2021-03-11, 14:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Han är nog van vid värre, är det inte han som företräder Karin Lilja?
Jo, men jag menade "klient" i lite vidare bemärkelse, från arrestvakt och vidare uppåt i näringskedjan
Citera
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetalltisverige
Hur ska detta kunna leda till åtal
Ord står mot ord ? Teknisk bevisning finns ej
Vilken värld lever du i? En stark målsägarberättelse kan absolut räcka för en fällande dom.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetalltisverige
Hur ska detta kunna leda till åtal
Ord står mot ord ? Teknisk bevisning finns ej
Ung studenska super sig redlös o har frivillig sex o sedan ångrar sig när ångesten slår på dagen efter borde vara rubriken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kan det tänkas landa i en veckas "utredningshäktning"?

Du menar att de skulle landa i skälig misstanke?

Så här blir det, som stalltips.
Han häktas. Omhäktas om två veckor. Sedan löper det tre veckor till huvudförhandling (HUF). Han sitter där han sitter. Släpps han efter HUFen kan det påräknas en fällande dom. Annars rullar saken vidare till HovR. Där fastställs domen.
Citera
2021-03-11, 15:00
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
https://www.docdroid.net/O0HpzYH/uppsala-tr-b-19-21-aktbil-5-pdf

Tack, betydligt mer lättläst
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Antar att han bara pullade henne då gubben inte lär ha så mycket krut där nere eller tog han en blå innan?

Var det inte han som ansåg att man inte kunde bedöma hets mot svenskar som hets mot folkgrupp? Tydligen aktiv Socialdemokrat en gång i tiden också
Citera
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ung studenska super sig redlös o har frivillig sex o sedan ångrar sig när ångesten slår på dagen efter borde vara rubriken.

Var du där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Alltså jag hoppas att de leder honom i fängsel och midjebälte mellan två vakter framför allmänheten och journalister som de gjorde med Arnault: https://static.cdn-expressen.se/images/23/ee/23ee33b4dcd24738b0636084a8a18d86/16x9/838@40.jpg

Jag trodde det bara var i USA de gjorde så men jag ser ju bilden på Arnault som du länkade. Det vore intressant att se GL i handfängsel.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Du har naturligtvis järnkoll på händelseförloppet...
Citera
2021-03-11, 15:01
Medlem
Citat:
Vilken värld lever du i? En stark målsägarberättelse kan absolut räcka för en fällande dom.

Nej. Inte utan stödbevisning.
Citera
2021-03-11, 15:02
Medlem
Citat:
Ja, sjukt nog har rättsutvecklingen blivit så, när det egentligen inte ska vara så enkelt.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Eh, va? Vad i hela fridens namn har påstått BO med saken alls att göra? Har tyvärr inte så djävla bra koll på advokaternas Who's Who, och vem som är rom eller inte. Jesus.

Hittade någon för mig okänd förmåga som heter Sunita Memetovic? Rätt eller fel? Den här djävla ängsligheten kring att ens berätta vem som är vem förstör ju närmast forumet. Vad är det frågan om?
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Du menar att de skulle landa i skälig misstanke?

Så här blir det, som stalltips.
Han häktas. Omhäktas om två veckor. Sedan löper det tre veckor till huvudförhandling (HUF). Han sitter där han sitter. Släpps han efter HUFen kan det påräknas en fällande dom. Annars rullar saken vidare till HovR. Där fastställs domen.
Ja det är ju den normala gången men jag tänkte att det kanske fanns en möjlighet till mellan tvåveckor häktning eller försatt på fri fot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in