkert ett stort kontaktnät och en stor kunskap som en del vill ta del av.

Jag kan tänka mig att väninnan blir lite störd av de ”karriär-uppoffringar” BO gör för att ta del av GL:s kunskaper. Förmodligen blev hon mer upprörd än vad BO tänkt sig av det hela.

Men jag har mycket svårt att förstå varför en ung kvinna väljer att fira jul med en gammal gubbe och dricka sprit. Hon måste veta vad det skulle landa i. Men hon kanske var villig till denna uppoffring för att nå sina mål. För att må lite bättre låtsas hon inför sin väninna blivit väldtagen, men hon trodde aldrig väninnan skulle anmäla det hela.

Att GL dessutom skulle ”fått upp den” nog för en våldtäkt förvånar mig mer. Där gick det nog åt några blå tabletter.

Men ok, GL är förmodligen ett självgott svin. Jag tror säkert han skulle må bra av något år på anstalt. Leif GW bli säkert glad i alla fall...
Frågan är om 4an vågar släppa loss "professorn" i detta ämne nu på söndag.... Spänd av förväntan...
Citera
2021-03-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamaZotero
Hade de varit en kvinna hade de behövts barnvåldtäkt för å häkta

Svenska domstolar är inte stället där folk döms enlig likhet inför lagen osv.

Nej, dessvärre har du rätt.
Även om det ju är betydligt mer ovanligt att kvinnor våldtar män så ganska rimligt också.
Citera
2021-03-11, 21:14
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T7-FF
Så Görans identitet döljs trots att han är en känd figur men inte de två advokater som misstänks för att ha läckt information? Kan någon förklara detta?

Göran är sosse. Varför skulle Socialdemokraternas propagandacentraler vilja hänga ut honom?
Citera
2021-03-11, 21:14
Medlem
Domen har ännu inte fallit men vilket fantastiskt ovärdigt sett att mygga av sig själv på. Våldtäkt eller inte, synd att han inte kunds hålla gubbkuken i styr.
Citera
2021-03-11, 21:15
Medlem
Allt är tragiskt. Spriten har nog haft sin inverkan på det som ägt rum eller inte ägt rum.

Det är hemskt här på FB med all vulgära omdömen och personliga påhopp, ofta utan grund i det som är känt kring det hela. Försök vara sakliga och avstå från hätska utfall och oförskämdheter. Namnge inte personer annat än om det är absolut erforderligt. Visa omdöme och sans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in