2021-03-03, 17:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är väl rimligt att kognitiva funktioner ändras mellan åldrarna 70 och 80. Esbjörn skulle vara odödlig annars. Men BK beskriver förändringen så här:

”Med fokus på observerade förändringar över tid (8-10 år), är det min bedömning att det skett en försämring. Testinstrumenten i föreliggande utredning är ofta (men inte alltid) tillräckligt sensitiva för att med viss säkerhet registrera subtila förändringar.”

Notera orden ”subtila förändringar”.

Och de sakkunniga som Ebba konsulterade bedömde ju saken som annorlunda, Barrys genmäle är ju ett svar på deras "sågning" av slutsatserna från Barry.

De ansåg ju bland annat att undersökningen var gjord för juridiska ändamål inte för att utreda om E*björn var dement.
2021-03-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detanvändarnam
Ebba har missförstått alt feltolkat det kristna budskapet man ska inte stjälpa en gammal människa utan istället hjälpa densamma..

Ja, usch va hemskt att köpa hans tomt för 4 miljoner som han kan sätta sprätt på.

Bättre är dom som står på Esbjörns sida.
Där person a (Matz) vill ha gården när Esbjörn dör. Inte brytt sig ett skit om den innan.
Eller person B) en dömd barnaknullare med skulder till brottsofferfonden som med stor sannolikhet kommer fakturera multum.
Eller person C) som har en historik av att "hjälpa" äldre gubbar och sen få ärva rubb och stubb.
Och som ihop med hon Luiiom-vad hon nu hette genom en fullmakt tagit total kontroll över Esbjörns ekonomi.
2021-03-03, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Du har helt rätt!

Faktum är att Esb bästa chans för framtiden finns hos hans motståndare i denna tvist.

Jag tror absolut inte att Ebba är förbannad på Esb för hon inser och förstår att andra har utsatt honom en sjuhelvetes press och luredrejeri det senaste halvåret och man kan ju hoppas att gubben fick lite perspektiv serverat av domaren i går som gör att han börjar förstå att detta kan bli satans mycket värre vid en eventuell huvudförhandling.

Förhoppningsvis kan de börja samtala igen och att Esb så sakteliga inser att tattar-ligan inte hjälper utan stjälper honom och att Ebba på något sätt kan få honom att inse detta och eventuellt också kan erbjuda honom någon form av hjälp med boende, advokat och testamente.

Det tror jag absolut att Ebba är villig att hjälpa till med för då skulle båda kunna komma ut som vinnare i denna soppa och det skulle ju stärka hennes politiska framtid om hon visar att hon värnar och bryr sig om Esb även efter att affären är avklarad.

Skulle det bli så kan vi snacka om långfinger till de flesta inom media!😁

Problemet är ju att hon "värnar" bara om Esbjörn så länge hon ser möjligheten att ta över hans fastighet som hon, enligt egen utsaga, har "bättre rätt" till.

Det fattar nog tom Esbjörn nu när han sett den andra sidan av den förtjusande lismande fröken Usch.
"hon är ingen dam"
2021-03-03, 18:03
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Beträffande värdet. Taxeringsvärdet är på 2,7 mkr och byggnaden på 0,8. Esbjörn och c/o måste låtit huset förfalla ordentligt senaste decenniet eftersom det vid en inventering sades ha en mycket fin fasad 2009 medan bilderna visar hur huset knappt verkar stå upp inväxt i djungeln. Till skillnad från grannarna har denna fastighet gräns vid vatten och inget eget vatten. Servitut för brygga saknas. (Men det kan finnas hävdvunnen rätt). Vare sig fasad eller tak har eternit så asbestrisken i ett hus byggt 1909 får betecknas som låg även om man ibland klätt in pannrum invändigt med eternitplattor. Den har enskilt vatten och avlopp. Det betyder sannolikt att det finns rinnande vatten och toaletter men att den senare går mot tank, för jag tror inte infiltration tillåts. Med hänsyn till hur tomterna ser ut runt sjön tror jag att avstyckningsmöjligheterna är begränsade. Den lilla skärvan som ligger söder om kommer inte att kunna regleras och få bygglov mht strandskyddet. 3,9 för tomten är nära 1,5x taxvärde och kostnader för renovering kommer att bli betydande. Risk finns att kåken inte får rivningslov men om skicket är för dåligt så kan det ske.
Ebba och hennes fd man betalade 7,2 miljoner för det huset de köpte tillsamman i området och som hennes man nu är ensam ägare till. Man får ganska mycket renovering för de 3,3 miljoner hon planerar att betala mindre för denna fastighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag håller med. Den analytiska förmågan i denna diskussion är bristfällig. De människor som röstar på KD är kristna, äldre människor med en stark värdegrund. Alla de som nu högljutt stödjer Ebba är inte folk som röstar på KD utan förvirrade människor, som är villiga att släppa fram vilken person som helst för att bli av med sossarna.

Ont kan inte med ont botas, och om Ebba Busch och folk som henne är lösningen ser det mörkt ut i framtiden.
Det är sant att ont förgås bäst med gott. Tyvärr tror jag framtiden för ett rättvist och bra samhälle för alla är bortom räddning. Dock hoppas jag att jag har fel.

Människor som stödjer Ebba här eller i andra medier är en minoritet. KDs huvudsakliga väljarkrets är pensionärer i hjärtat av bibelbältet. Dvs runt Jönköping, om de överger är det kört för KD. Och som sagt de är gamla, och när fan blir gammal blir han religös sägs det ju. Om det ligger något i det så ligger det ju inte långt bort att tänka att när religösa blir gamla får de moral.
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-03-03 kl. 18:11.
2021-03-03, 18:05
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vad tråkigt att en dömd sexbrottsling som på Facebook konspirerar för att smutskasta en partiledare i media blir "uthängd" för ett brott han begått. Världen är fan inte rättvis.
Kan trösta dig med att Ebba varken är dömd eller åtalad ännu.
2021-03-03, 18:12
Medlem
Så dum hon är. Vem vill bo i en släktgård en gammal man ångrat försäljningen av? Hur många har ens tiden, orken eller pengarna att slösa på domstolsprocesser?! Men det är skillnad på folk och folk 👸🏼.
Och på köpet gör 👸🏼 slarvsylta av ett parti Sverige verkligen behöver.
2021-03-03, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Problemet är ju att hon "värnar" bara om Esbjörn så länge hon ser möjligheten att ta över hans fastighet som hon, enligt egen utsaga, har "bättre rätt" till.

Det fattar nog tom Esbjörn nu när han sett den andra sidan av den förtjusande lismande fröken Usch.
"hon är ingen dam"
Läste nu i tidningen också,att det är dags att se över lagstiftarens tidigare paragrafer , endast till fördel för EBT. .
"Att hon inte gjort fel" saken är ju med den lag som nu står har hon gjort sig skyldig till minst 6 års fängelse.
+ 8 års fängelse för att hon mutar systemet. Det fungerar alldeles utmärkt med den lagstiftningen vi har och har haft ...
EBT är sjuk och behöver medicinsk hjälp .. jag står för det jag skrev , önskar tillbaka mentalsjukhusen och lobotomin. EBT skulle behöva detta. För då får hon ompysslad hjälp.

Som det är nu driver hon sitt eget förstånd till storhetsvansinne.

Ja jag är ledsen EBT men du har tagit dig för mycket frihet.. att försöka manipulera äldre.
Du känner det , därför tar du till flaskans falskhet. Och drömmer dig bort från verkligheten.
Senast redigerad av Massonite 2021-03-03 kl. 18:46.
2021-03-03, 18:21
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ebba och hennes fd man betalade 7,2 miljoner för det huset de köpte tillsamman i området och som hennes man nu är ensam ägare till. Man får ganska mycket renovering för de 3,3 miljoner hon planerar att betala mindre för denna fastighet.

Det är sant att ont förgås bäst med gott. Tyvärr tror jag framtiden för ett rättvist och bra samhälle för alla är bortom räddning. Dock hoppas jag att jag har fel.

Människor som stödjer Ebba här eller i andra medier är en minoritet. KDs huvudsakliga väljarkrets är pensionärer i hjärtat av bibelbältet. Dvs runt Jönköping, om de överger är det kört för KD. Och som sagt de är gamla, och när fan blir gammal blir han religös sägs det ju. Om det ligger något i det så ligger det ju inte långt bort att tänka att när religösa blir gamla får de moral.
Oj vilken grävning!
Fixar renoveringen även 45 kvm mer boyta och 1500 kvm större tomt?
https://www.hitta.se/niklas+thor/uppsala/person/jpvhinrst#residence-section
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-03 kl. 19:01.
2021-03-03, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Oj vilken grävning!
Fixar renoveringen även 45 kvm mer boyta och 1500 km större tomt?
https://www.hitta.se/niklas+thor/uppsala/person/jpvhinrst#residence-section

1500 km större tomt?

Det kallar jag en riktigt riktigt lång tomt!
2021-03-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nej det vet vi inte och du säger det nu själv och ändå har du påstått att så är fallet.

Nej man vet ofta inte att folk är ohederliga innan de visat det. Normalt utgår man från att man har att göra med hederliga och pålitliga människor som menar det de säger och som håller avtal när man gör fastighetsaffärer. Människor med Janusansikten, som uppträder som Esb gjorde, som att han var en sådan hederlig och pålitlig människa men som egentligen är en lögnaktig skurk är ofta väldigt svåra att avslöja innan man står där med Svarte Petter. Det har EB fått erfara "the hard way".

Men det gläder mig samtidigt att det nog kommer att bli svårt för Esb och hans anhang att bli trodda i fortsättningen. Dåligt rykte sprider sig.
2021-03-03, 18:27
Medlem
nackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Om Ebba nu mot all sans och balans får huset, borde hon inte då dömas att få ett eget renoveringsprogram på tv som Erik och Carina Berg?

Esbjörn kan dyka upp i rutan ibland och mysa och ge råd.
Och Annie Lööf bakar kakor!

Det känns rätt osannolikt att köpet hävs. Om Esbjörn hade velat maximera chanserna hade han kört på virrpannespåret hela vägen och hävdat att han är omförmögen att ingå avtal. Att tydligt och sammanhängande tala ut i TV4 om att han var irriterad på att Ebba efter köpet tagit sig friheten att fixa till tomten var minst sagt orutinerat.
2021-03-03, 18:29
Medlem
Detanvändarnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Ja, usch va hemskt att köpa hans tomt för 4 miljoner som han kan sätta sprätt på.

Bättre är dom som står på Esbjörns sida.
Där person a (Matz) vill ha gården när Esbjörn dör. Inte brytt sig ett skit om den innan.
Eller person B) en dömd barnaknullare med skulder till brottsofferfonden som med stor sannolikhet kommer fakturera multum.
Eller person C) som har en historik av att "hjälpa" äldre gubbar och sen få ärva rubb och stubb.
Och som ihop med hon Luiiom-vad hon nu hette genom en fullmakt tagit total kontroll över Esbjörns ekonomi.

Ingen i EBT sekten har att göra med Esbjörns privata affärer absolut ingen!
Han ångrade affären och självklart så skulle EBT agerat som vilken klok människa som helst i en liknande situation skulle gjort och backat ur.
Man tvingar helt enkelt inte till sig egendom mot någons vilja även det att hon kanske har rätt juridiskt.
Att sedan blanda in sina privata affärer med sina politiska uppdrag tyder på ett otroligt dåligt omdöme.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in