2021-03-03, 16:29
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Hm.. Hur tänker du ens?

Vi skulle aldrig kommit på att dra in Ebbas barn i hennes förhandling med kriminella människor om hon inte själv kastade sina barn under bussen.

Det vi undersöker här i tråden är om det kan slå tillbaka på Ebba om hon gömmer sig bakom sina barn.

Än så länge ser detta ut som en förlust för Ebba. Tipset till Ebba är att börja ta ansvar för sina egna handlingar och inte gömma sig bakom sina barn.

"Den vuxna i rummet" och bla, bla, bla.

Ja, och att Ebba borde sluta förhandla och ge sina pengar till kriminella också då så klart är ett tips från hjärtat.

Edit: småfix, inget som ändrade något i sak men ökade läsförståelsen.

Vilka är "vi"?

Upplysningsvis så avhandlar den här tråden inte bara Ebbas barn, utan allt mellan himmel och helvete (bokstavligen).

Vilka är de kriminella enligt dig?
2021-03-03, 16:30
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vi får helt enkelt hoppas på det och jag tror att Ebba Busch inte kommer att glömma den behandling av henne som de har förorsakat, svinhugg går igen sägs det ju och de har ju betett sig som riktiga grisar i detta ärende.

Kommer Ebba och E*björn på talande fot igen så är jag säker på att hon hjälper honom mot dessa gamar.

Du har helt rätt!

Faktum är att Esb bästa chans för framtiden finns hos hans motståndare i denna tvist.

Jag tror absolut inte att Ebba är förbannad på Esb för hon inser och förstår att andra har utsatt honom en sjuhelvetes press och luredrejeri det senaste halvåret och man kan ju hoppas att gubben fick lite perspektiv serverat av domaren i går som gör att han börjar förstå att detta kan bli satans mycket värre vid en eventuell huvudförhandling.

Förhoppningsvis kan de börja samtala igen och att Esb så sakteliga inser att tattar-ligan inte hjälper utan stjälper honom och att Ebba på något sätt kan få honom att inse detta och eventuellt också kan erbjuda honom någon form av hjälp med boende, advokat och testamente.

Det tror jag absolut att Ebba är villig att hjälpa till med för då skulle båda kunna komma ut som vinnare i denna soppa och det skulle ju stärka hennes politiska framtid om hon visar att hon värnar och bryr sig om Esb även efter att affären är avklarad.

Skulle det bli så kan vi snacka om långfinger till de flesta inom media!😁
Senast redigerad av MrBubs 2021-03-03 kl. 16:33.
2021-03-03, 16:30
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag håller med. Den analytiska förmågan i denna diskussion är bristfällig. De människor som röstar på KD är kristna, äldre människor med en stark värdegrund. Alla de som nu högljutt stödjer Ebba är inte folk som röstar på KD utan förvirrade människor, som är villiga att släppa fram vilken person som helst för att bli av med sossarna.

Ont kan inte med ont botas, och om Ebba Busch och folk som henne är lösningen ser det mörkt ut i framtiden.

Men kan det inte också vara som så att många debattörer i denna tråd skiter högaktningsfullt i den gamle mannen, utan det primära är att skada Ebba och hennes parti? Det är ju för mig som politisk neutral gentemot KD, uppenbart att det förekommer sådana troll i denna tråd. Hur känns det för dig som verkligen i djupet av ditt hjärta bryr dig om Esb liv, att även sådana tvivelaktiga personer dyker upp till hans försvar?

Vi har ju sett många prov på ren lyteskomik i argumentations(o)förmåga hos många de som påstår affären vara olaglig.

Om folk nu ser denne onda Ebba som en politisk lösning, vittnar detta då inte om hur pass illa ställt det är i landet? Vi uppmanas att inte dammsuga eller äta varm mat när det är kallgrader ute, polska brandmän kommer och släcker våra skogsbränder, Malmö är förmodligen en osäkrare plats än Baghdad att vistas i etc. Har du då någon förståelse för att människor då söker sig bort från socialdemokraterna?
Senast redigerad av DeValera 2021-03-03 kl. 16:42.
2021-03-03, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
att föra fram åsikter om att skada en politiker, kanske till och med påstå att den är klandervärd, är det då inte förtal eller hot? Ska inte ett juridiskt ombud kunna tåla att bli ifrågasatt?

Olämpliga ministrar har vi en hel drös med, så en mer eller mindre gör inte så stor skada. Om hon är lämplig som partiledare får hennes parti avgöra.
En klient har rätt att få veta om en jurist är tidigare straffad. Tänk om ett brottsoffer som råkat ut för samma sak som ombudet är dömd för söker hjälp på dennes Juristbyrå? Det är ännu värre att någon som jobbar som jurist har skulder till Brottsofferfonden. Jag skulle säga att det är ett direkt hån mot brottsoffer.
Med dagens lagstiftning är det förtal att informera om detta för att varna presumtiva klienter, Billinges ombud säger att det redan märks att klienter undviker Jurist Konsulterna i Sverige. Det är väl snarare bevis för att lagen borde ändras så klienterna vet, än att ombudet bör skyddas för att gynna honom ekonomiskt. Han borde givetvis skaffa ett jobb där hans bakgrund inte har någon betydelse.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-03 kl. 16:35.
2021-03-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu är expressen ute och cyklar. De vill ha lagändring eftersom de tar upp ett annat fall som jämförelse trots att det inte finns något gemensamt mellan fallen. Ett annat fall, där det inte ens finns en personlig bakgrundshistoria där hänvisning till brott belyste hur en man plågat en kvinna. Men det blev förtalsrättegång.

Ebba Busch och Binninge har ingen personlig relation, där Binninges tidigare brott drabbar Ebba Busch personligen och därför hör inte det till bakgrundshistorien. Att vara dömd är inget brott när straffet avtjänats. Det är befängt att tro att man kan ställa krav på motpartens ombud och utomrättsligt ifrågasätta hans vandel. Har Ebba Busch sypunkter på Binninges lämplighet som ombud får hon ta upp dessa med tingsrätten.

Skulle Ebba Busch slippa undan med att förtala folk, är det en ändring av praxis och då är det dags att ändra lagen därefter, och ge oss alla rätt att fritt sprida att en dömd person är brottsling.

Jag tycker att lagen ska ändras så den speglar det allmänna rättsuppfattningen. Det är befängt att en jurist som blivit dömd för barnmisshandel inte ska vara tvungen att informera om detta om ett misshandelsoffer söker hjälp på dennes juristbyrå.
2021-03-03, 16:35
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Bra jobbat, några frågor.
Hur kom du fram till datumet för första kontakten?
Det är orealistiskt att Anticimex har lämnat sin rapport till mäklaren redan dagen efter sista besiktningsdagen för värdering. Antagligen har värderingen kommit i ett mycket senare skede eller så har värderingen inte utgått från Anticimex besiktning.
Framtagandet av avtalet kan inte ha tagit mer än en timme, Theo Dietz har använt ett standardavtal och inte ens lagt ner tid på att det blivit riktigt rätt om ändå tillräckligt för att affären ska gå igenom.

Bra inputt 😀om du kollar så är dom gula ej verifierade, så jag har endast lagt in dom för vi vet att det har hänt men ej när. Jag uppskattade det till där någonstans.
Lika med avtal och värdering
Avtalet är ej möjligt att göra innan ev besiktning mm. För vissa saker är med på avtalet,vilket gör att det blir ologiskt👍
Alla tips och ideer för jag gärna in och uppdaterar om det är ok?
2021-03-03, 16:45
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Varför i hela friden har inte EB en kopia av köpebrevet om det nu har upprättats?
Senast redigerad av Iknowafewthings 2021-03-03 kl. 16:48.
2021-03-03, 16:47
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hustvisten handlar om ekonomisk utpressning, den har inget med politik att göra.
Det får du ta med DeValera. Jag svarade på hens inlägg. Hen säger att det handlar om politik från det juridiska ombudets sida.

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vilka Ebbas avsikter är kan inte jag svara på.

Däremot så har det juridiska ombudet, om han varit aktiv i denna Facebook grupp, vilket någon i denna tråd påstått, själv arbetat för att detta ska bli så offentligt som möjligt. Att föra fram åsikter att man vill skada någon politiskt är väl nästa fall på olaga hot som den Facebookgruppen eller deltagare i den kan ha gjort sig skyldiga till.

Den information som Ebba postade kanske redan var ganska välkänt eftersom han var aktiv i sociala medier och sådan information får snabbt spridning.

Att Ebba agerat mindre lämpligt är nog de flesta överens om, hon bör tänka på hon uttrycker sig, har hon gjort sig skyldig till förtal? Om möjligt men inte heller otroligt ifall hon skulle frias skulle jag gissa på, men vi får se hur detta kommer att tas upp av de rättsliga instanserna.
2021-03-03, 16:47
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Varför ljög hon i så fall första gången hon svarade?
Tja jag kan inte annat än instämma med Barry Karlsson som skriver så här i sin aktbilaga:
Så här i efterhand är det givetvis svårt att avgöra hur informanten resonerat vid första tillfället, men då som nu beskrivs en funktionsnedsättning. Det bör således noteras att ADL-funktionerna är påverkade.

Ja om du tillåter mig spekulera så tror jag det berodde på att hon pga deras relation ville vara så återhållsam som möjligt i sin beskrivning i hur vardagen tog sig ut för gubben. Sen ville hon väl inte få riskera ångra detta drag och därför höll hon sen inte tillbaka något. Hon kan också, efter att ha tänkt igenom stunder som varit, kommit på situationer som hänt och som hon sorterat bort ur sitt minne.

Fast bäst, läs aktbilagan själv så ser du tydligt å klart att detta var allt annat än snyggt handlat av Ebba. Obegripligt för mig att hon framhärdar i detta. Fast det har väl gått för långt och det blir fel hur hon än gör vid detta laget.
2021-03-03, 16:49
Medlem
Detanvändarnams avatar
Ebba har missförstått alt feltolkat det kristna budskapet man ska inte stjälpa en gammal människa utan istället hjälpa densamma..
2021-03-03, 16:52
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det får du ta med DeValera. Jag svarade på hens inlägg. Hen säger att det handlar om politik från det juridiska ombudets sida.

Jag säger att de uppgifter om Facebooksidan är den tydligen framför hot, att det ska bli ett dyrt politisk pris för Ebba. Själva syftet med den typen av ska vi kalla utpressning, är säkert ekonomiskt motiverad. Hoten är således medel inte själva syftet.
2021-03-03, 16:52
Medlem
Citat:
Hustvisten handlar om ekonomisk utpressning, den har inget med politik att göra.

Det är just detta som är så vedervärdigt av fejkjuristen och vampyrkärringarna. De kunde inte smälta att pensionatsvampyrens plan för att komma åt Esbs fastighet gick om intet. De lade upp strategin för att smutskasta EB i massmedia och fick benäget bistånd av sin hantlangare Brännström. EBs privata, helt lagliga och korrekta fastighetsköp påstods lögnaktigt vara bedrägeri mot en gammal dement man. Hon beskylldes i media för att ha begått brott; ocker och bedrägeri. Det fick en enorm spridning. I stort sett alla journalister hakade på och anklagade henne, helt utan grund. Det gick efter hand upp för en och annan att hon inte gjort något fel. Då övergick det hela till att bli ett politiskt drev som nu helt saknar vett och sans.

Att EB valde att försvara sig på sin Facebook genom att gå till motattack är inte underligt. Men egentligen borde hon i stället ha anmält Binninge och Brännström för grovt förtal. Deras påståenden om att hon begått brott var och är både kränkande, osanna och har åstadkommit stor skada för henne. Och det var ju dessutom precis det som planerades. Att göra henne "mör". Dvs. banka skiten ur henne bildligt talat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in