Citat:
Ursprungligen postat av
Dansa0pausa
Vicken jävla stjärna TookAnna Book är! Jag var bara tvungen

, my guilty pleasure, att googla lite om Divan och hittade detta!
https://www.cafe.se/exklusivt-for-ca...a-besvikelser/
TookAnna står inte för någonting hon gör

Tänk när hon blir gammal och tänker tillbaka på ”karriären” som hon haft. 1. Längsta och största tråden på FB. 2. Utskrattad av hela svenska artist-eliten. 3. Känd för att göra löjliga förnedringsprogram med ungdomar. Mm. Mm. Listan kan göras lång men det är samma återkommande omdöme om TookAnna. Patt-etisk

Vilka minnen! Jag blev tvungen att komprimera listan över Annas besvikelser och kommentera dem. Ber om ursäkt för det.
1987 - Mellofiasko
Året efter jag deltog med låten*ABC*var jag med i Melodifestivalen ännu en gång med låten*Det finns en morgondag.*Jag anser att orkestern svek mig under själva uppträdandet. De hoppade över åtta takter och fuckade min 16-åriga hjärna.*
Stackars Anna. Hela orkestern bestämde sig för att samtidigt hoppa över åtta takter. Kan det ha varit en unison tankeöverföring i orkestern, eller hade de bestämt sig i förväg för att hoppa över åtta takter bara för att fuck med Anna? Eller… kan Anna själv ha inbillat sig att det skulle vara åtta takter där?
2009 - Brost i hissen i Japan
Han sa att jag luktade illa från mina underkläder när vi stod i en hiss tillsammans under inspelningen, men jag var nyduschad och hade en jättefin parfym så han var bara ute efter att provocera ”tjockisen”.
Johannes Brost har tidigare uttalat sig om detta i Expressen:*”Anna Book ljuger. Jag har aldrig stått i en hiss och sagt att hon luktar illa”.
Nu känner inte jag Brost, men han är ju känd för att vara lika ”rak” som Anna själv är. Däremot har vi ju fått en bild av en Anna som gärna tar åt sig saker. Det mest troliga är att de kliver in i samma hiss och Brost säger att det luktar skumt i hissen. Anna säger något och Brost skämtar och undrar om inte Anna har bytt underkläder den dagen. Anna ringer Expressen. För det gör inte Brost, det kan jag lova.
2006 Zelmerlövfiaskot
När jag dansade i*Let’s dance*var Måns Zelmerlöw samtidigt med i programmet. Han vann och jag kom tvåa. Vi bestämde oss då för att vi skulle göra musik tillsammans, men han drog sig ur i sista stund.*
Jag kan se Anna som ett dreglande plåster under Måns skosula under inspelningen. Hon har antagligen tjatat ner honom så han säger ”visst” under ett svag ögonblick för att bli av med kärringen. Måns var 19 år då… Efter inspelningen glömde han bort Anna, alternativt sket i henne. Varför sänka en karriär som precis börjat?
2010 - Fångarnapåfortetmatfiaskot
*Vi fick äta sura oliver och äcklig potatissallad och var tvungna att stressa hem från inspelningen utan att ens fått duscha medan andra lag blev otroligt väl omhändertagna och fick äta skaldjursplatåer medan vi blev behandlade som skit. Så det skötte de otroligt dåligt.
Förmodligen blev inspelningen försenad, så när de kom tillbaka till hotellet var restaurangen stängd. Det var säkert inget fel på maten de fick, men skaldjuren åt väl de andra deltagarna upp? De kan ju inte ligga framme hur länge som helst heller. Men Anna hade antagligen hellre ätit ett dåligt ostron än inget ostron alls… Vilket inte hindrade Anna från att vara med igen. Och igen. Och...
2009 - Federleyfiaskot
Men då fick de andra på festen för sig att de skulle köra ett ”shotrace” och i förbifarten råkade Fredrick Federley sätta krokben på mig och sparka av två av mina tår. Det gjorde fruktansvärt ont. Men jag spelade in dvd-filmen dagen efter. Anna Book följer alltid sina åtaganden.
I en annan intervju säger Anna att hon och Federley hoppade säck och krockade. Där står det att hon var med i en musikal dagen efter. Innan hon åkte till sjukhus. Om det ville sig illa skulle hon behöva opereras med titanskruvar. Det behövdes inte. Frågan är om det ens var en fraktur. Federley fick sin karma till slut ändå.
2003 - Magfiaskot
Från ingenstans kände jag bara hur någonting brast i magen på mig. När jag sedan kom hem till Sverige åkte jag direkt till akuten och blev så vansinnigt illa behandlad, läkaren sa till mig att ”vi kan inte alltid operera alla tjockisar som har fetma”.
Ord står mot ord, men jag kan sätta en femhundring på att ingen läkare någonsin kallat någon patient för tjockis. Skulle hen ändå ha gjort det måste det bero på att patienten varit så sjukligt krävande och aggressiv att läkaren passerade en gräns. Och det finns ju bara en person som skulle kunna få en läkare att passera just den gränsen…
Utöver det har jag svårt att förstå att brusten magsäck är något man kan leva med i några dagar, tills man kommer hem från semestern. Mest troligt är att Anna drabbades av magkatarr efter för dålig diet. När läkaren sedan inte ville skriva ut Citadon mot magkatarr blev Anna galen.
1996 - Fettsugningsfiaskot
En manager som jag jobbade med tyckte att jag skulle göra en mindre fettsugning för att bli av med det fett som hängde över magen efter att jag fött barn. För att få en fin och slät mage var jag tvungen att göra en sådan operation. Min manager hade lovat att han skulle betala hela summan, men det gjorde han aldrig.
Tänkte först skriva att Anna inte haft en manager sedan… 96. Och var inte det hennes mamma? Mest troligt. Anna försöker tjata till sig en fettsugning från alla möjliga. Varför skulle en manager betala för en fettsugning? Det är väl i så fall skivbolaget. Bert sa antagligen nej, för han tyckte det var onödigt. Anna bokade en tid i alla fall och tänkte hon skulle få ett sånt lyft i karriären efteråt att hon kunde betala senare. Någon gång.
2014 - Bakningsfiaskot
Det var sagt på förhand att vi skulle mejla alla våra recept till produktionen – men det gjorde inte vissa. Det gjorde mig oerhört besviken på produktionen. Jag är ingen dålig förlorare, men jag hatar när folk fuskar.
Hela kändissverige bakar verkligen om Anna får vara med. Så fusket var att ”vissa” inte hade mailat sina recept i förväg? Jag har lite svårt att se vad det är för fördel med det? Sanningen är väl att Anna är en sämre bagare än hon är en medelmåttlig kock?